Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nechtěný VW Arteon dnes po pár letech koupíte ve špičkové verzi s 280 koňmi levněji než základní Golf
1.6.2023 | Petr Miler
Měl to být hit, atraktivnější náhrada Passatu, a tak dostal i tu nejlepší techniku, kterou dostat mohl. Ani to ale k většímu úspěchu nestačilo a na trhu ojetých aut je to znát ve prospěch všech, kterým je Arteon sympatický. V Česku takových lidí není málo.
Od roku 2017 vyrábí Volkswagen stylový liftback, který měl navázat na podobně střižený Passat CC a v případě úspěchu snad i nahradit příbuzný Passat. Tohle auto se povedlo, jenže bez image modly střední třídy si kupce hledá obtížně, někde i zcela marně. Cenu tak moc nedrží, čemuž nepomohl ani v mezičase odhalený facelift, zrovna v Česku se ovšem jedná o relativně dost populární vůz. A tato kombinace dává prostor udělat opravdu zajímavý obchod.
Arteon dnes ve špičkovém provedení (tedy krom verze R, která stejně o moc víc nenabízí) s motorem 2,0 TSI o výkonu 280 koní, pohonem 4x4, automatem DSG a (pro toto provedení základní) výbavou Elegance startuje na - podržte si pivo - 1 486 900 Kč. Přidejte pár libůstek do výbavy navíc a cena překročí hranici 1,7 milionu Kč jako nic. Pořád jen jednotky let staré vozy v podobných specifikacích ale dnes snadno přijdou na třetinu této sumy, což dává prostor k zajímavému srovnání.
Nový Golf v úplně základní verzi Life 1,0 TSI dnes začíná na 632 900 Kč, to není vtip. Člověk nepotřebuje kalkulačku, aby se dopočítal toho, že vedle sebe stojí auta za skoro stejné peníze, ovšem nenabízející zdaleka srovnatelnou hodnotu. Rozdíl v prestiži, prostoru, komfortu a jízdní dynamice je nekonečný. Arteon 2,0 TSI 4x4 ze září 2017 na fotkách níže stojí v Německu, kde tento model také moc nefrčí, 24 990 Eur, tedy asi 593 tisíc Kč. A je pořád možné u něj odečíst DPH, pakliže bude kupec jejím plátcem.
Rozdíl v technice obou aut je opravdu nekonečný. Arteon pracuje s turbomotorem o výkonu 206 kW (280 koní) a točivém momentu 350 Nm z benzínového dvoulitru, který z něj dělá opravdu rychlé a pořád ještě relativně úsporné auto, kdežto základní Golf v daném cenovém srovnání poskytne z polovičního objemu a tří válců jen 110 kulhavých koní (81 kulhavých kW) na přední nápravě. Ojetina má navíc ještě pohon 4x4 a ve vysoké specifikaci nabízí kvanta komfortních prvků navíc včetně ventilovaných sedadel.
Arteon má najeto 121 tisíc kilometrů, což není nic, na takový model to ale není ani nic významného, jezdit bude ještě stovky tisíc kilometrů bez větších zaváhání. Na voze navíc nejsou znát jakkoli podstatnější známky opotřebení, a to ani uvnitř. A kdyby se vám přesto nepozdával, není těžké najít auta za cenu pořád menší než základní Golf 2,0 TDI (699 900 Kč) s polovičním nájezdem a stále platnou tovární zárukou.
Za pěkné peníze tak Arteon nabízí muziku, kterou nový Golf nezahraje, i kdyby se přetrhl. Nechtěný VW je navíc i poněkud propracovanější alternativou ke Škodě Superb ve stejné specifikaci, oproti níž u nás též ztrácí na ceně rychleji. Protože to nejenže není Passat, není to ani Škoda. Čas udělat dobrý obchod díky ignoraci podceňovaného Arteonu na trhu ojetin? Záleží na vás, my bychom si nechali říct.


















Vrcholný VW Arteon 2,0 TSI 4Motion padá na ceně hodně rychle, jistě i kvůli svému neúspěchu na trhu nových vozů. Toto špičkové provedení může být s nikoli nemístně vysokým nájezdem a ve zjevně velmi slušném stavu váš za méně než nový základní Golf. Foto: Autohaus B und S Qualitaet, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus B und S Qualitaet@Mobile.de
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? včera 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec včera 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
