Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit
13.1.2020 | Petr Miler
Hierarchie sportovních modelů Audi je jasně daná už písmeny v jejich jménech, a tak by se nemělo stát, že model RS podlehne obyčejnějšímu eSku, zvláště pak dieselovému. Jenže stačí pár let vývoje a i k tomu může dojít.
Audi dnes nabízí záplavu výkonných modelů s písmeny S a RS ve znaku - můžete vybírat z hatchbacků, sedanů, kombíků kupé i SUV, dle libosti. Takový stav nelze označit za nový, jedna novinka si v loňském roce cestu do nabídky značky ale přece jen proklestila - jde o řadu dieselových typů s písmeny S ve jméně.
I dříve jsme měli tu čest s pár výkonnými SUV ukrývajícími naftový motor, nyní jde ale o celou plejádu vozů - S4 Avant, S5 Coupe, S5 Sportback, S6 Avant a S6 Sportback všechny pracují s motorem 3,0 TDI s dvěma turby a elektrickým kompresorem, který jim dopřává až 347 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. To není zanedbatelná porce, leckdo nad nimi ale mávne rukou s tím, že to není zase tolik a diesely se do sportovně laděných aut až tak nehodí.
Jak si tato S ve skutečnosti stojí, se rozhodl ukázat Mat Watson z carwow, který na letiště dotáhl vskutku pestrou směsici ostrých Audi. Vedle nové S4 Avant se zmíněným dieselem šlo o starší RS4 Avant B7 s motorem 4,2 V8 bez turba a 420 koňmi výkonu a aktuální RS5 Sportback s 450 koňmi a RS3 Sportback s 400 koňmi. Jak Mat hned naznačil, mělo jít spíše o dva dvojboje (RS3 vs. RS5 a RS4 vs. S4 TDI), to ale souboji na zajímavosti ani trochu neubíralo.
Nás zajímalo hlavně to, jak si stojí nová S4 proti starší RS4. Ta je ve verzi Avant a s manuálním řazením dodnes obdivovanou strojovnou ideálně mísící výkon, jakousi řidičskost a praktičnost. A s 1 650 kily hmotnosti oproti 1 825 kg nové S4 by při vyšším výkonu mělo jasně vládnout. Jenže už mnohokrát jsme řekli, že maximální výkon je dnes jen dílčí informace a jeho vysoké průměrné hodnoty u moderních turbomotorů často obrací kartu. A tak tomu bylo i v tomto případě.
Souboj to byl od začátku do konce velmi vyrovnaný, nakonec to ale byla moderní S4 TDI, která se mohla v cíli radovat z vítězství. Čas byl shodných 13,6 sekundy u obou vozů a RS4 v závěru dotahovala, přesto ale o několik decimetrů prohrála. RS3 s RS5 si hrály vlastní ligu a nakonec to z nich byla silnější RS5, která dorazila do cíle dříve. Čas 12,0 sekundy už je výkon blízký supersportům a ani RS3 se za výsledek 12,4 sekundy nemusí stydět - na juniorské a podstatně levnější RS je to obdivuhodný výkon.
V případě pružného zrychlení se opakovalo téměř to samé - RS5 poodjela, RS3 se držela v závěru a RS4 B7 s S4 B9 sváděly těsný souboj, ve kterém tentokrát vyhrála o fous RS4 přece jen schopnější ve vyšších rychlostech. Na brzdách pak výsledek odpovídal hmotnosti - RS3 s 1 550 kg byla nejlepší, RS4 s 1 650 druhá, RS5 s 1 720 třetí a S4 Avant TDI s 1 825 kg poslední.
Přesto je třeba říci, že právě ona je hrdinou tohoto klání - že si poslední dieselové S s tak malým maximálním výkonem vedle jakéhokoli RS vůbec škrtne, natož že jedno z nich porazí, se rozhodně nedalo očekávat.
































Nové Audi S4 Avant s nejnovějším dieselem 3,0 TDI s 347 koňmi kupodivu zdolal starší RS4 B7 s 420 kobylami. Moderní RS3 a RS5 si hrály vlastní ligu, i tak mezi nimi stojí za pozornost jen malá ztráta juniorské RS3
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 2 hodinamiProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 3 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 5 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.03. 10:32 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB