Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nedaleko od českých hranic se prodává falešné Ferrari skoro k nerozeznání od pravého
28.6.2020 | Petr Miler
V prodeji už jsme viděli spoustu replik, v případě naprosté většiny z nich ale šlo docela snadno poznat, že nejde o originál toho či onoho modelu. Tuto Toyotu si ale s Ferrari spletete snadno.
Příznivci replik drahých aut té či oné značky jsme nikdy nebyli a stěží se jimi kdy staneme, neboť zkrátka máme pocit, že nedává smysl hrát si na vlastnictví auta, které nám stejně nepatří. To ale neznamená, že nejsme schopni ocenit úsilí, s jakým někteří takové repliky vytváří. Někdy se totiž dokáží přiblížit originálu tak moc, že je obtížné celou faleš vůbec odhalit.
Přesně takový případ máme dnes před sebou a výjimečně nejde o vůz z Ameriky či Asie, kde se do podobných staveb pouští nejčastěji. Auto vzniklo a stojí v Německu, konkrétně ve Schwabachu asi 130 km od Rozvadova, kde policie majitele podobných vozů bez okolků popotahuje, což nakonec může být i důvod, proč se majitel odhodlal k prodeji. O jeho motivaci ale nespekulujme, místo toho se raději podívejme na stroj samotný.
Jde o Ferrari 360 Spider, které je ovšem ve skutečností Toyotou MR2, přesněji řečeno její třetí a poslední generací. Říci to na první pohled ale není možné - vůz byl přestavěn na Ferrari velmi precizně s řadou originálních částí a i když zkoumání některých detailů přinejmenším vzbudí podezření, je to opravdu mimořádně dobrá práce.
Sedí tu velikost, proporce, spousta detailů a co je možná nejpozoruhodnější, docela sedí i interiér. Ten je na replikách obvykle nejjasnějším poznávacím znamením podfuku, zde ale - aspoň z toho co vidíme - odpovídá originálu většina částí. Majitel vozu říká, že z Ferrari nebo ve stylu Ferrari je vyvedeno vše od podlahových koberečků po otáčkoměr a byť nám to mohl pořádně nafotit, nemáme mnoho důvodů mu nevěřit.
Jako hra na Ferrari tedy tento stroj obstojí v nejhorším případě na 1-, teď ty horší zprávy. Majitel se trochu nejasně vyjadřuje o schválení pro provoz v Německu, zjevně není trvalé, ale to by asi až tak nevadilo - u nás přes STK protáhnete i dřevěného koně na kolech a fakticky asi nepůjde o technicky problematické auto. Dále je třeba dodat, že i když auto skutečně vypadá jako Ferrari, jede jako Toyota, což znamená 140 koní z motoru 1,8 R4, to má k italskému točivému osmiválci hodně daleko. Pravda, také jeho provoz a údržba bude stát jako Toyota, ale těžko říci, jestli to někoho na silnici ohromí.
A pak je tu cena sama, která činí 27 000 Eur, tedy asi 722 tisíc Kč. Za jednu z nejpovedenější replik Ferrari 360 to možná není tolik, za 20 let starou Toyotu se 137 tisíci km ale ano. A když si vezmeme, že nejlevnější skutečné 360 přijdou dnes jako ojetiny na ceny okolo 50 tisíc Eur, tedy asi 1,34 milionu Kč, a to s menším nájezdem, přijde nám to jako docela marná nabídka. Ale třeba vás zaujme více.
Na falešné Ferrari je tato replika nesmírně povedenou prací, za více jak poloviční cenu skutečných 360 je to ale trochu nesmysl. Foto: Jens Barlozek, Mobile.de, Jens Barlozek@Youtube
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva