Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější pětiválcové Audi vyzvalo na souboj brutálního, 37 let starého předchůdce. Nemělo to dělat
12.6.2022 | Petr Miler
Je nakonec jedno, kdo vyhrál, protože na tohle se nedá koukat jinak než s otevřenou pusou bez ohledu na výsledek. Ten je přesto pozoruhodný, lze díky němu hledět s úctou na oba zúčastněné stroje.
S ohledem na současné směřování automobilky je to zřejmě naposledy, u Audi lze ale pořád koupit zbrusu nové auto s ryzím pětiválcovým motorem s jediným turbem, které postrádá byť jen špetku elektrifikace. Říká si RS3, má 400 koní a zvuk nikoli nepodobný desetiválcovým supersportům, z nichž některé dokáže i porážet.
Je to dnes auto velmi neobvyklé koncepce, pětiválce už nepoužívá skoro nikdo, v Audi se drží z jediného důvodu - tradice. Tu vybudoval v polovině 80. let stroj zvaný Sport Quattro S1, rallyový speciál, který se s brutalitou té době vlastní účastnil klání rallyové skupiny B. Spousta lidí si právě Quattro S1 s touto érou spojí nejvíce, i když nešlo nejúspěšnější vůz té doby, tím se později stal konkurenční Peugeot 205 Turbo 16 z hlavy nikoho menšího než Jeana Todta. I tak šlo o pozoruhodný vůz, se kterým legendy jako Mikkola, Blomqvist a Röhrl předváděli fantastické věci.
Vůz svého času řízený právě posledními dvěma jmenovanými se nyní dostal do rukou Matu Watsonovi z Carwow, který jej postavil proti zmíněné RS3 poslední generace. Máme tak v jednom rohu závodní speciál technicky skoro neomezené skupiny B, který je ale 37 let starý. A proti němu nový silniční sedan plnící všechny emisní, hlukové, bezpečnostní a kdovíjaké limity. To je podstatný rozdíl v koncepci, ale také je tu 37 let vývoje...
Jak to všechno dopadlo? Nebudeme vás napínat, jen 1 090 kg vážící Quattro s motorem 2,1 R5 turbo o 500 koních rozmetalo RS3 s 2,5 R5 turbo o 400 koních ve všem, v čem mohlo, nakonec RS3 je skoro o 500 kg těžší. Vyzvat skoro 4 dekády starého předchůdce tak z hlediska RS3 nebyl úplně dobrý nápad, přesto je zajímavé vidět obě auta bok po boku. S1 není v přímce v úplně jiné rychlostní dimenzi, a to je třeba dodat, že dnes má hodnotu okolo 50 milionů korun. RS3 za nějaké 2 miliony vedle ní rázem vypadá jako láce...
Je to tedy současně ukázka pokroku, protože RS3 není o tolik horší, i brutality strojů skupiny B, protože i po 37 letech dokáží porážet dnešní smetánku silničních aut. A to jsme na letišti, ne na erzetě. Přeberte si ale výsledek, jak chcete, na tohle se prostě skvěle dívá, ať už vaše srdce bije pro kterýkoli za zachycených strojů.
Přesně tohle konkrétní auto z historické flotily továrních Audi... Foto: Audi
...vyzvala na souboj poslední RS3 sedan. Je se na co dívat. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.