Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký
4.2.2020 | Petr Prokopec
Jde pochopitelně o dvě auta z úplně jiné doby, cena jednoho z nich je ale více jak 26krát nižší. A nejde o odraz toho, co stále dokáže nabídnout, v některých ohledech je dodnes srovnatelné.
Stejně jako jiné oblastí, také svět aut se dramaticky mění. Co kdysi bývalo absolutním vrcholem, nad tím by řada lidí dnes ohrnula nos. Už jen proto, že i soudobý rodinný hatchback zaměřený na klientelu s nízkými příjmy dokáže v mnohém překonat někdejší vrcholnou limuzínu. A nejde jen o jízdní dynamiku či spotřebu, moderní auta kralují také v oblasti komfortu nebo prostoru. A to ani nezmiňujeme různé asistenční systémy, o kterých dříve mohly pouze snít i vozy za několik milionů. Znamená to ale, že co je nové, je jednoznačně lepší? Až tak jednoduché to není.
Naznačuje to srovnávací test dvou vrcholných BMW od kanadských nadšenců, které dělí dvě dekády. Vrcholný model 750Li generace G12 byl vyroben loni, provedení 740i generace E38 pochází z roku 2001. V té době mnichovská limuzína stále měla auru sportovního vozu pro akčně zaměřené řidiče, což potvrzovala i role v bondovce „Zítřek nikdy neumírá“. Pierce Brosnan alias agent 007 v ní ovládal řízení skrze mobil ze zadního sedadla, což reálný vůz samozřejmě neuměl, nicméně mnohé vymoženosti jako třeba masážní sedadla jste již před dvaceti lety objednávat mohli.
Komfortem tak BMW z počátku milénia stále dokáže uspokojit, tedy pokud se zaměříme na izolaci posádky od hluku či silničních nerovností, v tomto ohledu dokáže navodit i plavnější atmosféru než novinka. Je však třeba dodat, že cestující vzadu budou mít stísněné pocity, a to přesto, že rozvor standardního provedení činil 2 930 milimetrů. Pro srovnání lze poslouží aktuální BMW řady 3 generace G20, která má kratší rozvor, nicméně automobilka u ní použila moderní konstrukční principy. Před koleny pasažérů vzadu tak je více místa než u někdejšího bavorského krále.
Jakmile navíc přijde do hry současná řada 7, která se navíc dočkala prodlouženého rozvoru o délce 3 210 mm. Tedy více místa, než jaké na silnici zabírá celý Smart ForTwo. Není tedy překvapivé, že autoři srovnání si zadní sedadla nové limuzíny pochvalují. Tunel na lyže staršího vozu zde nahrazuje chladicí box, který sice zajišťuje pitný režim pasažérů, ale také ubírá pár litrů v zavazadelníku.
Na druhé straně vozu si ovšem na žádné nedostatky stěžovat nebudete, přeplňovaný osmiválec je mnohem výkonnější než ten atmosférický. Starší vůz je ale citelně lehčí, bez větších nesnází s ním lze jezdit se spotřebou pod 10 litrů na 100 km. U novinky stačí jen lehce využít jejího potenciálu a s jednocifernou spotřebou se lze rozloučit.
BMW 740i byla v kanadském autobazaru na prodej za 5 900 kanadských dolarů (cca 100 000 Kč), novinka vyjde skoro 27krát dráže. Je ale sedmadvacetkrát lepším autem? To v žádném ohledu, v některých jsou si i oba vozy relativně blízko. Moderna je znát hlavně na elektronickém vybavení kabiny, kde sedmička E38 skoro nemá co nabídnout, pokud jde ale o samotný komfort jízdy (pomineme-li rozdíly ve vnitřním prostoru), může leckomu starší vůz díky svému naladění a pneumatikám s vyšším profilem přijít i příjemnější.
Autoři v nadsázce končí text poznámkou, že by kupci novinky měli po prodejci požadovat čtyřprocentní slevu. Pak si totiž můžou koupit vozy oba a dilema neřešit. Ti, kteří nemají 2,7 milionu na novou sedmu, se pak mohou utěšovat tím, že za 1/27 její ceny koupí mnohem více než 1/27 jejích kvalit.








Nové BMW řady 7 je sedmadvacetkrát dražší než jeho předchůdce z roku 2001, o tolik lepší ale není. V některých ohledech jsou si oba vozy i docela blízko
Zdroj: Throttle House@Youtube
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 9 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 10 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva