1. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal

Některé časové kapsle na kolech vznikají hodně svérázným způsobem. Pokud někdo auto záměrně uloží s tím, aby ho jednou vytáhl jako něco extra, dá se to chápat. Tento vůz ale jediný majitel prostě normálně používal, přesto je výsledek prakticky stejný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

1. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal

8.7.2023 | Petr Miler

1. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal

/

Foto: APE Automobile, publikováno se souhlasem

Některé časové kapsle na kolech vznikají hodně svérázným způsobem. Pokud někdo auto záměrně uloží s tím, aby ho jednou vytáhl jako něco extra, dá se to chápat. Tento vůz ale jediný majitel prostě normálně používal, přesto je výsledek prakticky stejný.

Spatřit sotva jeté, i když dekády staré auto v prodeji není v posledních letech zase tak výjimečná věc. Možná takových vozů i přibylo, především si jich ale svět začal více všímat, neboť sběratelství je dnes s automobily spojeno více než kdy dříve.

Někdy taková „neojetina” vznikne dílem náhod, kdy třeba majitel krátce po dodání vozu ztratí možnost jej používat, pořídí si něco jiného nebo i zemře a auto zůstane takříkajíc na ocet. A jindy vznikne zcela záměrně, neboť si vůz někdo od začátku pořizuje jako investici. Tentokrát se ale v prodeji objevil stroj, který měl 25 let pod palcem stejný člověk, jezdil s ním, nijak s ním nespekuloval a stejně se prodává jako sběratelská věc ve stavu 1A.

Jde o Hondu Civic hatchback z roku 1998, tedy model s interním označením EJ, konkrétně třídvéřové provedení EJ9, které je dobře známý i u nás. Nejde na první pohled v podstatě o nijak zajímavý exemplář, verze s motorem 1,4 a manuálem není žádný V-TEC ani Type-R, je to prostě obyčejné auto pro všední ježdění, které tak nakonec bylo i využíváno. Jeho zvláštnost? Jen 17307 km na tachometru.

První majitel asi neměl pocit, že s ním nejezdí, prý jej skutečně pravidelně používal, ale pouze pro cesty na nákup do nedalekého obchodu. To je celé, jinak s ním prý nevyrazil nikdy nikam, a tak auto jezdilo v průměru jen 690 km za rok, ani ne dva kilometry denně. To už by na kratší cesty na nákup vystačilo, navíc málokdo v posledních letech nakupuje každý den.

Auto je tak opravdu jako nové, uvnitř ani zvenčí nejsou vidět znaky opotřebení, jak ukazují fotky vozu. Prý není ani nikdy zrezlé, však jak by také bylo, když sotva jezdilo a skoro pořád stálo v garáži. A na rozdíl od jiných uloženek mělo pravidelný servis, což jej činí potenciálně zajímavým, třebaže ony krátké cesty dokola kolem mu také nemusely dělat dobře.

Tak či onak je to pozoruhodná nabídka. Zda má hodnotu přes 140 tisíc Kč, protože cena 5 900 euro momentálně vychází asi na 142 tisíc korun, posuďte sami. Na každý pád je to nevídaná věc na poměry takto starých, nejetých aut. A rozhodně zajímavý lístek na vlak do minulosti, kdy Honda nebyla značkou primárně oddanou „zelené” ideologii, ale dělala opravdu zajímavá auta, která se i fandům vrývala hluboko do mysli. I takto obyčejné Civicy uměly zaujmout.


1. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 1 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 011. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 2 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 021. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 3 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 031. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 4 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 041. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 5 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 051. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 6 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 061. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 7 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 071. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 8 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 081. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 9 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 091. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 10 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 101. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 11 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 111. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 12 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 121. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 13 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 131. majitel po 25 letech prodává docela obyčejnou Hondu jen se 17 tisíci km, i když ji normálně používal - 14 - Honda Civic EJ9 1998 nejeta prodej 14
Tuto Hondu Civic po prvním lze koupit majiteli v Německu. Za 25 let má najeto jen něco málo přes 17 tisíc km, i když s ní prý pravidelně jezdil. Ale skoro jen nákupy a zase do garáže. Foto: APE Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: APE Automobile@Autoscout24 přes Auto Bild

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše