Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo hned po koupi schoval úplně nový Wartburg, k mání je dnes za obrovskou sumu
13.8.2021 | Petr Miler
Tohle auto skutečně nikdy nikdo pořádně nepoužil a dodnes nebylo zbaveno ani ochranných igelitů na sedadlech. Z kdysi vysmívané černé ovce automobilismu se tak minimálně z hlediska hodnoty stala krásná bílá labuť.
Někdejší východoněmecká automobilová scéna nebyla živa jen asi nejvíce (třebaže hlavně nechvalně) proslulými Trabanty. V Eisenachu se vyráběly i Wartburgy 353, na které si mnozí z nás též stále dobře pamatují. Vedle Trabantů to byly ve své době a ve svém prostředí, tedy v 70. a 80. letech ve východním bloku, přece jen lepší vozy, třebaže technicky to žádná sláva nebyla.
Model 353 byl pouhou evolucí dávnou překonaného typu 311, a tak se opíral o vpředu podélně uložený tříválec modelu, který poháněl přední kola. Z objemu jednoho litru dával okolo 57 koní, což nebylo zase tak málo. Jenže byl to dvoutakt, takže do auta bylo nutné lít benzin i olej a křižovatky opouštět v oblacích namodralého dýmu. Z výfuku, pochopitelně, nikoli z pneumatik. Navíc za projevu, který nelze označit za dvakrát libozvučný.
Tahle auta byla vždy částí publika vysmívaná pro všechno, čím byla, stejně jako v případě jiných automobilů si ale našla také své příznivce, kteří na ně nedají dopustit. Jeden z takových si musel v roce 1983 pořídit béžový kus na fotkách níže, protože auto si koupil a pak s ním nejezdil. Těžko říci, proč se na tom nic nezměnilo ani o 38 let později, ale je to tak. A díky tomu se nabízí možnost pořídit si i v roce 2021 „warťas”, který vypadá, jako by ho včera vyrobili.
Skutečně, auto má dodnes některé tovární ochranné obaly a nespočet fotografií, který provází jeho nabídku na eBay, dokumentuje naprosto dokonalý stav v jakémkoli zákoutí. Tohle auto má netknutý nejen interiér, ale i motor, podvozek, karoserii, cokoli. Je tu dokonce i původní, též pořádně nevybalená lékárnička z třiaosmdesátého.
Prodávající uvádí, že na autě je všechno původní a nemá žádnou vadu. My bychom ale jednu našli - cenu. Za auto požaduje nejméně 28 400 euro, tedy asi 720 tisíc Kč, aukce navíc může toto číslo vyhnat i výše. Je to obrovská suma na vůz, který byl zastaralý už 10 let před momentem, kdy byl vyroben, natož pak o dalších 38 let později. Takto na něj ale nelze hledět - je to veterán, rarita, muzejní záležitost a stojí podle toho. Přesto si nejsme úplně jisti, zda někdo najde odvahu do takového auta požadované peníze investovat.












Tento Wartburg někdo hned po koupi v roce 1983 schoval a dodnes s ním pořádně nevyjel. Úplně nové auto je nyní k mání, ovšem velmi, velmi draho. Foto: Rudolf Balazs, publikováno se souhlasem
Zdroj: eBay
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
