Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Někdo se pokusil udělat si Maserati z Mazdy, úplně dobře to nedopadlo
13.4.2020 | Petr Miler
Je třeba ocenit snahu autora tohoto díla a jeho smysl pro některé detaily, jde ale o natolik vzdálená auta, že to snad dobře dopadnout ani nemohlo.
Nebudeme opakovat náš po léta konzistentní názor - člověk má být spokojen s autem, na které si dokáže vydělat a nedělat ze sebe někoho, kým ve skutečnosti není. Opravdu není nic špatného na tom mít hezké obyčejné auto, dobře se o něj starat a užívat si toho, že jste udělali velmi skvělý obchod. Univerzální auta běžných značek jsou dnes obvykle tak dobrá, že v poměru výkonu a ceny dělají vynikající službu - takovou, o které se majitelům pětkrát nebo desetkrát dražších exotů může nechat jen zdát. Ti musí za každou trochu výkonu či komfortu navíc neúměrně připlácet.
Tento pohled ale spousta lidí nezastává, a tak se neustále snaží dosáhnout alespoň na oko na auto, o kterém ve skutečnosti jen sní. U některých to končí instalací znáčku M3 na BMW 320d s M-paketem, jiní to dotáhnou až ke stavbě plnohodnotných replik, kdy se určité auto změní na úplně odlišné. Někde mezi se pak nachází přístup, který vykresluje auto na přiložených fotkách.
Čínský majitel u nás neprodávaného SUV Mazdy jménem CX-4 si koupil slušné kompaktní SUV s atraktivním designem, jenže chtěl Maserati Levante. A tak se rozhodl mu svůj japonský stroj připodobnit, nejvhodnější základ si ale nevybral.
Levante je auto s pohonem zadních kol a je podstatně větší, takže pouhý pokus o některá vizuální připodobnění nemohl vést k úspěchu. Nebudeme říkat, že se vůz neblíží Maserati ani trochu, ale zmate asi opravdu jen velmi neznalé. Přesto je třeba ocenit pár detailů - třeba podoba spodní části zádě s difuzorem a čtveřicí koncovek výfuků má k originálu blízko. A nápis Mazda Speed fontem používaným Maserati je vtipný detail.
Možná je to tedy celé míněno jen jako legrace, proč ne. Přesto bychom se raději drželi originální Mazdy CX-4 než na ni přidávali něco, co dříve nebo později k potěše škarohlídů v okolí z auta upadne.




Mazda CX-4 hrající si na Maserati zmate málokoho, na to je moc malá a jiná. Přesto je na ni třeba ocenit pár detailů
Zdroj: CarNewsChina@Facebook
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
