Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci

Je to ozajstný supersport, řekli bychom jazykem země registrace, jedno z nejrychlejších Porsche vůbec, takové si málokdo vybere jako vůz pro najíždění velkých porcí kilometrů. To je první zvláštnost, tou druhou je, že ho nyní zkouší prodat jako vzácnost právě díky tomu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci

22.1.2022 | Petr Miler

Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci

/

Foto: Bonhams

Je to ozajstný supersport, řekli bychom jazykem země registrace, jedno z nejrychlejších Porsche vůbec, takové si málokdo vybere jako vůz pro najíždění velkých porcí kilometrů. To je první zvláštnost, tou druhou je, že ho nyní zkouší prodat jako vzácnost právě díky tomu.

Už párkrát jsme se pozastavovali nad šíří schopností Porsche 911 Turbo S, je to něco jako extrémně rychlý VW Golf. Dobře, trochu přeháníme, skutečně se ale nejedná o tvrdý, hlučný či jinak obtížně použitelný vůz, ale docela normálně se projevující auto, které můžete používat každý den, klidně s menší rodinou. „Jen” při tom dokáže vypálit na stovku za méně než 3 sekundy, zdolat čtvrtmíli okolo 10 sekund a ve 330 km/h se ptát: „Kam se všichni poděli?”

Nejlepší důkaz oprávněnosti tohoto pohledu stojí před vámi, ač se to na první pohled nemusí zdát. Jde o Porsche 911 Turbo S generace 991, přesněji provedení po faceliftu (tedy 991.2) z roku 2016 v neobvyklé barvě British Racing Green a v ještě méně obvyklé kombinaci s červeno-černým interiérem. Nevypadá jako nové, bez pohledu na tachometru byste mu ale asi nehádali více jak 333 tisíc najetých kilometrů. Na 6 let a Porsche tohoto ražení naprostý extrém.

O jeho prodeji informuje aukční síň Bonhams, neboť právě té majitel svěřil vůz k prodeji. A aby toho nebylo málo, ono auto má slovenskou registraci. Jestli je majitelem Slovák, nedokážeme říci, neboť jde o prvního majitele, který jej pořídil v Nizozemsku. Takže také může jít o Nizozemce, který využit poněkud přívětivějšího slovenského daňového systému a vůz raději registroval na tamní firmu (čemuž by odpovídala i možnost odpočtu - resp. nutnost přípočtu, k tomu až za chvíli - DPH). Ať už je to ale jakkoli, výsledkem je něco naprosto unikátního, zvlášť pro nás.

Jak říká Bonhams, jde dost pravděpodobně o nejvíce ojetou 911 Turbo S 991.2 na světě, tomu lze i věřit. Prodává jej aukční firma jako vzácnost a dokonce jej zmiňuje ve svých tiskových materiálech právě kvůli tomu, což je bizarní pohled na věc - auto není nabízeno jako výjimečně levné, protože je hodně ojeté, ale s očekáváním vysoké ceny, protože je mimořádně ojeté. A navíc je tu slovenská spojka, takovou nabídku abyste pohledali.

Vůz je to jinak zajímavý, krom neobvyklé barevné specifikace tu máme i spoustu výbavy (oholené Turbo S neexistuje) a dokonalou servisní historii s poslední údržbou loni v ceně 7 000 Eur. Proč majitel auto prodává zrovna teď, nevíme, asi se mu číslo 333 zdálo dost vysoké. V aukci očekává prodej za sumu až 80 000 euro, tedy bezmála 2 miliony Kč, navíc bez DPH, s tou musíte počítat navíc - pro soukromého kupce z ČR jsme tedy na ceně 2,4 milionu korun jako nic. Jsme zvědavi, jestli takové peníze za takto „olítanou” 911 Turbo S někdo dá. Je to možná unikát, ale také potenciální „kasička” par excellence, na tomto modelu je drahé opravovat prakticky cokoli.


Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 1 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 01Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 2 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 02Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 3 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 03Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 4 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 04Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 5 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 05Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 6 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 06Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 7 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 07Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 8 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 08Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 9 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 09Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 10 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 10Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 11 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 11Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 12 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 12Někdo najel s 580koňovým Porsche se slovenskou registrací 333 tisíc km za 6 let, teď ho zkouší prodat v aukci - 13 - Porsche 911 991 2 Turbo S extremni najezd aukce 13
Porsche 911 Turbo S na prodej s 333 tisíci km? Za 6 let? V aukci známé firmy? A ještě k tomu auto se slovenskou registrací? To zní skoro surreálně, ale je to fakt. Foto: Bonhams

Zdroj: Bonhams

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše