Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s malým šestiválcovým BMW M135i za pár let přes 400 tisíc km, teď ho prodává za polovinu obvyklé ceny
17.2.2024 | Petr Miler
Je to úžasný vůz, na který jistě budeme jednou se slzou oku vzpomínat jako produkt automobilové doby, ve které bylo možné skoro cokoli. Na pravidelné dlouhé cestování si jej přesto pořídí málokdo, majitel tohoto kousku to udělal. A „stvořil” tak pozoruhodnou ojetinu.
Když se debata mezi automobilovými nadšenci stočí k tomu, jaký vůz by chtěli mít jako auto pro každý den, začnou padat skoro pokaždé stejné nápady. Však kdo by nechtěl den co den jezdit do práce s novým Ferrari, klasickým Porsche nebo třeba silničním homologačním provedením rallyového speciálu. Ti realističtější pak zmíní modely jako Audi RS6 nebo BMW M3. Všechno jsou to pochopitelná přání, málokdy se ale v praxi potkají s realitou.
Problém není ani tak v tom, že by tyto debaty byly jen teoretické a dotyční si nemohli taková auta dovolit. Znám několik lidí, kteří s tím nemají problém, jeden kolega je majitelem celé řady takových aut a sám též snívá o tom, že by s nimi velmi pravidelně jezdil. Nakonec to ale nedělá ani on a jako po voze pro každý den sáhl po docela tuctovém kombíku střední třídy s dvoulitrovým dieselem.
Proč? Protože pokud potřebujete pravidelně „jezdit” dálky, zjistíte, že žádné ze sportovních aut mít pod zadkem nejenže nemusíte, vy to ani nechcete. Vůz příjemný na dlouhé přesuny musí být prostorný, musí být tichý a musí být podvozkově jemný, jinak se s ním nedá dlouho vydržet. A i když je vším z toho (RS6 nebo M3 to s nějakými kompromisy zvládnou), měl by být také efektivní. Jde samozřejmě i o peníze, i když ale taková věc „není téma”, už dojezd relativně obyčejného dieselového auta těší pro minimální nutnost myslet na pravidelná tankování. Jak nedávno zaznělo - dojezd auta je luxusní prvek, žádná „sociální vlastnost”.
Rozumím tedy „záplavě” majitelů superaut cestujících v něčem jako BMW 530d Touring, stejně tak ale rozumím tomu, že se někdo „kousne” a v řidičsky ambiciózním autě přece jen jezdí a jezdí. Majitel stroje na fotkách níže je i mezi takovými jedním z extrémistů.
V roce 2016 si totiž pořídil faceliftované BMW M135i s motorem 3,0 R6 turbo, manuální převodovkou (!) a trojicí dveří (!) a najel s ním za 7 let 401 tisíc km. To je sakramentsky hodně na relativně uskákané třídvířko, do kterého už tři lidi s bagáží pomalu nenaskládáte, moc si přitom neodpočinete, přes 300 km na jedno natankování dojedete jen při slušném sebezapření a bude vás to stát majlant už na palivu a ztrátě hodnoty.
Právě to poslední poznává majitel tohoto auta na vlastní kůži, neboť i když se faceliftované M135i s 326 koňmi a „normálními” nájezdy běžně prodávají v Německu za ceny mezi 25 a 28 tisíci eury (asi 636 až 712 tisíc Kč), tento konkrétní vůz stojí jen 13 700 Eur (cca 348 tisíc), tedy snadno méně než polovinu. Zní to skoro jako terno, co z něj ale po 401 tisících najetých km reálně zbylo, ví asi jen majitel a bůh.
Jestli je to dobrá koupě, nemáme tušení, můžeme jen říci, že prodávající hovoří o dobrém stavu, skvělé údržbě a za nás přidáme informaci o velmi malém opotřebení zejména interiéru. Pokud ale prodávající auto nabízí jen firmám či obchodníkům, aby se vyhnul zárukám pramenícím z německých zákonů o ochraně spotřebitele, něco to naznačuje minimálně o potenciálním riziku této koupě. Na druhou stranu, odolejte „dobře zajeté” M135i za cenu menší než u základní Škodu Fabia 1,0 bez turba a výbavy...
Tohle auto je vážně exot, třídvéřové BMW M135i si na jezdění „dálek” nekoupil skoro nikdo jiný. Foto: Buchs Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Buchs GmbH@Autoscout24
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 11 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva