Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Česká replika Audi R8 za 300 tisíc není marná, 406 Coupe i tak ničí zbytečně
23.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Stroj s karoserií od Pininfariny položil život za repliku R8. Motor uprostřed neskončil, quattro rovněž nedorazilo.
Repliky na našem webu nejsou zas tak vzácnými hosty. Měli jsme tu povedené stroje, jejichž cena tomu odpovídá, nebo ohyzdné kreatury, vzniklé snad po mnoha panácích vodky. Většinou ale pocházejí zpoza hranic ať už České republiky nebo Evropy. Tento stroj, který se tváří jako Audi R8, je nicméně místní, český. A zajímavý není jen tím, že si ho můžete koupit snáze než jiné nebo obdivovat „zlaté české ručičky”.
Pokud si totiž stroj prohlédnete jen zběžně, možná i uvěříte, že jde o Audi R8. A pokud ne, všimnete si spíše nedodělků než zásadních disproporcí či jiných podstatných odlišností od originálu. Je to s podivem, neboť jak napovídají fotografie, replika se nedrží koncepce Audi R8, má motor před přední nápravou a hnaná jsou přední kola. Pod kapotou tohoto auta se nachází třílitrový šestiválec z Peugeotu 406 Coupé, který daroval také interiér, sedačky a jistě i veškerou zbylou mechaniku. Ta byla stavěná pro luxusní kupé, nikoliv supersport, takže jízdní vlastnosti budou skutečné R8 hodně, hodně vzdálené.
O to ale replikám obvykle nejde, těm jde o show a ta předváděná tímto kouskem by nemusela být úplně plytká. Vůz bohužel není hotov, minimálně zvnějšku toho ale mnoho k dodělání nechybí a majitel tvrdí, že stroj je plně pojízdný. Na novém majiteli tak bude hlavně dokončit interiér a spoustu detailů, třeba přidat některá skla (je nutno použít originální) vnější zpětná zrcátka a další „drobnosti”.
Tento stroj, řekněme „skoroR8” je na prodej na Tipcars a inzerát uvádí i informace k původu díla. Ty naznačují, že ony zlaté české ručičky byly v tomto případě spíše britské, neboť vše vzniklo díky stavebnici z Anglie za 5 000 liber, tedy asi 180 tisíc korun. Není to jediná částka, kterou musel majitel (krom ojetého Peugeotu 406 Coupe 3,0 V6) investovat - stavebnice vyžaduje použití originálních světel a nárazníků. Dohromady tedy určitě nešlo o levný špás, zvlášť uvážíme-li spoustu odvedené práce.
I když výsledek nevypadá marně a po dokončení by vám tuhle R8 mohly „baštit” nejen dívky z vesnických diskoték, stejně nám přijde škoda takto masakrovat jeden z nejkrásnějších Peugeotů s půvabnou karoserií, kterou stvořilo italské studio Pininfarina. Zvlášť uvážíme-li, kolik tento výsledek stál peněz a úsilí a co bude na jeho konci - v nejlepším případě půjde pořád o Peugeot 406 Coupe, akorát jinak vypadající. Možná bude mít vyšší výkon, uváděných 285 koní se nám ale příliš nepozdává - třílitr ve 406 Coupe měl v sérii 190 koní a tak razantní navýšení výkonu by bylo velmi náročnou operací, minimálně při zachování atmosférického plnění.
Současný majitel chce za tuto repliku 255 tisíc korun, což je cirka trojnásobek současných cen skutečného Peugeotu 406 Coupe, který si nebude hrát na něco, čím není. Na druhou stranu, na repliku s potenciálem úspěšně předstírat jinou identitu, do níž bylo nainvestováno jistě podstatně více, to není ani mnoho. Zda jde o dobrou koupi nebo nikoli ovšem posuďte sami...
Díky za tip, Adame!























Kdysi Peugeot 406 Coupé, nyní skoro Audi R8...
Zdroj: Tipcar.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva