Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Náhradní karbonový monokok na Ferrari přijde na 24,3 milionu Kč, přejeme hodně zdaru při uzavírání pojistky
9.12.2023 | Petr Miler
Že náhradní díly na výjimečná auta nejsou levné, není nic nového, ale tohle je vážně extrém svého druhu. Uvážíme-li původní cenu vozu, pak její valnou většinu tvoří jeden jediný díl.
Vlastnit výjimečné superauto a jezdit s ním nemusí být vůbec drahé, pokud tedy jednou dáte dohromady jeho pořizovací cenu. Hodnota těchto vozů často neklesá, pokud dokonce neroste. A co stojí benzin do něj vedle pořizovací ceny v řádu klidně desítek milionů korun? Ani běžný servis nemusí být nutně drahý, k takovým Ferrari dávno dostanete balíček předplacených servisních úkonu na mnoho let dopředu. Takže pohoda jazz? Ne až tak docela.
Pokles hodnoty problém být nemusí a servisní náklady též ne, minimálně dvě potíže tu ale jsou. A vlastně spolu souvisí - tu první by šlo shrnout slovy „než se ucho utrhne”, tu druhou tím, že rizikům na tomto poli předejít jde. Ale znamená to beztak obrovský průběžný výdaj.
Prostě se nesmí nic pokazit, protože jakmile vám mimo záruku něco odejde, stojí to okamžitě majlant. Kolega mi nedávno vyprávěl o tom, že mu na docela obyčejné (berte to s nadsázkou, ale nebavíme se o žádné limitce) 911 Turbo odešlo... turbo a infotainment a stálo to přes 200 tisíc korun. Záruku naštěstí pořád má, jinak by to ale i na poměry takového auta byla pořádná „soda”. Když pak nabouráte, do statisíců jde každá prkotina. A když chcete zabránit tomuto riziku, potřebujete havarijní pojištění, jehož roční cena jde do statisíců též. „Chose your destiny,” chce se říci jako v Mortal Kombatu.
Vlastnictví 911 Turbo je ale očividně selanka vedle toho, co majitelům může nadělit vlastnictví mnohem výjimečnějšího Ferrari LaFerrari. Jedno z nejvzácnějších a nejcennějších moderních Ferrari vzniklo v asi 500 kusech a jako nové stálo něco přes 30 milionů Kč, oprava jakékoli větší nehody ale může stát klidně znovu tolik. Kolegové z Motor1 informují, že jakmile dojde k vážnějšímu poškození monokoku z uhlíkových vláken, potřebujete nový. A ten přijde na - počkejte si na to - 1 072 655,17 USD, tedy asi 24,3 milionu Kč. Jen ten.
To ale může být jen začátek cesty k bankrotu. Pokud budete muset vyměnit další díly, třeba střecha vás vyjde na 140 645,13 USD (3,2 milionu Kč), přepážka mezi motorovým prostorem a kabinou na 28 295,18 USD (641 tisíc Kč) a tak by šlo pokračovat dlouho. Stačí pár dílů a jde na milionech. A pozor, budete je muset spojit s pomocí desítek titanových šroubů, z nichž každý stojí 71,40 USD (přes 1 600 Kč). To jsou rány.
Jasně, pojištění případně řeší vše, ale kolik bude stát? Pokud se u 911 Turbo bavíme o statisících Kč, pak u LaFerrari půjde skoro jistě o víc jak 1 milion Kč ročně, cena tohoto auta dnes šplhá je 100 milionům za kus. A to bude znovu nutit člověka přemýšlet, zda místo 100 tisíc zaplacených každý měsíc raději neriskovat opravdu za desítky „mega”. Už chápete, proč většina majitelů těchto aut s nimi více nejezdí než naopak?



S autem jako Ferrari LaFerrari bychom vám důrazně doporučili nebourat, ceny náhradních dílů jsou naprosto šílené. Foto: Ferrari
Zdroj: Scuderia Parts přes Motor1
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Všimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
31.5.2025Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31.5.2025Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva