Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si postavil chatu na kolech z VW Passat. Jede přes 160, může na silnice
17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Možná už je čas přestat v pátek chvátat na chatu a zkusit o víkendy trávit něčím jiným. Ovšem, jestli je rozumnější chvátat v chatě, musíte posoudit sami.
Ve Velké Británii můžete k provozu na pozemních komunikacích schválit prakticky cokoliv. Ostatně jen díky benevolenci tamních úřadů je již hezkých pár let rekordmanem Ringu Radical SR8 LM, ačkoliv již při pohledu na něj je každému jasné, že tohle je okruhový a ne ryze silniční vůz. Nicméně pravidla jsou pravidla, a ta britská zkrátka povolují tamním nadšencům o trochu více uzdu než je tomu v kontinentální Evropě.
Jen díky tomu si nyní můžeme představit nejrychlejší chatu na světě. Ano, i chaty se zjevně mohou pohybovat z místa na místo, ačkoliv my je máme automaticky spojeny s pevnými základy. Ty ale dílo Kevina Nickse nemá, místo toho šlo svého času o VW Passat Variant 4Motion osazený 2,8litrovým šestiválcem. Tento vůz Nicks koupil v roce 2014 na náhradní díly, bylo mu však líto jej zničit.
„Přemýšlel jsem nad osudem toho auta několik měsíců. Až jednou, když jsem šel kolem dřevníku, který jsem postavil, jsem dostal spásný nápad,“ popisuje počátek celého projektu. Passat následně oholil až na podlahu a osadil železnou konstrukcí, na které jsou uchyceny dřevěné stěny. Díky hojnému prosklení a úzkým sloupkům je přitom výhled ven excelentní, výhled vzad obstarávají zpětné kamery.
Pohon všech kol zůstal zachován, stejně jako šestiválcové pohonné ústrojí. Nicks však nově instaloval pod kapotu vstřikování Nitra, což zvedlo výkon jednotky ze 193 na 269 koní. Autor doufá, že se mu v závěru týdne povede překonat metu 100 mph (160,9 km/h) na letištní ranveji v Elvingtonu. Dosud má jeho chata na kolečkách ověřenou maximálku 99,766 mph (160,5 km/h).
Pokus o rekord je součástí charitativní akce, přičemž veškerý výdělek má jí na konto hospicu Katherine House Hospice v Banbury. Překonání bariéry sta mil v hodině nebude jednoduché, přes navýšení výkonu má jeho 2 250 kilogramů vážící mobilní chata problémy s aerodynamikou. Podle experta z Formule 1 by ale pomohlo křídlo v každém rohu...
Zda na jejich instalaci dojde, to je sporné. Veškeré změny totiž musí schválit úřady, které ostatně Nicksovi vydaly registrační značku až poté, co prošel individuálními homologačními testy. Jelikož ale nakonec „štempl“ na chatu na kolečkách dostal, asi nic nebude bránit tomu, aby jí dozadu nainstaloval... visuté balkóny. Je to trochu šílené, ale to je 50 víkendů v roce na chatě také. Nebo to vidíte jinak?












Tato chata kdysi bývala Volkswagenem Passat Variant. Nyní má Nitro a chce překonat metu 100 mil za hodinu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025