Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Napadlo by vás, kolik km může mít najeto tato Škoda Fabia? Jezdí jen něco přes 3 roky
17.11.2021 | Petr Miler
Jako vůz hodný koupě vám ji neukazujeme, třebaže vzhledem k ceně nemusí jít nutně o nezajímavou nabídku. Spíše jej berte jako ukázku toho, co je také možné najet s autem, které se pro najíždění velkých porcí kilometrů z podstaty nehodí.
Evropané se svými auty dlouhodobě najížděli v průměru jen 10 až 15 tisíc km za rok a mnoho na tom neměnily ani zlepšující se schopnosti aut či rozrůstající se silniční síť, omezení pohybu posledních let navíc tato čísla poslala ještě více dolů. Není to mnoho, je to ale pořád jen průměr, z jehož okovů se někteří utrhnou a najíždí vysoké desítky tisíc nebo i přes 100 tisíc km za rok. Obvykle si pro to ovšem vyberou auto, které podobnému účelu slouží co nejlépe.
Je to z mnoha důvodů logické, neboť najet třeba 100 tisíc km za rok je tak drahé na palivu, servisu, pneumatikách a dalších nezbytnostech, že cena vozu hraje v celkových výdajích relativně malou roli. Pokud bychom umírněně počítali například se spotřebou 7 litrů paliva na 100 km a šesti servisy po 20 tisících Kč i s pneumatikami, brzdami apod., jsme na ročních nákladech jen na toto na nějakých 360 tisících Kč. To je tolik peněz, že je celkem jedno, jestli si koupíte auto za 400 nebo 800 tisíc - za pár let takového ježdění budou náklady odpovídající ztrátě jeho hodnoty celkem okrajovou položkou v celkových výdajích na provoz.
Přesto se najdou tací, kteří si i na dlouhé štreky pořídí malé auto. Proč, je otázkou, nicméně je třeba připomenout, že malá auta už nejsou tak malá, jako bývala a jejich popularita s tím relativně roste. Např. v Evropě dlouho skoro neporazitelný VW Golf je stále populární, ovšem místo 700 tisíc zákazníků z přelomu milénia si v posledních letech našel jen něco kolem 400 tisíc kupců za rok. A zájem o něj dále klesá - v prvním pandemickém roce 2020 to nebylo ani 300 tisíc lidí. Takové Polo též ztratilo část své obliby ve prospěch zejména SUV, ovšem místo nějakých 350 tisíc lidí si jej ale dnes v Evropě pořizuje okolo 80 procent původních kupců. Polo tak ztrácí relativně méně, a to jistě i proto, že mnoha lidem poslouží velmi dobře i pro účely, pro které se dříve hodil jen Golf.
Českou obdobou Pola je Škoda Fabia, která nabízí v tomto směru ještě více - byla vždy o trochu větším autem. Tím se zřejmě nechal zlákat první majitel kusu na fotkách níže z konce roku 2017, které se nyní objevilo na prodej v Německu. Nepořídil si zdaleka obyčejnou verzi, ale bohatě vybavenou variantu s dieselem 1,4 TDI doplněnou o řadu extra prvků. Dnes ji prodává jen za o něco více jak pětinu původní (německé) ceny.
Důvod? S autem jezdil, jezdil, jezdil a jezdil. Skutečně, na tachometru svítí cifra přesahující 336 000 km, což je na Fabii opravdu vysoké číslo za jakoukoli dobu, tuplem pak na dobu provozu. Prodávající říká, že přes první registraci na konci roku 2017 auto jezdilo až od jara 2018 a zmíněné kilometry najelo za 3,5 roku. Majitel tedy musel najíždět okolo 8 tisíc km každý měsíc, přes 400 km každý pracovní den. Vůz si můžete prohlédnout níže a přes omezené množství fotek vypadá pořád dobře, náročné použití na něm není moc znát, pomineme-li menší poškození pravého předního blatníku. Ale o to tu nakonec nejde.
Auto ukazuje, že také s malým vozem někdo může najet docela extrémní kilometráž a při koupi ojetiny bychom vždy byli velmi obezřetní při jakémkoli podezření na manipulaci s udávaným nájezdem. Když si někdo tuto Fabii vezme do parády a nabídne ji v ČR se 150 tisíci km na tachometru, lidé si budou říkat: Nějaký blázen najel s Fabií 150 tisíc km za rok a skoro to na ní není znát! Ve skutečnosti ale najel ještě více jak dvakrát tolik a ještě naboural, což při tomto druhu poškození podfukáři též nepřiznají. Bez spatření tohoto konkrétního vozu v prodeji by vás možná ani nenapadlo, že je to možné a tušíme, že to pořád není extrém. To by bylo, aby se nenašel někdo, kdo dá s Fabií za rok i více jak 100 tisíc km.









Fabia III je větší než leckteré dřívější kompaktní hatchbacky, a tak je podle toho některými i používána. Tento právě prodávaný kousek najel skoro přes 336 tisíc km za tři a půl roku a je mimochodem nabízen jen za o něco více jak pětinu původní ceny. Foto: Autohandel-Rama, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 10 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 4 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 5 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 7 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 8 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva