Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo nacpal do Opelu Omega motor 7,0 V8 ze supersportu, teď ho prodává
25.7.2020 | Petr Prokopec
I u nás Opel v dobách své největší slávy s úspěchem prodával sedan nebo kombi vyšší střední třídy jménem Omega. Z výroby mohl mít motor V6, někdo ale do jeho amerického bratra nacpal obří V8.
Opel Omega dosáhl celosvětové proslulosti zejména díky vzácné verzi s logem Lotusu. Britská automobilka na německém sedanu změnila řadu věcí, především pak pohonnou jednotku. Původně třílitrový šestiválec převrtala na 3,6 litru a zároveň ještě opatřila dvěma turbodmychadly Garrett. Výkon díky tomu narostl z do té doby maximálních 230 koní na tehdy neskutečných 377 kobyl, s nimiž vůz zvládal sprint na stovku za 5,3 sekundy. Maximální rychlost pak činila 283 km/h.
Při pohledu na tyto hodnoty asi nepřekvapí, že Lotus Omega (nabízený ve Velké Británii jako Lotus Carlton) byl na počátku 90. let nejrychlejší produkční sedan světa. To se ale jednalo o první generaci Omegy, dnes přijde řeč na její druhou iteraci, která se tak ostrého provedení nikdy nedočkala. A tak si ho někdo postavil, ovšem na základech auta, který si ani Opel, ani Omega neříkalo.
Autorem přestavby je totiž Američan a za velkou louži se tato Omega dostala jako Cadillac Catera. Ten který byl nabízen v jediné konfiguraci, a to s třílitrovým šestiválcem o výkonu 200 koní, který doplnil čtyřstupňový automat. Tato kombinace nicméně nebyla pro Američany zrovna okouzlující, i proto, že motor se vyráběl v Anglii a převodovka ve Francii. Vůz tak byl vnímán jako příliš evropský, pročež je vlastně zázrak, že se jej nakonec v letech 1996 až 2001 prodalo přibližně 95 tisíc exemplářů.
Catera na fotkách níže ale nezůstala u tohoto spojení a ihned po zakoupení v roce 2001 se dočkala osazení sedmilitrový osmiválec LS6 spárovaný se šestistupňovým manuálem. Třebaže na víku motoru vidíme logo Cadillacu, obojí bylo původně určeno pro Chevrolet Corvette ZR1 páté generace. Vůz se tak jisté dočkal zcela jiné dynamiky, konkrétní hodnoty ale nejsou k dispozici. Doplnit ovšem můžeme informace o 17palcových litých kolech Steinmetz či podvozku od Eibachu. Mimo to dorazil i samosvorný diferenciál, zatímco uvnitř si lze povšimnout volantu Momo. Úprav je ale daleko více, přičemž stát musely neskutečný majlant. Jen za samotný motor někdejší majitel zaplatil 25 tisíc dolarů (dnes cca 565 tisíc Kč).
Nyní je přepracovaná Catera k mání v online aukci, a to relativně levně, alespoň zatím . Dosavadní příhozy končí na 13 700 dolarech (asi 309 tisíc Kč). Na vyjádření svého zájmu máte dva dny, poté vás bude čekat zařizování transferu z amerického Michiganu. Něco takového je dnes ale kvůli koronaviru pomalu nemožná mise, a tak si na případné dodání budete muset nějakou chvíli počkat.
Unikátní Cadillac Catera, tedy Opel Omega B1 osazený osmiválcem z Corvette ZR1 je k mání, učarovat dokáže i po letech. Foto: Bring A Trailer
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan