Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit

Hierarchie sportovních modelů Audi je jasně daná už písmeny v jejich jménech, a tak by se nemělo stát, že model RS podlehne obyčejnějšímu eSku, zvláště pak dieselovému. Jenže stačí pár let vývoje a i k tomu může dojít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit

13.1.2020 | Petr Miler

Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hierarchie sportovních modelů Audi je jasně daná už písmeny v jejich jménech, a tak by se nemělo stát, že model RS podlehne obyčejnějšímu eSku, zvláště pak dieselovému. Jenže stačí pár let vývoje a i k tomu může dojít.

Audi dnes nabízí záplavu výkonných modelů s písmeny S a RS ve znaku - můžete vybírat z hatchbacků, sedanů, kombíků kupé i SUV, dle libosti. Takový stav nelze označit za nový, jedna novinka si v loňském roce cestu do nabídky značky ale přece jen proklestila - jde o řadu dieselových typů s písmeny S ve jméně.

I dříve jsme měli tu čest s pár výkonnými SUV ukrývajícími naftový motor, nyní jde ale o celou plejádu vozů - S4 Avant, S5 Coupe, S5 Sportback, S6 Avant a S6 Sportback všechny pracují s motorem 3,0 TDI s dvěma turby a elektrickým kompresorem, který jim dopřává až 347 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. To není zanedbatelná porce, leckdo nad nimi ale mávne rukou s tím, že to není zase tolik a diesely se do sportovně laděných aut až tak nehodí.

Jak si tato S ve skutečnosti stojí, se rozhodl ukázat Mat Watson z carwow, který na letiště dotáhl vskutku pestrou směsici ostrých Audi. Vedle nové S4 Avant se zmíněným dieselem šlo o starší RS4 Avant B7 s motorem 4,2 V8 bez turba a 420 koňmi výkonu a aktuální RS5 Sportback s 450 koňmi a RS3 Sportback s 400 koňmi. Jak Mat hned naznačil, mělo jít spíše o dva dvojboje (RS3 vs. RS5 a RS4 vs. S4 TDI), to ale souboji na zajímavosti ani trochu neubíralo.

Nás zajímalo hlavně to, jak si stojí nová S4 proti starší RS4. Ta je ve verzi Avant a s manuálním řazením dodnes obdivovanou strojovnou ideálně mísící výkon, jakousi řidičskost a praktičnost. A s 1 650 kily hmotnosti oproti 1 825 kg nové S4 by při vyšším výkonu mělo jasně vládnout. Jenže už mnohokrát jsme řekli, že maximální výkon je dnes jen dílčí informace a jeho vysoké průměrné hodnoty u moderních turbomotorů často obrací kartu. A tak tomu bylo i v tomto případě.

Souboj to byl od začátku do konce velmi vyrovnaný, nakonec to ale byla moderní S4 TDI, která se mohla v cíli radovat z vítězství. Čas byl shodných 13,6 sekundy u obou vozů a RS4 v závěru dotahovala, přesto ale o několik decimetrů prohrála. RS3 s RS5 si hrály vlastní ligu a nakonec to z nich byla silnější RS5, která dorazila do cíle dříve. Čas 12,0 sekundy už je výkon blízký supersportům a ani RS3 se za výsledek 12,4 sekundy nemusí stydět - na juniorské a podstatně levnější RS je to obdivuhodný výkon.

V případě pružného zrychlení se opakovalo téměř to samé - RS5 poodjela, RS3 se držela v závěru a RS4 B7 s S4 B9 sváděly těsný souboj, ve kterém tentokrát vyhrála o fous RS4 přece jen schopnější ve vyšších rychlostech. Na brzdách pak výsledek odpovídal hmotnosti - RS3 s 1 550 kg byla nejlepší, RS4 s 1 650 druhá, RS5 s 1 720 třetí a S4 Avant TDI s 1 825 kg poslední.

Přesto je třeba říci, že právě ona je hrdinou tohoto klání - že si poslední dieselové S s tak malým maximálním výkonem vedle jakéhokoli RS vůbec škrtne, natož že jedno z nich porazí, se rozhodně nedalo očekávat.


Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 1 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 01Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 2 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 02Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 3 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 03Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 4 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 04Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 5 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 05Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 6 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 06Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 7 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 07Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 8 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 08Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 9 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 09Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 10 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 10Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 11 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 11Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 12 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 12Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 13 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 13Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 14 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 14Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 15 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 15Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 16 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 16Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 17 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 17Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 18 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 18Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 19 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 19Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 20 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 20Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 21 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 21Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 22 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 22Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 23 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 23Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 24 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 24Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 25 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 25Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 26 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 26Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 27 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 27Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 28 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 28Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 29 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 29Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 30 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 30Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 31 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 31Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit - 32 - Audi S4 2020 vs RS3 vs RS5 vs RS4 B7 acceleration 32
Nové Audi S4 Avant s nejnovějším dieselem 3,0 TDI s 347 koňmi kupodivu zdolal starší RS4 B7 s 420 kobylami. Moderní RS3 a RS5 si hrály vlastní ligu, i tak mezi nimi stojí za pozornost jen malá ztráta juniorské RS3

Zdroj: carwow@Youtube

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše