Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU

Na moderní italský supersport jsou už vyšší desítky tisíc km najetých km hodně, tohle auto jich ale najelo stovky. A stojí podle toho, třebaže není možné říci, že by bylo vysloveně levné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU

8.5.2021 | Petr Miler

Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU

/

Foto: RH Automobile Tanja Mutic, publikováno se souhlasem

Na moderní italský supersport jsou už vyšší desítky tisíc km najetých km hodně, tohle auto jich ale najelo stovky. A stojí podle toho, třebaže není možné říci, že by bylo vysloveně levné.

Řidiči v Evropě najíždí ročně v průměru okolo 12 tisíc km, není ale těžké narazit na auta, která za rok urazí i přes 100 tisíc kilometrů. Touto optikou se pár set tisíc km najetých za 8 let nezdá být ničím až tak výjimečným, to se ale bavíme o obyčejných autech. Svět supersportů je jiný a těch se vzpínajícím se koníkem obzvlášť.

Ferrari málokdo používá pro časté ježdění, hned z řady důvodů. Jednak takový vůz není úplně příjemný ani praktický na to, abyste s ním jezdili sto kilometrů každý den. A i když je někdo hodně velký fanda a nemá problém to snášet, pořád je tu finanční otázka. Ferrari jsou drahá, jejich servis je drahý, spotřeba vysoká a pojištění na vysoké desítky tisíc kilometrů každý rok extrémně drahé. A to je všechno pořád legrace, protože pak je tu ještě ztráta hodnoty, která může být velmi malá, pokud je vůz i po letech zánovní, ale extrémní, když má najeto byť třeba jen 70 tisíc km - takové auto už bývá problém prodat.

Stroj, který máme před sebou, je ale ještě z jiné ligy. Jeho majitel, podle prodávající finančník používající Ferrari pro každodenní ježdění do práce, s ním za necelých osm let najet 244 tisíc km. Přemýšlíme, zda jsme kdy viděli Ferrari z roku 2013 s takovým nájezdem a nemáme pocit, že by se to stalo. Ostatně, druhý nejvíce ojetý exemplář stejného modelu najel kilometrů polovinu a třetí jen třetinu, toto je opravdu extrém svého druhu.

Nutno dodat, že tím modelem je California, tedy ještě ne až tak vybroušený stroj s 490koňovým motorem 4,3 V8 vpředu a čímsi jako zadními sedadly. Dá se snad i říci, že po typu FF resp. GTC4Lusso přeje takovému využití ze všech modelů nejvíce, ale přesto je to pozoruhodná věc.

Jsme docela zvědavi, zda a případně jak rychle se tento vůz podaří prodat, protože... kdo by chtěl Ferrari se čtvrtmilionem najetých kilometrů? Jistá motivace tu je - vůz vypadá relativně zachovale, třebaže chybějící kus laku na předním nárazníku a patřičně „vyleštěná” kůže v interiéru jasně svědčí o tom, že byl neobvykle intenzivně používán. A nebyl vážněji havarován. Pro zbytek musí posloužit cena: 74 000 Eur, dokonce s možností odpočtu DPH. Netto cena tedy činí 62 185 euro, ani ne 1,6 milionu Kč. Takto levně se ke Californii a vlastně žádnému Ferrari z minulé dekády jinak dostat nedá.

Přesto nemáme pocit, že by šlo o výhodnou koupi. Uvážíme-li, že auta se zlomkovými nájezdy stojí o statisíce míň, by majitele tohoto kousku vyšlo jeho extrémní využití až příliš levně. Každé zboží nicméně má svého kupce a i pro tohoto svérázného jednorožce se jistě jednoho dne najde, za vyšší nebo nižší cenu.


Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 1 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 01Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 2 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 02Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 3 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 03Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 4 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 04Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 5 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 05Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 6 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 06Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 7 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 07Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 8 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 08Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 9 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 09Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU - 10 - Ferrari California 2013 244 tkm prodej 10
Moderní Ferrari se skoro čtvrtmilionem najetých kilometrů je rarita, v případě této Californie to znamenalo ježdění více jak 30 tisíc km za rok. RH Automobile Tanja Mutic, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše