Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit
13.1.2020 | Petr Miler
Hierarchie sportovních modelů Audi je jasně daná už písmeny v jejich jménech, a tak by se nemělo stát, že model RS podlehne obyčejnějšímu eSku, zvláště pak dieselovému. Jenže stačí pár let vývoje a i k tomu může dojít.
Audi dnes nabízí záplavu výkonných modelů s písmeny S a RS ve znaku - můžete vybírat z hatchbacků, sedanů, kombíků kupé i SUV, dle libosti. Takový stav nelze označit za nový, jedna novinka si v loňském roce cestu do nabídky značky ale přece jen proklestila - jde o řadu dieselových typů s písmeny S ve jméně.
I dříve jsme měli tu čest s pár výkonnými SUV ukrývajícími naftový motor, nyní jde ale o celou plejádu vozů - S4 Avant, S5 Coupe, S5 Sportback, S6 Avant a S6 Sportback všechny pracují s motorem 3,0 TDI s dvěma turby a elektrickým kompresorem, který jim dopřává až 347 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. To není zanedbatelná porce, leckdo nad nimi ale mávne rukou s tím, že to není zase tolik a diesely se do sportovně laděných aut až tak nehodí.
Jak si tato S ve skutečnosti stojí, se rozhodl ukázat Mat Watson z carwow, který na letiště dotáhl vskutku pestrou směsici ostrých Audi. Vedle nové S4 Avant se zmíněným dieselem šlo o starší RS4 Avant B7 s motorem 4,2 V8 bez turba a 420 koňmi výkonu a aktuální RS5 Sportback s 450 koňmi a RS3 Sportback s 400 koňmi. Jak Mat hned naznačil, mělo jít spíše o dva dvojboje (RS3 vs. RS5 a RS4 vs. S4 TDI), to ale souboji na zajímavosti ani trochu neubíralo.
Nás zajímalo hlavně to, jak si stojí nová S4 proti starší RS4. Ta je ve verzi Avant a s manuálním řazením dodnes obdivovanou strojovnou ideálně mísící výkon, jakousi řidičskost a praktičnost. A s 1 650 kily hmotnosti oproti 1 825 kg nové S4 by při vyšším výkonu mělo jasně vládnout. Jenže už mnohokrát jsme řekli, že maximální výkon je dnes jen dílčí informace a jeho vysoké průměrné hodnoty u moderních turbomotorů často obrací kartu. A tak tomu bylo i v tomto případě.
Souboj to byl od začátku do konce velmi vyrovnaný, nakonec to ale byla moderní S4 TDI, která se mohla v cíli radovat z vítězství. Čas byl shodných 13,6 sekundy u obou vozů a RS4 v závěru dotahovala, přesto ale o několik decimetrů prohrála. RS3 s RS5 si hrály vlastní ligu a nakonec to z nich byla silnější RS5, která dorazila do cíle dříve. Čas 12,0 sekundy už je výkon blízký supersportům a ani RS3 se za výsledek 12,4 sekundy nemusí stydět - na juniorské a podstatně levnější RS je to obdivuhodný výkon.
V případě pružného zrychlení se opakovalo téměř to samé - RS5 poodjela, RS3 se držela v závěru a RS4 B7 s S4 B9 sváděly těsný souboj, ve kterém tentokrát vyhrála o fous RS4 přece jen schopnější ve vyšších rychlostech. Na brzdách pak výsledek odpovídal hmotnosti - RS3 s 1 550 kg byla nejlepší, RS4 s 1 650 druhá, RS5 s 1 720 třetí a S4 Avant TDI s 1 825 kg poslední.
Přesto je třeba říci, že právě ona je hrdinou tohoto klání - že si poslední dieselové S s tak malým maximálním výkonem vedle jakéhokoli RS vůbec škrtne, natož že jedno z nich porazí, se rozhodně nedalo očekávat.
































Nové Audi S4 Avant s nejnovějším dieselem 3,0 TDI s 347 koňmi kupodivu zdolal starší RS4 B7 s 420 kobylami. Moderní RS3 a RS5 si hrály vlastní ligu, i tak mezi nimi stojí za pozornost jen malá ztráta juniorské RS3
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 2 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před hodinouBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 2 hodinamiMercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 3 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 5 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva