Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Největší propadák Mercedesu posledních let nechtěl nový skoro nikdo, jako ojetý se ale prodává ještě dráž
3.9.2022 | Petr Miler
Byl tak nežádaný, že v prodeji vydržel jen 2,5 roku a Mercedes by jistě nejraději zapomněl, že takové auto kdy nabízel. Cestou k levné moderní ojetině prestižní značky ale není ani omylem, ani zdaleka.
Nebudeme se divit, pokud jste už zapomněli, že Mercedes takové auto vůbec vyráběl, ještě na přelomu let 2019 a 2020 jej ale hrdě nabízel jako „fascinující podobu robustnosti“. Tou dobou byla třída X na trhu teprve dva roky, přesto už se její dny chýlily ke konci. Na zákazníky převlečený Nissan Navara s hvězdou na přídi nezabral, a tak v lednu 2020 přišel nemilosrdný ortel: „Bylo rozhodnuto, že od konce května 2020 nebudeme tento relativně mladý model dále vyrábět,” stálo tehdy ve vyjádření značky.
Automobilka nelhala a v květnu 2020, tedy po pouhých dvou a půl letech v prodeji, život X-Classe ukončila. Divit se nebylo čemu, během nejlepšího roku na trhu bylo prodáno pouhých 17 tisíc exemplářů, a to nikoliv pouze v Evropě, ale také v Austrálii a Jižní Africe dohromady. Ve Spojených státech, tedy v zemi, kde pick-upy milují, pak pro změnu tento model nebyl k mání. Pro Mercedes tedy rozhodně šlo o vůz, ke kterému by měl důvod přilnout, a tak to s ním na trhu zabalil.
Je navíc třeba dodat, že na poměry německé značky nešlo o drahé auto. Poslední známý ceník hovoří o cenách od 1 137 400 Kč, i nejdražší verze s dieselovým šestiválcem, kterou Mercedes specificky vyvinul ve snad zalíbit se své náročnější klientele, přišla na 1 372 745 Kč. Pokud jste ale nyní došli k závěru, že by mohlo jít o cestu k velmi levnému modernímu Mercedesu, rovnice „nechtěný nový vůz + nízká původní cena = levná ojetina” v tomto případě absolutně nefunguje, ani trochu.
Tohle auto skoro dva roky po konci výroby na ceně snad i stoupá. Nejlevnější ojetý kus v provedení 350, který přišel nový na onoho necelého 1,4 milionu, nyní koupíte za 1,05 milionu Kč - bez DPH (a bez možnosti odpočtu) a se 140 tisíci najetými km po 3 letech provozu. A to je opravdu jasně nejlevnější kousek. Vůz na fotkách níže stojí (opět bez daně i možnosti odpočtu) 1,13 milionu. Má též najeto ke 100 tisícům km a starý je 2 roky. To jsou naprosto šílené sumy - lehce jeté vozy se prodávají dráže než nové a ani opotřebované čtyřválce nejsou levné. Když budete chtít jen nebouraný vůz s nájezdem pod 200 tisíc km, začínáte při letech výroby 2017 až 2018 okolo 800 tisíc Kč.
To je až neuvěřitelné, když uvážíme, že jsme vám dnes ukazovali sotva jeté Audi S8 z těch samých časů za 1,3 milionu. Ale je to prostě tak a skoro to nedává smysl - na jedné straně technické eso Audi a na druhé předělaný Nissan Navara? Jedno žádoucí supersedan za 4 miliony, který dál pokračuje ve výrobě a druhé nechtěný pick-up za 1 milion a něco, který si nikdo další v této třídě netroufl nabídnout? A nakonec stojí srovnatelně staré a ojeté skoro stejné peníze? To jsou bláznivé relace, nelze ale než přijmout je jako fakt.
Současný stav tak ukazuje, že byť zákazníků prémiových pick-upů - potažmo pick-upů Mercedesu - není mnoho, evidentně o takové auto stojí a jejich zájem drží ceny velmi vysoko i kvůli neexistující skutečné alternativě. Kdo si tento propadák na konci výroby koupil, ten udělal velmi dobrý obchod. Kdo by to v momentě, kdy Mercedes s tímhle autem s ostudou končil, řekl...















Mercedes nadělil třídě X vedle loga třícípé hvězdy i šestiválec, úspěch se ale nedostavil. Vůz skončil ve výrobě po dvou a půl letech jako totální propadák, teď se ale jako ojetina prodává překvapivě draho - toto je jeden z nejlevnějších šestiválců na trhu, stojí přes 1,1 milionu Kč i přes zjevné opotřebení. Foto: Autozentrum Scharif, publikováno se souhlasem
Zdroje: Mobile.de, JATO Dynamics
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suverénní vítězství Marca Marqueze ve Sprintu včera 15:24
- PP získal Gonzalez, 18. Salač včera 14:25
- Moto3: PP si vyjel Perrone včera 14:24
- Místo Salače zřejmě Deniz Öncü včera 11:34
- Pole Position si vyjel Bezzecchi, M. Marquez crash včera 09:00
Nejnovější články
Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
včeraNejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
včeraVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
včeraTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
včeraBMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva