Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější kombík Dacie vyzval ten nejrychlejší Mercedesu. A jednou i vyhrál
6.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když postavíte Dacii Logan MCV na start sprintu s Mercedesem-AMG E 63 S, po chvíli se budete jen smát. Jenže rychlost zvlášť u podobných aut není všechno.
Některé testy jsou srovnání rozličných parametrů dvou nebo více aut tak plné, že se člověku zamotá hlava ještě předtím, než se něco podstatného dozví. Tento přístup k věci ale určitě není vlastní Matu Watsonovi z Carwow, který své testy oprostil zdlouhavého výpisu čísel a snaží se je prezentovat zajímavějším způsobem. A jeho nejnovější srovnání je toho důkazem.
Hlava se vám zatočí jen v prvních sekundách, kdy uvidíte dvojici hlavních aktérů. Proti sobě se postaví nejrychlejší kombi světa s nejlevnějším kombi na trhu. Bizarní? Jistě, na Matovy nevšední testy už jsme ale zvyklí a i dnes vám ukážeme, že srovnávání na první pohled nesrovnatelného není nutné hned zavrhnout, v takovém klání může jedno auto druhému nastavit zrcadlo v zajímavých úhlech.
Připomeňme, že Mercedes-AMG E 63 S Kombi je jedním z nejmodernějších automobilů s velkým zavazadlovým prostorem. Nejrychlejším kombikem se stal díky přeplňovanému benzinovému čtyřlitru s osmi válci o výkonu 456 kW (612 koní) a 850 Nm, který katapultuje řidiče na 100 km/h za 3,5 sekundy. Soupeř z Rumunska disponuje jeden a půl litrovým turbodieselovým čtyřválcem o výkonu 66 kW (90 koní) a 220 Nm, který zrychlí na 100 km/h za 12,1 sekund. Dynamické vlastnosti zdánlivě degradují Dacii, ale nemusí tomu tak být ve všem.
Sprint na čtvrtmíli s pevným startem Mercedes zvládl za 11,2 sekundy a Dacia za 18 sekund. Konečná ztráta by ale člověka možná vůbec nemrzela, kdyby v kapse vezl ušetřené peníze - Mercedes stojí desetkrát víc. Druhá disciplína je hra kočky s myší - Mercedes čeká na místě, až se kolem prožene Logan plnou rychlostí, poté se pokusí Logan co nejdříve chytit dříve, než Dacia za 18 sekund dojede do cíle zkoušky. Kočka nezaváhala a dohnala myš za 12,8 sekundy. Třetí soutěž byla akcelerace po dobu 20 vteřin v každém autě s cílem, aby Mercedes dosáhl dvojnásobku rychlosti Dacie. Ukazatel tachometru Mercedesu se zastavil na cifře 165 mil/h (266 km/h), Dacia zvládla 80 mil/h (129 km/h), proto Mercedes získal třetí vítězný bod.
Čtvrtý srovnávací bod testu zezačátku zdánlivě patřil Dacii Logan MCV, která je cca o jednu tunu lehčím přibližovadlem, než mezikontinentální stěhovák Mercedes-AMG. Z rychlosti 70 mil/h (113 km/h) se měly oba vozy co nejdříve zabrzdit. Teoreticky zde mohla brát vavříny lehčí Dacia, ale její brzdy jsou slabé, proto opět vyhrála hrubá síla AMG. Skóre 4:0 pro Němce.
Pátý pokus získat vítězný bod konečně ukázal, že není třeba házet flintu do žita a nasadit do dalšího boje podvozek. Mercedes je sportovní náčiní, své koně musí efektivně přenést na silnici a vzduchové odpružení umí přepnout podvozek do režimu Comfort. Proti tomu sportovně nenáročná Dacia ladí podvozky na měkké odpružení, bez jízdních režimů a vzduchového systému nakonec zvítězila. Měření mobilní aplikací sice ukázalo menší hodnoty vibrací pro Mercedes, ale vibrace nejsou vše, více komfortu zkrátka nabízí podvozek Dacie Logan MCV.
Konečný výsledek 4:1 pro Mercedes byl předvídatelný, ale pokud se zaměříte na jednotlivé disciplíny, s nadsázkou můžeme říci, že nikdy nenastal tak velký rozdíl, jenž by byl adekvátní poměru cen obou automobilů. Tak to ale zkrátka bývá, každé další zlepšení čehokoli je dražší a dražší a čím více extrému se blížíme, tím bude jedna desetina sekundy při akceleraci (nebo čehokoli podobného) stát více. Přesto mohou mít u Dacie dobrý pocit - 4:1, to je jako by FK Horní Dolní hrál proti FC Barcelona a vstřelil branku...


































Dacia Logan MCV proti Mercedesu-AMG E63 S 2017 nemá ve většině ohledů šanci, v některých se ale přece jen chytá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
před 9 hodinamiPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
před 11 hodinamiRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včeraNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva