Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h je citelně výkonnější, než výrobce udává
23.10.2019 | Petr Prokopec
Jako by jeho nabídka nebyla dostatečně zázračná i ve zcela oficiální rovině, zdá se, že ve skutečnosti toho nabízí ještě více, než má. Motor Trend při testu nové Corvette naměřil přes 550 koní na kolech.
O nové Corvette bylo sepsáno již tolik článků, že kdyby všechny měly být vytištěny, zmizel by ze světa přinejmenším jeden menší les. Překvapivě však stále ještě nejsme na konci cesty, neboť se stále objevují nové informace. Ty nejnovější souvisí s výkonem osmiválcového supersportu, které jeho už tak atraktivní nabídku - jde o daleko nejlevnější supersport s motorem uprostřed a bezpečně nejlevnější vůz schopný pokořit rychlost 300 km/h - posouvá ještě dál.
Americký magazín Motor Trend měl totiž na dva týdny půjčený předprodukční exemplář, a jakkoliv jej musel na každou noc vrátit Chevroletu, během oněch 14 dní mohl provádět cokoliv od jízdy na okruhu až třeba po měření spotřeby. Na to ovšem nedošlo, místo toho se rozhodl novou Corvette usadit na motorovou stolici. A již po prvním měření redakce nevěřila vlastním očím, neboť na monitoru se objevilo 566 koní a 700 Nm točivého momentu.
To samozřejmě nejsou absolutně nejvyšší čísla v historii, nicméně je třeba dodat, že oficiálně má Corvette C8 osazená paketem Z51 Performance disponovat 502 koňmi a 640 Nm. Již na první pohled tak něco nehraje, propast je ale ve skutečnosti ještě daleko větší, než se z výše zmíněných údajů zdá. Tovární data totiž odpovídají výkonu na klice, zatímco ta zjištěná mimo fabriku jsou výkon a točivý moment na kolech. Zapotřebí je tedy připočíst ztrátu, která běžně činí nějakých 15 procent. Může to být reálně méně, pokud se ale podržíme oné patnáctky, jsme rázem na 651 koních a 805 Newtonmetrech.
To je opravdu diametrální rozdíl, pročež se ani nedivíme Motor Trendu, že měření nechal zopakovat. Přitom došlo i na změnu rychlostního stupně. Nicméně i tak nová Corvette nechala tovární data za sebou, nejhůře produkovala 484 koní či 696 Nm. Znovu však jde o data na kolech, nikoliv na klíče a opět je třeba započíst onu ztrátu. Tím se ale znovu dostáváme výrazně výše, konkrétně pak na 557 koní a 800 Nm točivého momentu.
Chevrolet při pohledu na tato čísla naznačil, že třecí ztráty pohonu nové Corvette nejsou až tak vysoké (a dá se tomu věřit, vše je vzadu, navíc u moderních aut se na eliminaci těchto ztrát velmi dbá), místo toho je třeba mluvit spíše o 10 procentech. Nicméně i kdyby nakonec ztráta byla nulová, stále lze u nejhoršího měření mluvit v případě Newtonmetrů o lepším výsledku, než jakého mělo být dosaženo. A to ani nemluvíme o nejlepších měřeních, kdy bylo dosaženo 569 koní a 729 Nm, tedy přes 600 koní a 800 Nm i při oné 10% ztrátě.
Propast mezi továrním tvrzením a nezávislým měřením je tedy opravdu značná a neobjasňuje ji ani tvrzení automobilky, že za studena Corvette dává vyšší výkon než po zahřátí. Motor byl rozpálený již při druhém testu, nicméně nejvyšší točivý moment nabídl až při posledním šestém měření. Je tedy vskutku otázkou, co za výrazně vyššími čísly stojí. Stejně jako se musíme ptát, zda je dostanou i produkční kusy.
Na rozuzlení celého případu jsme tedy opravdu zvědavi. Pokud se potvrdí, že vyšší výkon zůstane i celé produkci, by se z Corvette stával ještě větší zázrak než dosud, neboť za 1,4 milionu korun byste rázem nedostávali pětisetkoňový, nýbrž spíše šestisetkoňový supersport. Začínáme mít takový pocit, že montážní linky se u tohohle vozu asi vůbec nezastaví.






Dle prvního neoficiálního měření je nová Corvette výkonnější, než Chevrolet tvrdí. Ovšem zatím jen v případě předprodukčního exempláře
Zdroj: MotorTrend
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 8 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 10 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 11 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva