Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nebaví vás nová auta? Mercedes umí vyrobit jako nový vůz i 25 let starý model
21.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Spousta lidí by si i dnes ráda koupila nový 190E 2.5-16 Evo II, klidně bez homologace pro silniční provoz. A Mercedes ho umí vyrobit, ne že ne.
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II je dnes legendou, která ve své době dokázala porážet BMW M3 E30 v okruhových závodech. Ostatně, s takovým cílem tento vůz vznikal a nebylo to úplně snadné, jak jsme přiblížili ve vlastním článku. Dnes je snem nejednoho fanouška Mercedesů toto auto vlastnit, v co možná nejlepším stavu. Jenže kvůli omezeným počtům a velmi vysokým cenám takových vozů se to může splnit jen pár vyvoleným.
Člověk si říká, proč automobilky tuto a jí podobné legendy nevyrábí dál. Jejich vývoj mají dávno zaplacený, výrobní linky už jednou stály a zájemců by se našlo pořád dost. Nemožnost homologovat vůz podle současných pravidel je problém, ale ne pro každého, na okruzích homologaci nepotřebujete. A nejde o nic jako LaFerrari, kdy výrobce předem slibuje velmi omezenou produkci jako jednu z klíčových „investičních vlastností”.
Pokud o takové možnosti občas někdo přemítá, často je mu řečeno, že to přece už nejde, že jde někdy i o dekády staré modely s komponenty, které už nikdo nemusí vyrábět ta tak podobně. Jenže Mercedes nyní dokazuje, že to jde docela dobře a postavil úplně nový kus právě 190E 2.5-16 Evo II, který vyráběl v roce 1992. S ohledem na výše zmíněné jej koncipoval jako okruhové auto a jezdí s ním při Mercedes-Benz Classic Trackdays.
Pod kapotou je podčtvercový 2,5litrový čtyřválec, který v silniční specifikaci dával svého času 235 koní, v závodní ale má nabízet až 372 koní. Chcete-li se zúčastnit oněch Mercedes-Benz Classic Trackdays se svým Mercedesem, vězte, že v září se bude konat jeden na ne až tak vzdáleném okruhu Oschersleben. Vstupné činí 780 Eur (cca 20 tisíc korun) a v ceně je celodenní ježdění na okruhu a catering včetně snídaně. Doporučujeme ale neotálet, protože na jednu událost se prý vejde jen 45 aut. Jediným požadavkem je přijet Mercedesem, a to bez ohledu na rok, výkon nebo silniční homologaci.
Škoda je, že vám Mercedes pravděpodobně nepostaví stejnou 190E 2.5-16 Evo II, i když to očividně umí. Můžete se nicméně zkusit zeptat, i bez silniční homologace - protože kdyby tento vůz měl mít všechno, co musí mít nová auta dnes, byl by to úplně jiný stroj - by to bylo setsakramentsky zajímavé nové auto...





Tohle auto není originální 190E 2.5-16 Evo II, i když je mu podobné jako vejce vejci






















Na originál v silniční specifikaci a nádherném stavu je radost pohledět
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
