Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dnešní optikou nepochopitelný hit Opelu, který téměř do jednoho sežrala rez, se dá levně koupit jako nový po 1. majiteli
15.8.2024 | Petr Miler
Uvážíme-li, kde dnes Opel je, se zdá být k nevíře, že takové auto mohl před pár dekádami prodávat po milionech kusů. Ale stalo se to, stejně jako platí, že se téměř 100 procent z nich rozpadlo na prach. Tahle Vectra A ale měla jediného majitele ročník 1930, který s ní skoro nejezdil.
Opel Vectra první generace je dnes už pomalu zapomenutý matador střední třídy z přelomu 80. a 90. let minulého století. Sedan a liftback debutovaly na podzim 1988 a vydržely v prodeji sedm let, během nichž se do historie zapsaly jako velmi nenápadné, relativně spolehlivé, především ale zoufale korodující automobily. První iterace označovaná jednoduše písmenem A zaujala neskutečných 2,5 milionu zákazníků (tolik sedanů a liftbacků - ani kombi tou dobou nebylo k dispozici - střední třídy dnes už za 7 let neprodá nikdo, nikde a nijak) hledajících odolnou techniku a uspokojivý poměr ceny a užitné hodnoty.
Ve Vectře ale našli tu pravou jen částečně. Jak už jsme zmínili, renomé německého stroje kazila rez rozšiřující se po každé zimě na další a další místa. Majitelé museli věnovat zvýšenou pozornost jízdám v solených oblastech, nejlepším řešením bylo vůbec nevyjíždět. Pohledem automobilisty hodně svérázným návodem se zjevně řídil dodnes první jediný majitel zlatavého sedanu z nejlepších let tohoto modelu - prodán byl v květnu roku 1992. Mohl si s ním užít své, ale dělal všechno, jen ne to - po 32 letech a 3 měsících vlastnictví jej jako stále první majitel prodává.
Možná si ze slov „sotvakdy vyjel” myslíte, že zvládl třeba 3 nebo 5 tisíc tisíce kilometrů za rok, i to by ale za 32 let dalo docela vysoký nájezd. On jezdil jen pár desítek kilometrů měsíčně a jeho Vectra má dodnes celkově najeto pouhých 23 tisíc kilometrů. V garáži tak stála asi 99,99 % času a není divu, že na sobě nemá jedinou známku koroze. Krásný stav stvrzují nejen pravidelné servisní prohlídky, ale i po dekády řádně absolvované STK. Všechny viditelně části vozu vypadají pořád velmi dobře, taková Vectra A už se v bazarech prostě nevídá a je tou bezpečně nejzachovalejší v současné nabídce.
Pod kapotou si místo našel velmi skromný, základní 1,6litrový benzínový čtyřválec o výkonu 55 kW (75 koní), což je dnes na vůz střední třídy neslýchané (je to samozřejmě neslýchaně málo), a to jde o výkonnější verzi tohoto motoru s nepřímým vstřikováním paliva. Převodovka je aspoň manuální pětistupňová, takže s hmotností 1 005 kg (vážně!) tohle auto nepojede zase tak špatně, jak si možná myslíte, ostatně i oficiální údaje o stovce za 14 sekund a maximálce 173 km/h nejsou nijak ostudné. Výbava GLS není tak bohatá, jako „bohatě” zní její název, ale střešní okno, centrál, rádio, posilovač řízení nebo fešácký šedý interiér jako z myšího kožíšku... No, prostě je to obraz přelomu 80. a 90. let se vším všudy.
Zcela výjimečný, skoro muzejní stav se zase tak moc nepromítá do požadované částky, byť 6 990 Eur (asi 175 tisíc Kč) není nic. Ale jsou to absolutně docela malé peníze na auto, které už koupíte dost možná jen jedno jediné, proto ho označíme za levné. Prodávající přesto dobře ví, že v rukou má sběratelský vůz ve stavu zánovního auta se servisní historií a pořád po prvním majiteli, a hovoří o něm s velkým nadšením. Pokud máte pocit, že po jeho koupi budete na stejné lodi, vyrazte do německého Heilbronu.












Opel Vectra A 1,6i GLS žádá za svůj prvotřídní stav s pouhými 23 tisíci najetými km přijatelných 175 tisíc Kč, to může být pro fandy velmi zajímavá nabídka. Foto: Autocenter Sinan, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autocenter Sinan@Mobile.de
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva