Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější sporťák Toyoty vyzval na souboj ostrý VW Golf, neměl to dělat
4.9.2019 | Mirek Mazal
Na pohled tyto stroje působí dojmem kosmické rakety vedle nákupní tašky, jenže zdání někdy klame. I když jde v obou případech o tovární stroje, Golf s dvoulitrem porazil třílitrovou Supru.
Kolem nové Supry byla spousta humbuku už dlouho před jejím uvedením. S velkým přispěním minulých generací se z nástupce předčasně stala modla, jenže přehnaná pozornost maximalizovala očekávání veřejnosti. Skeptičtěji uvažující si raději na realitu a udělali dobře - fakta zatím nemile vrací zpátky na zem nejednoho fanatika do japonských aut.
Extravagantní japonský sporťák není k přehlédnutí, zamračená Supra kolemjdoucí skenuje přísným pohledem a nízká stavba dvoudveřové karoserie nerespektuje nic kromě dvou pasažérů toužících po dynamické jízdě. Tak nějak by si to majitelé utužování klubovou příslušností mohli představovat, ale tajná přání promítaná ve spánku mají ve skutečném světě poněkud jiný průběh.
Opravdové schopnosti Toyoty zobrazilo zdánlivě nevinné poměřování sil ve čtvrtmílovém sprintu. Teoreticky nesmyslné klání mělo být jasnou kořistí Supry, přestože se do vedlejšího pruhu na startovní čáru postavil etalon nižší střední třídy s písmeny VW ve znaku. Lidový Golf by neměl sportovnímu kupé dělat problémy, ale takový úsudek mohl napadnout jen neznalé nejsilnější verze R.
Papírově se do závodu dostal asijský šestiválec 3,0 R6 se dvěma turby o výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm. Zadní pohon se samosvorným diferenciálem dokáže s autem pohnout na stovku za 4,3 sekundy. Německo zastoupil menší dvoulitrový čtyřválec s jedním turbem produkující 228 kW (310 koní) a 400 Nm na všechna kola. Zrychlení je také horší čili 4,6 sekundy. Golf má jedinou katalogovou výhodu ve formě úspory 65 kilogramů hmotnosti.
Tištěné technické specifikace jsou ale teorií, která bere za své pokaždé, když do Golfu R nasednete. A vzaly za své i v případě tohoto sprintu. Řidič Golfu v prvním kole lehce zaspal, proto v cíli 400 metrů těsně prohrál, kolegové z jihoafrického webu Cars ale tento souboj ukázali schválně. Golf nečiní konkurenceschopným dobrý start díky pohonu 4x4, je prostě rychlejší. A tak i když výrazně zaspí po rozsvícení zeleného světla, přesto drží krok.
Ani v druhém souboji byl start Golfu horší, přesto na vítězství nad Suprou, která zrovna na startu neztratila prakticky nic, bezpečně stačil. Výjimečnost pohonné jednotky 2,0 TSI, která dokáže dávat autům dynamiku dalece překračující očekávaní daná udávaným maximálním výkonem, se tak znovu potvrdila. A také se ukázalo, jaký problém má dnes BMW - protože Supra používá techniku BMW včetně jeho nejnovějšího řadového šestiválce - postavit konkurenceschopný benzinový motor. I s objemem, válci, turbem a také výkonem navíc se stěží rovná modernímu dvoulitrovému čtyřválci. Tohle je pro japonský sporťák docela ostuda.










Golf R je vážně tak dobrý, že ani sportovní Supra nestíhá držet krok
Zdroj: Cars.co.za@Youtube
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 10 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Představa, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
před 3 hodinamiSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
před 5 hodinamiRiskantní sázky dohnaly i Volvo. Odepsalo 25 miliard Kč, zisky klesly o 64 procent, některé modely nic nevydělají za celou životnost
před 6 hodinamiRusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
před 8 hodinamiBritové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva