Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci dali jasně najevo, jak málo stojí o elektromobily i při dotacích až 240 tisíc Kč
2.7.2020 | Petr Prokopec
Vládní podpora alternativního pohonu u našich sousedů narostla až na takřka čtvrt milionu korun. Ovšem ani tak o nich dvě třetiny motoristů nechtějí ani uvažovat.
Koronavirus zanechal na automobilovém průmyslu nemalé stopy. Nyní jsou sice prakticky veškeré restrikce na starém kontinentu minulostí, ovšem i tak branže čelí nemalým problémům, neboť nastalá situace zasela do myslí zákazníků značnou nejistotu. A politici se zjevně rozhodli, že peníze daňových poplatníků budou pěchovat jen jedním směrem, a sice k elektromobilitě. V Německu tak vládní dotace u aut s cenou do 40 000 Eur (cca 1,065 milionu korun) nově činí již neskutečných 9 000 Eur (240 tisíc korun). Otázkou však je, zda i takové pobídky vůbec něčemu pomohou.
Aktuálně se totiž u našich sousedů objevilo hned několik studií, ze kterých alternativní pohon vůbec nevychází dobře. Jak totiž zjistil kupříkladu web Mobile.de, ve prospěch elektromobilů by se v případě volby ekologického pohonu vyslovilo pouze 12,6 procenta dotázaných. A pro hybridy 16 procent. Ovšem více než jedna třetina, konkrétně pak 36,9 procenta, by sáhla po klasickém benzinovém ústrojí. To jsou ve výsledku pro elektrifikaci ještě docela dobrá čísla, za nimiž ovšem stojí právě charakter dotazu - volba ekologického pohonu. A ani v tomto případě lidé v prvé řadě nechtějí sáhnout po elektřině.
Jakmile je záběr rozšířen na obecnou preferenci pohonu nového auta, je elektromobilita odmítána mnohem více. Potvrzuje to automobilový klub Mobil in Deutschland, který na Facebooku oslovil dokonce více než 240 tisíc lidí. Z toho 18 361 uživatelů sociální sítě přistoupilo k hlasování, ve kterém dalo z 55,2 procenta hlas dieselům. Na druhém místě pak se 43,2 procenty skončily benzinové motory, zatímco pro ty elektrické se rozhodlo pouze 1,6 procenta hlasujících.
Ani pokud jde o ryze ekologický pohon, bateriové elektromobily nevítězí. Nejvíce hlasů totiž lidé dali vodíkovému pohonu, za nímž se umístily benzinové agregáty. Ve výsledku tedy vlastně nepřekvapí, že hned 61,3 procenta dotázaných o koupi elektromobilu neuvažuje, a to ani poté, co dotace vystoupaly na čtvrtinu prodejní ceny. Zajímavé nicméně je, že mnohem většími odpůrci alternativního pohonu jsou ženy. Hned 52,8 procenta z nich by totiž vždy dalo přednost benzinovému či dieselovému motoru. U mužů pak jednoznačně vede vodíkový pohon, který je ale zastoupen jen Toyotou Mirai a Hyundai Nexo.
Právě se značkami přitom souvisí další část studie. Lidem, kteří se totiž pro elektromobil nakonec rozhodnou, až tak moc nezáleží na tom, jaký výrobce za nimi stojí. To by přitom mohla být voda na mlýn čínských automobilek, které by v Evropě mohly zakrátko nabízet výrazně levnější produkty, než s jakými jsou spojené značky jako Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, Tesla či VW. A to jediné by nejspíše mohlo alternativnímu pohonu napomoci v oblibě.
Je ovšem třeba dodat, že třetina dotázaných uvedla, že ekologický dopad auta nemá na jejich volbu žádný vliv a dalších 43,2 procenta lidí uvedlo, že jim postačí nízko-emisní a nikoliv bezemisní vůz, budou zřejmě němečtí politici ony dotace ještě navýšit. Ani snížení ceny o čtvrtinu evidentně k masové elektrifikaci nevede a vnutit lidem něco, o co přirozeně nestojí, bude mnohem těžší.
Němci bateriové elektromobily v průzkumech jasně odmítají. Grafika: Mobil in Deutschland, Mobile.de
Zejména mužské publikum ale dává palec nahoru elektromobilitě vodíkové, jenž je ovšem zastoupena pouze Toyotou Mirai a Hyundai Nexo. Foto: Toyota, Hyundai
Zdroj: Focus.de
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejčtenější články
- Kim Čong-un přechazí na ruský Aurus, luxusní pancéřovanou limuzínu mu dal přímo Vladimir Putin
21.2.2024 - Stačí přidat „rakev” na střechu, aby se dojezd elektrické Škody Enyaq smrskl z mizerného na tragický
17.2.2024 - Tisíce nových Porsche, Bentley a Audi byly zadrženy v USA kvůli používání zakázaného dílu
17.2.2024 - Někdo najel s malým šestiválcovým BMW M135i za pár let přes 400 tisíc km, teď ho prodává za polovinu obvyklé ceny
17.2.2024 - Dlouholetý šéfdesignér Audi končí, jeho nástupce lépe zapadá do současného směřování značky
17.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva