Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě
23.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Až k 1 milionu korun dnes sahají ceny nejzachovalejších kusů. Kdyby to jen tušil majitel tohoto Peugeotu 205 GTI, nenechal by jej dekády chátrat. I tak je teď k mání docela draho.
Malé lehké třídveřové auto se lvem ve znaku je možné směle stavět na úroveň první generace Volkswagenu Golf GTI. Oba tyto stroje položily základní kameny vyhledávané kategorie rychlých hatchbacků, pro nadšené řidiče jsou něco jako svatý grál. Vlastnit Golf GTI I nebo 205 GTI je výsadou, která zavazuje obětovat nemalý čas péči o vůz, aby se z jeho výjimečnosti mohli těšit i potomci. Ti dost možná poznají už jen pískot elektromobilu řízeného počítačem.
S ohledem na popsanou realitu takto většina lidí s ikonickými GTI zachází. A ne nutně jen z popsaných důvodů, věnovat jim péči je i dobrou investicí. Zachovalý Peugeot 205 GTI dnes platí za velmi ceněné zboží a z pár desítek kusů prodávaných v Evropě se ty nejlepší prodávají až za sumy blížící se 1 milionu Kč. Přesto se našli tací, kteří obdivované „gétéíčko” odložili ve stodole a nechali jej hnít, skoro doslova.
Důkazem budiž zaprášený Peugeot 205 GTI, který můžete vidět na fotkách níže. Ceněný kus ještě s motorem 1,6i dostal navíc v 80. letech dobovou úpravu od Dimma Design, která mu jen přidává na výjimečnosti. Přesto byl v 90. letech odstaven bez ladu a skladu do stodoly, kde čekal na lepší zítřky. A to docela dlouho - šedý vůz s příplatkovým bodykitem pod vrstvou špíny na vypuštěných pneumatikách byl vysvobozen až nedávno.
Nyní je čas, aby se ho ujal starostlivější majitel. Ten minulý si auta užil dosyta - s upraveným hot hatchem ještě před odstavením najezdil 150 015 kilometrů. To muselo znamenat hromadu zábavy - i když má vůz jen 105 koní výkonu, při hmotnosti 850 kilogramový byl všechno, jen ne pomalý. Ve spojení s manuální převodovkou a hravým podvozkem je to recept na zábavné poježdění.
Stav vozu není zdaleka prvotřídní, v pořádku na autě není od pohledu prakticky nic a jeho interiér zjevně sloužil jako skladiště nepořádku všeho druhu. Tím spíše ale dokazuje, jak ceněným autem dnes 205 GTI - i na koupi stroje v tomto stavu je třeba 7 945 Eur (asi 201 000 Kč). A nemusíme dodávat, že v případě investic vedoucích k jeho vzkříšení je to jen začátek...















Peugeot 205 GTI Dimma Design je rarita, která chátrala ve stodole. Teď je třeba vzít něco přes 200 000 Kč, přidat možná ještě násobky této částky k renovaci a na konci by mohl být ceněný stroj, jehož hodnota do budoucna jen poroste
Zdroj: Mc-auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Kia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
11.4.2025Jen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
11.4.2025Americké přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
12.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
12.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch