Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol

Docela se divíme, jak se vůbec někomu povedlo tento vůz homologovat pro provoz v zemích Evropské unie, ale stalo se to a nyní je na prodej komukoli. Ovšem, levný už není ani trochu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol

21.9.2020 | Petr Miler

Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol

/

Foto: Autobedrijf Sterken, Marktplaats

Docela se divíme, jak se vůbec někomu povedlo tento vůz homologovat pro provoz v zemích Evropské unie, ale stalo se to a nyní je na prodej komukoli. Ovšem, levný už není ani trochu.

Po léta nejlevnější auto světa proslulo nejen svou dostupností, ale i použitím spousty komických řešení. Když zkrátka chcete prodávat auto levnější než všechna ostatní, musíte šetřit i tam, kde jiní „rozhazují”, a tak se náklady ořezávaly, kde to jen šlo. U tohoto vozu nezbylo ani na čtyři šrouby kol, protože tři přece stačí, auto nedostalo víčko palivové nádrže, protože hrdlo může být pod víkem kufru, a rané modely dokonce neměly ani na výklopné páté dveře, protože to znamená tři otevírací mechanismy stojí víc než dva.

Jde zkrátka o pojízdnou definici slova „holobyt”, sériovou výrobu nikdy nepoznal vůz, který by ve snaze být výrobně levný zašel tak daleko. Mnohé konstrukční bizarnosti Taty Nano ovšem legitimizovala základní cena, která byla podobně komická. Na začátku éry tohoto vozu činila pouhých 100 tisíc indických rupií, což je dnešním kursem jen asi 31 tisíc českých korun.

Cena spolu se zlepšující se kvalitou samotného vozu postupně rostla a byť se nadále držela v řádu desítek tisíc Kč, stotisícovou hranici po pár letech výroby přece jen atakovala. I tak je ale těžké auto za nanejvýš pár českých průměrných platů kritizovat třeba za pohon dvouválcem o výkonu 38 koní (28 kW) a točivém momentu 52 Nm. Nebo absenci téměř jakékoliv komfortní výbavy, jeden malý stěrač, bubnové brzdy na obou nápravách, slabý lak či nicotnou antikorozní ochranu.

O tomto autě si obvykle můžeme jen vyprávět, neboť oficiálně bylo v prodeji jen v Indii. Jak se ale nyní ukazuje, přinejmenším jeden kousek se dostal i do Evropy, kde jej majitel dokázal legálně uvést do provozu. Neptejte se nás, jak, ale nejde o Rusko, nýbrž o docela striktní Nizozemsko. Právě v zemi tulipánů jezdí jedna Tata Nano na značkách a právě ta je nyní na prodej.

Obchodník z Valkenswaardu nabízí stříbrné Nano, které v kulisách evropských standardů připomíná spíše parodii na osobní automobil. Sedmiletý kus s nájezdem 32 150 kilometrů je ale jinak v dobrém stavu, má i klimatizaci, novou spojku a čerstvé pneumatiky. A dokonce dostal i autorádio s reproduktory, jinak nedostupný to prvek výbavy. Ovšem, jeho instalaci raději předem věnujte pozornost, je bizarní jako auto samo.

Mohla by to být legrační koupě, kdyby auto stálo třeba 10 tisíc korun, ono je ale docela drahé. Prodejce, vědom si raritnosti tohoto stroje, za vůz požaduje 4 950 Eur, tedy asi 133 tisíc Kč. To je na 7 let staré Nano opravdu absurdní suma, ale i tak může jít o nejlevnější vůz, kterého po celé Evropě jezdí nanejvýš pár jednotek.


Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 1 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 01Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 2 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 02Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 3 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 03Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 4 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 04Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 5 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 05Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 6 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 06Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 7 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 07Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 8 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 08Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 9 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 09Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 10 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 10Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 11 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 11Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 12 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 12Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol - 13 - Tata Nano 2013 prodej Evropa 13
Tata Nano registrovaná v Nizozemsku je mimořádně raritní záležitostí, vaše může být za poněkud neskromných 133 tisíc Kč. Foto: Autobedrijf Sterken, Marktplaats

Zdroj: Marktplaats

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.