Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h je citelně výkonnější, než výrobce udává
23.10.2019 | Petr Prokopec
Jako by jeho nabídka nebyla dostatečně zázračná i ve zcela oficiální rovině, zdá se, že ve skutečnosti toho nabízí ještě více, než má. Motor Trend při testu nové Corvette naměřil přes 550 koní na kolech.
O nové Corvette bylo sepsáno již tolik článků, že kdyby všechny měly být vytištěny, zmizel by ze světa přinejmenším jeden menší les. Překvapivě však stále ještě nejsme na konci cesty, neboť se stále objevují nové informace. Ty nejnovější souvisí s výkonem osmiválcového supersportu, které jeho už tak atraktivní nabídku - jde o daleko nejlevnější supersport s motorem uprostřed a bezpečně nejlevnější vůz schopný pokořit rychlost 300 km/h - posouvá ještě dál.
Americký magazín Motor Trend měl totiž na dva týdny půjčený předprodukční exemplář, a jakkoliv jej musel na každou noc vrátit Chevroletu, během oněch 14 dní mohl provádět cokoliv od jízdy na okruhu až třeba po měření spotřeby. Na to ovšem nedošlo, místo toho se rozhodl novou Corvette usadit na motorovou stolici. A již po prvním měření redakce nevěřila vlastním očím, neboť na monitoru se objevilo 566 koní a 700 Nm točivého momentu.
To samozřejmě nejsou absolutně nejvyšší čísla v historii, nicméně je třeba dodat, že oficiálně má Corvette C8 osazená paketem Z51 Performance disponovat 502 koňmi a 640 Nm. Již na první pohled tak něco nehraje, propast je ale ve skutečnosti ještě daleko větší, než se z výše zmíněných údajů zdá. Tovární data totiž odpovídají výkonu na klice, zatímco ta zjištěná mimo fabriku jsou výkon a točivý moment na kolech. Zapotřebí je tedy připočíst ztrátu, která běžně činí nějakých 15 procent. Může to být reálně méně, pokud se ale podržíme oné patnáctky, jsme rázem na 651 koních a 805 Newtonmetrech.
To je opravdu diametrální rozdíl, pročež se ani nedivíme Motor Trendu, že měření nechal zopakovat. Přitom došlo i na změnu rychlostního stupně. Nicméně i tak nová Corvette nechala tovární data za sebou, nejhůře produkovala 484 koní či 696 Nm. Znovu však jde o data na kolech, nikoliv na klíče a opět je třeba započíst onu ztrátu. Tím se ale znovu dostáváme výrazně výše, konkrétně pak na 557 koní a 800 Nm točivého momentu.
Chevrolet při pohledu na tato čísla naznačil, že třecí ztráty pohonu nové Corvette nejsou až tak vysoké (a dá se tomu věřit, vše je vzadu, navíc u moderních aut se na eliminaci těchto ztrát velmi dbá), místo toho je třeba mluvit spíše o 10 procentech. Nicméně i kdyby nakonec ztráta byla nulová, stále lze u nejhoršího měření mluvit v případě Newtonmetrů o lepším výsledku, než jakého mělo být dosaženo. A to ani nemluvíme o nejlepších měřeních, kdy bylo dosaženo 569 koní a 729 Nm, tedy přes 600 koní a 800 Nm i při oné 10% ztrátě.
Propast mezi továrním tvrzením a nezávislým měřením je tedy opravdu značná a neobjasňuje ji ani tvrzení automobilky, že za studena Corvette dává vyšší výkon než po zahřátí. Motor byl rozpálený již při druhém testu, nicméně nejvyšší točivý moment nabídl až při posledním šestém měření. Je tedy vskutku otázkou, co za výrazně vyššími čísly stojí. Stejně jako se musíme ptát, zda je dostanou i produkční kusy.
Na rozuzlení celého případu jsme tedy opravdu zvědavi. Pokud se potvrdí, že vyšší výkon zůstane i celé produkci, by se z Corvette stával ještě větší zázrak než dosud, neboť za 1,4 milionu korun byste rázem nedostávali pětisetkoňový, nýbrž spíše šestisetkoňový supersport. Začínáme mít takový pocit, že montážní linky se u tohohle vozu asi vůbec nezastaví.






Dle prvního neoficiálního měření je nová Corvette výkonnější, než Chevrolet tvrdí. Ovšem zatím jen v případě předprodukčního exempláře
Zdroj: MotorTrend
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
dnesMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
před 8 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 10 hodinamiČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
před 11 hodinamiNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
dnesJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva