Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut

Mohutná palubní deska komplikovaných tvarů, látkový gauč pro každého z cestujících, dřevěné obložení, světle kožený volant a manuální převodovka s asi metrovou řadičkou na středovém tunelu. Vítejte zpět v 90. letech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut

10.11.2021 | Petr Miler

Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut

/

Foto: VTRC Automoción, publikováno se souhlasem

Mohutná palubní deska komplikovaných tvarů, látkový gauč pro každého z cestujících, dřevěné obložení, světle kožený volant a manuální převodovka s asi metrovou řadičkou na středovém tunelu. Vítejte zpět v 90. letech.

Pokud patříte k příznivcům francouzských automobilek, musí vás to mrzet. Tyto značky, které si odjakživa potrpěly hlavně na komfort, se stejně tradičně se svými modely objevovaly i ve vyšších třídách. Dnes ale z jejich působení v těchto vodách nezbylo nic. Renault nabízí nanejvýš Talisman, u nás výlučně kombík střední třídy, v jehož případě navíc ani dlouho nebylo jisté, zda dorazí. Peugeot končí svou nabídku u modelu 508, tedy znovu ve střední třídě. A Citroën se do ní čerstvě vrátil, ovšem s dosti bizarním autem.

Není tomu tak dávno, co všechno bylo jinak. Citroën měl svou C6, Peugeot zase 607 a Renault podivný Vel Satis. Dobře, ten se moc nepovedl, ještě před ním ale úspěšně bodoval s modelem Safrane. Ve své době, až do roku 2000, to byla drahá limuzína, konkurence pro Mercedes třídy E nebo BMW řady 5, jen bez jakékoliv snahy o sportování a s maximálním důrazem na komfort cestování. Tedy, možná až na vrcholovou verzi Safrane Biturbo, i ta ale stavěla komfort na první místo.

Civilní Safrane nabízel motor s objemem pod 2 000 ccm jen na trzích, kde cokoliv většího bylo silně zatíženo daněmi. Ve svobodnějších zemích měl nejmenší motor v nabídce objem 2,2 litru, druhou volbou byl šestiválec PRV o objemu tří litrů, který dával 167 koní. Všechny motory měly už v roce 1992 katalyzátor, což tehdy nebylo vůbec běžné. Byl to docela úspěšný model, i u nás jich svého času jezdilo dost, dnes bychom jej ale klidně mohli zařadit mezi oblíbená aut, která rychle zmizela ze silnic. Například ve Velké Británii jich v roce 1997, na vrcholu slávy Safranu, jezdilo 10 419 kusů - dnes je jich 60. Šedesát. Lepší definici toho, že se po něčem slehla zem, abyste pohledali.

Tahle auta se navíc nevidí jen na silnicích, už nejsou ani v bazarech. Na celém Mobile.de je nabízeno pouhopouhých 8 aut, z nichž většina navíc vypadá jako v cíli svého posledního tažení. Na konkurenčním Autoscoutu jsme ale narazili na jeden kousek v prodeji ve Španělsku, který tak trochu vrací běh dějin - dvoulitrový Safrane s manuálem (!) z roku 1999, který má za dobu najeto jen 66 tisíc kilometrů. A vypadá podle toho.

Vůz je v opravdu krásném stavu a je zjevné, že s ním bylo slušně zacházeno. Modro-zelený lak vypadá dodnes svěže a interiér též vykazuje jen velmi malé známky opotřebení. V morálním smyslu slova ale zubu času neunikl, zejména tvary palubní desky jsou svérázné, mohutná sedadla čalouněná mikroplyšem dnes v této třídě nenajdete, stejně jako se moc nehraje na světle dřevěné dekory či dvoubarevný volant. Tak či onak je to Safrane, který se v prodeji opravdu nevídá.

Prodejce z Madridu za vůz žádá 4 800 euro, tedy asi 120 tisíc korun. Za Safrane je to obecně hodně, ale tento model je dnes už rarita a v tomto stavu může cenu snadno jen držet. Soudě dle fotografií bude stát za to, zejména pokud jste fanoušky velkých francouzských aut. Něco takového už znovu asi nevznikne a dobové kousky budou jen starší.


Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 1 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 01Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 2 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 02Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 3 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 03Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 4 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 04Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 5 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 05Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 6 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 06Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 7 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 07Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 8 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 08Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 9 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 09Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 10 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 10Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 11 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 11Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 12 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 12Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 13 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 13Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 14 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 14Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 15 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 15Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 16 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 16Někdejší vrchol francouzského luxusu už se v bazarech nevidí, toto je jedno z posledních zachovalých aut - 17 - Renault Safrane 1999 malo jety prodej 17
Tenhle Safrane vypadá opravdu mimořádně zachovale, do devadesátek člověka vrací se vším všudy. Foto: VTRC Automoción, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autoscout24

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše