Němci otestovali skutečný dojezd 8 elektrických aut. Je to pořád bída

 | 212 příspěvků | 12.12.2017 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Sir CHerokee

Více méně nepoužitelné alt.. | 12.12.2017 21:06reagovat
avatar

Více méně nepoužitelné alternativy, jejichž ekologický přínos je minimálně velmi sporný.

Nepřihlášený The_Cactus

Kia Soul EV: V Bratislave.. | 12.12.2017 21:45reagovat
avatar

Kia Soul EV: V Bratislave su "bezemisne" taxi prave tieto krabice. Znamy jednym z nich jazdi. Nabija to v noci a cez obed. Podla jeho vlastnych slov sa odvazi na 180km na plne nabitie. Uz spravil parkrat aj viac, ale "stiahlo mu ....". V zime je pravda, ze spravi o nieco menej - co by mohlo byt +- s tym co tu namerali. Mraz a zahmlene okna su bolest pre vychladnutu baterku. Je ale podla neho daleko horsie jazdit mimo mesto+dialnica ako po meste. Holt, rekuperacia funguje. V meste na taketo ucely to auto dava zmysel... Technicky. V praxi je cena bez akychkolvek dotacii prilis vysoka oproti napr benzinovej verzii. Ale ako taxi to v tejto dobe dava zmysel. Pokial vam klient nepovie, ze chce ist do ineho mesta... Vtedy mate problem.

Nepřihlášený Kume

Niektoré "približovadla" m.. | 12.12.2017 21:46reagovat
avatar

Niektoré "približovadla" majú menej energie, ako keď mi začne v aute svietiť rezerva iné o trochu viac...To musí byť jazda permanentne o nervy.Klobuk dole pred tými,ktorí sa dali na takýto nikdy nekončiaci boj s dojazdom.

Nepřihlášený Adam

Mal som nedávno požičaný S.. | 12.12.2017 22:04reagovat
avatar

Mal som nedávno požičaný Smart for two a pri rozumnej jazde po meste som vedel spraviť 130-140km(teplota cca 5C)

Nepřihlášený Don Marcos

Více takových článků! Čím.. | 12.12.2017 22:31reagovat
avatar

Více takových článků! Čím dříve lidé prohlédnout sebevražednou politiku bruselských ekoteroristů vůči evropským automobilkám, tím lépe!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alex

Reakce na: Více takových článků! Čím.. | 12.12.2017 22:56reagovat
avatar

S Donem bych nesouhlasil. Tlak na výrobce je zároveň tlačí investovat do vývoje. A s elektrem jsme na počátku. V kombinaci s jádrem a budoucími novými 2x 3x kapacitnímy Acu to smysl dává. Určitě se mnou souhlasí ti, kdo bydlí na křižovatkách frekventovaných silnic s režimem semafór a chtěli by si na noc vyvětrat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Earth

1x 60kWh Elektro = 46x 1.3.. | 12.12.2017 23:33reagovat
avatar

1x 60kWh Elektro = 46x 1.3kWh Hybrid

+ hybrid je univerzalny, nielen okolo mesta

+ netreba infrastrukturu

+ rychle tankovanie

+ 50-70% casu v meste vypnuty spalovaci motor

+ 46x mensia devastacia tazobnymi spol.

+ vyskum baterii/vodika moze v klude pokracovat

------

resp., 2% svetoveho podielu elektromobilov neurobi ziadne zlepsenie smogu v mestach, ale odoberie zdroje pre baterie 92% svetovemu podielu hybridov (2x46), ktory by mohol zasadne zlepsit ekologiu v mestach

Nepřihlášený M

Reakce na: S Donem bych nesouhlasil... | 13.12.2017 00:04reagovat
avatar

Chápu nepříjemnosti lidí, co bydlí někde u frekventované silnice a nikdy bych na takovým místě nechtěl bydlet. Nicméně přát si to můžete a to je tak všechno. I kdybych připustil fakt, že je tu lithia a případně dalších jiných materiálů na baterie prozatím dost, tak pořád je to někde v zemi, což se musí vytěžit a při takovým množství, co by bylo potřeba ta těžba těžce stíhat nebude. Druhá věc, která celou utopii s elektromobilama zabije je nabíjení. Aby to bylo použitelné, budou potřeba supernabíječky. Tesla chce dělat supernabíječky s výkonem 350 kw. Když zanedbám ztráty na vedení a transformátoru, tak na 10 000 supernabíječek potřebujete elektrárny o výkonu 3.5 GW. Na 100 000 nabíječek už budete potřebovat 35 GW. Všechny elektrárny v ČR dohromady, včetně solárů, mají instalovanej výkon něco málo přes 20 GW. To znamená, pokud by bylo 100 000 aut v jednom okamžiku připojených k supernabíječkám v ČR, tak žádný jiný elektrický zařízení v ČR nemůže být připojeno do sítě a naopak bude ještě 13 GW chybět. Tzn. je to celé úplně mimo realitu. Elektromobily mají smysl jen, pokud to bude drahá hračka pro několik pozérů, masově to takhle nikdy nemůže fungovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený iot

Reakce na: Chápu nepříjemnosti lidí,.. | 13.12.2017 06:47reagovat
avatar

Až na to že počítáš blbosti. Pleteš si nabíjecí výkon se spotřebou. Ano ty nabíječky mají VÝKON 350kW, ale z důvodu rychlo nabájení. Když vezmeš v potaz, že by ta všechna auta byly Tesly kde se dá vzít průměr kapacity akumulátoru něco mezi 75-85kW (Tesla standardně vyrábí akumulátory (75kW a 100kW, včetně toho že některé mají snížené kapacity na 60kW) tak za hodinu při využití všech 100000 nabíječek nabiješ něco mezi 200000-250000 aut. Když vezmeš průměrnou kapacitu akumulátorů elektro aut (což je tak méně než 40kW) a všechna podporovala nejrychlejší rychlo nabíjení. Tak jich nabiješ minimálně 500000. Jinak co se tyče dojezdu elektro aut tak ty dojezdy celkem očekávané, když průměrná spotřeba el. auta je mezi 15-20kW na 100km. A většina těch starších typu má spíše bliže k těm 20kW. Takže pokud má např. Volkswagen e-up! má kapacitu 18,7 kw. A spotřebu kolem těch 18kW na 100km. Tak je jasné že ujede méně než 100km. Mimoto většina těchto aut jsou spíše městská přibližovala. Co se tyče energetiky tak je bláhové si představovat, že energetika bude za 20let stejná jako dnes. A v té době při nejlepší vůli bude ze všech aut na silnicích tak 20 až 30 % čistě elektrických.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Chybí mi tu Nissan Leaf a.. | 13.12.2017 07:17reagovat
avatar

Chybí mi tu Nissan Leaf a jakákoliv Tesla...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Likso

Reakce na: Až na to že počítáš blbost.. | 13.12.2017 07:22reagovat
avatar

Energetika stejná asi nebude, ale dráty vedení stejné budou, tam se dějou podstatné změny v horizontu několika desetiletí nikoliv několika let ( podívej se na němce a jejich nová vedení sever jih, zatím ani pořádně nekopli ). A stejně jako atomové elektrárny tak nové vedení drátů před ekoteroristy neprotlačíš, to dřív amíci poletí na Mars.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dušan

Reakce na: Až na to že počítáš blbost.. | 13.12.2017 07:30reagovat
avatar

Nebyl tu před nedávnem článek, že Norsko nebo Švédsko, to už nevím, má problém s nabíjením? Dali dotace na elektromobily, lide je nakoupili a teď zjistili, že nemají právě tu kapacitu na nabíjení, nevyrábí tolik elektřiny, tak dotace zastavili. Doba zatím nedozrála, ale snad to jde správným směrem.

Nepřihlášený Durus

Za tymto blabolom stoja dv.. | 13.12.2017 07:39reagovat
avatar

Za tymto blabolom stoja dve veci. Ta prva je, snaha stoj co stoj oddialit nastup elektromobilov ropnymi spolocnostami a za druhe,vyrobcom udavanie spotreby el. energie su tak skreslene, ako u spalovacich motorov. Teda aspon tu v EU. V amerike maju pristup iny a ich tesla ma dojazd +- rovnaky, ako v propagacnych materialoch

Nepřihlášený Jirka

Jezdím 5 let už jen elektr.. | 13.12.2017 07:43reagovat
avatar

Jezdím 5 let už jen elektromobilem a každému říkám, že už jiné auto nechci.Ta bezstarostnost provozu a ekonomičnost je pro mě důležitá. Ano je naprostá pravda,že dojezd není ideální pro každého, ale většina řidičů stejně nenajede denně více jak 50km. A ceny elektromobilů? Nikdy jsem nekoupil nový vůz, ale ojetinu z venku. Cena do 500tisic včetně DPH. Měsíčně jsem do spalováka tankoval za 3 tisíce. Za 5 let ušetřím minimálně 200 tisíc jen na palivu. A kdo chce může koupit za 300 tisíc a těch 200 tisíc splácet. Stejně by ty peníze dal za benzin či naftu. A to nepočítám servis spalováka. Baterie nejsou už dnes tak drahé, nehledě na to, že až je člověk bude muset vyměnit,třeba po 10 i více letech,ceny budou už dávno jinde takže tuto položku netřeba teď vůbec řešit. To nejsou články z notebooku či Akuvrtačky. Rychlonabíjecích stanic už je v ČR dostatek i na cestování těmi recenzovanými vozy. Samozřejmě po ČR. Na dálky zatím jen Tesla. Ale vývoj jde stále dopředu a časem nebude potřeba velkých dojezdů.(500km a vice).Vždyť je zdraví a ridiči prospěšné, když si na 20 minut zastaví a u toho si nabije dalších X desítek km. Kdo z Vás má rád kontinuální jízdu 3 hodiny v kuse a která žena vydrží tak dlouhou dobu nečůrat:-). Koho znám, kdo si pořídil elektromobil jako druhé auto do rodiny,nakonec s nim chtějí jezdit všichni z rodiny. U mě je dnes spalovák jen z půjčovny,když potřebuji do zahraničí dovézt elektromobil pro dalšího nového elektromobilistu a nebo když potřebuji něco odvézt vozíkem. Kromě Tesly zatím žádný elektromobil nemá schválení na tažné zařízení. Jen tak pro zamyšlení. Onehdy jsem stál v dopravní zácpě v tunelu. Az se Vam to nekdy poštěstí,stáhněte si někdo okénko a zkuste se nadechnout. Ten smrad z dízlú je otřesný. A toto je to co musíme dýchat dobrovolně. Byly doby,kdy se takto usmrcovali lidé ve velkém a my si v tom libujeme. Řidičům spalováků i elektromobilů zdar a hezky den.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený iot

Reakce na: Energetika stejná asi nebu.. | 13.12.2017 07:48reagovat
avatar

S tím vedením to je pravda, ale mohou si za to sami.

Během krátké doby se rozhodli změnit svou energetiku.

Co je samozřejmě, blbost. Všechny energetické plánovaní by se mělo díl z dlouhodobou přípravou a korekcemi na základě technického či ekonomického výhledu. Ale v německu se prostě rozhodlo od stolu a z fleku. a teď za to trpí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Jezdím 5 let už jen elektr.. | 13.12.2017 07:54reagovat
avatar

Nezlobte se, ale počty mi nějak nesedí. 3 tisíce měsíčně dělají za 5 let (60 měsíců) 180 tisíc a Vy říkáte, že ušetříte na palvu 200 tisíc. 180 tisíc za palivo dělá cca 50-90 tisíc km, elektřina na tuto vzdálenost nic nestojí ? Proč se často tvrdí, že elektromobil jezdí zadarmo ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan 2

Elektromobily jsou rozhodn.. | 13.12.2017 08:02reagovat
avatar

Elektromobily jsou rozhodně budoucnost. Zatím se hodí spíše jako druhé auto do rodiny, pokud nemáte zrovna na Teslu. Budoucí vyhlídky jsou ale velmi příznivé. Přece jenom, kdo by před 10 lety řekl, že dostupné elektromobily budou mít reálný dojezd přes 200km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Elektromobily jsou rozhodn.. | 13.12.2017 08:50reagovat
avatar

Dostupné předpokládám znamená, že se u nás dají koupit. V českých cenících jsem našel z těch 200+ jenon VW, který teda stojí skoro dvojnásobek jeho benzínové alternativy...

Nepřihlášený M

Reakce na: Až na to že počítáš blbost.. | 13.12.2017 09:02reagovat
avatar

Já nepočítám blbosti, pouze Vy nevíte, jaký je rozdíl mezi kW a kWh. Je úplně jedno, kolik aut na tu rychlonabíječku za hodinu připojíte, protože nemají kapacitu 350 kWh ale nižší. Ta 350 kW rychlonabíječka dobije za hodinu 350 kWh elektrické energie a potřebuje příkon 350 kW. 100 000 rychlonabíječek s výkonem 350 kW za hodinu dobijou 35 GWh elektrické energie, ale na potřebují 35 GW příkon, zatímco naše elektrárny vygenerují pouze 20 GW, takže za hodinu teoreticky vyrobí 20 GWh, pokud by všechny jely na 100 % a ta energie šla pouze do těch rychlonabíječek. Tzn. nikdo by neměl elektrickou energii ani doma ani v práci. vlaky, šaliny trolejbusy by nejely. Vůbec nic krom rychlonabíječek.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Nezlobte se, ale počty mi.. | 13.12.2017 09:04reagovat
avatar

Dobrý den. Přesně takovou reakci jsem čekal, že to někdo bude počítat a bude řešit oněch 20tisic korun. Jenže jelikož mě kilometr teď stojí mnohonásobně méně než že spalovakem, tak nakonec najedu více kilometru. Už neřeším, jestli pojedu někam a nebo ne. Proste sednu a jedu. Takže pokud jsem najizdel se spalovakem 15tisic km za rok,tak teď je to o dost vice. Máte pravdu. Něco stojí i energie do baterek. V mém případě 40kč/160km. Tj. 4000kč na 16.000km. To znamená zhruba o trochu více, jak za měsíc ježdění se spalovakem. Za těch 16 tisíc km se spalovakem bych dal jistě více za jeho servis. Oleje atd.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Chybí mi tu Nissan Leaf a.. | 13.12.2017 09:05reagovat
avatar

Leaf nestojí za námahu; starý je mrtvý zboží, navíc x-krát testovaný a různá srovnání se dají najít. V tomhle testu by se pohyboval někde okolo 140 km. Nový ještě není dostupný.

Model S 75 cenově začíná zhruba na dvojnásobku aut z toho seznamu, tak je srovnání dost nefér. Ale podle toho, jak jeli s ostatními a kolik najeli, by tady mohla mít tak 350 km.

Nepřihlášený rock

Reakce na: Dobrý den. Přesně takovou.. | 13.12.2017 09:18reagovat
avatar

Se spalovákem se dá jezdit za 2 Kč/km za palivo + oleje/filtry (každoroční výměna). Třeba u Ioniqu nebo u e-Golfu se cenový rozdíl proti benzínové alternativě blíží 400 000 Kč; vy jezdíte za 25 hal/km, takže se cenový rozdíl vrátí asi tak po 225 000 km. To je při běžném ročním nájezdu českého řidiče daleko za morální životností toho auta.

Ale samozřejmě ať si každý jezdí, s čím mu vyhovuje. Úplně mi bude stačit, když se nebudou vyhazovat peníze za státními dotace do elektromobilů nebo infrastruktury pro ně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Dobrý den. Přesně takovou.. | 13.12.2017 09:18reagovat
avatar

OK. Děkuji.

Nepřihlášený Moik

Elektromobil není na dálko.. | 13.12.2017 09:28reagovat
avatar

Elektromobil není na dálkové cestování....

Ale u uvedených mě docela překvapilo, že zatímco e-golf jel v průměru za 17kWh/100km, tak zoe za 21 a e-up za 23(??) a ioniq za 14????? To musí být chyba v testování.

S leafem se dá jezdit za 11, ale rychlostma do 100kmh, s průměrem okolo 75 na okresce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený TC

Reakce na: Dobrý den. Přesně takovou.. | 13.12.2017 09:32reagovat
avatar

Prosim Vas, nepiste tu, ze elektromobily su ekonomicky vyhodne pre ludi. Je to nezmysel:

1. Pri jazdenke treba ratat s dalsim poklesom dojazdu, cca 2.5% rocne (BMW/Nissan garantuju, ze pokles za 8 rokov nebude vacsi ako 30%)

2. V Nemecku maju 2x drahsiu elektrinu ako v strednej Europe (1 kWh = 0.3 Eur), pri kombi spotrebe elektromobilov 18-20kWh/100km je prepocitana spotreba 4.5l/100km, t.j., podobna ako pri hybridoch. Nic nebrani v buducnosti zvysit cenu elektriny.

3. Celkove naklady na auto je: cena + poistka + servis + palivo. Ak je vysoka cena+poistka, potom servis+palivo je male percento z celkovych nakladov. A cena pri elektro musi byt vacsia z dovodu velkych baterii. Auta proste budu drahsie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Já nepočítám blbosti, pouz.. | 13.12.2017 09:40reagovat
avatar

Těžko bude najednou připojeno na rychlonabíječku 100.000 automobilů v jeden okamžik.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarin

Celé je jen komedie. Proč.. | 13.12.2017 09:53reagovat
avatar

Celé je jen komedie.

Proč například podporovat nějaké malé elektromobily do města a vůbec je vyvíjet, když bez druhého auta se stejně lidi neobejdou, pokud jezdí o víkendech delší trasy za rodinou, na výlety, atd.

Už nyní ve městech není kde parkovat a města vymýšlejí o překot nesmyslné zóny.

Ať vymýšlejí o překot nové možnosti dopravy v rámci města, aby lidem docvaklo, že je lepší jet eko busem nebo nějakou podzemní nebo nadzemní dráhou.

Ať prostě dělají ve velkém na silnicích přednostní pruhy pro MHD a přednosti pro MHD na křižovatkách. Naštěstí už se to tak někde děje, ale jiní chytrolíni by těm „vizionářům“ do těch pruhů chtěli nacpat i taxíky a elektromobily.

Kolik bude materiálů na baterie, bude také hodně záviset na tom, kolik budeme chtít vyrobit ekologické energie, kterou bude potřeba uskladňovat pomocí nějakých velkých baterií .

Takže počítat vesele, že je tolik a tolik lithia na baterie pro elektromobily, při současném vývoji nemusí být za krátkou dobu pravda. Leda bychom měli ekologickou energii pouze, když bude svítit sluníčko nebo pokud bude foukat vítr. S vodou si nedělám iluze, když již nyní mnoho míst na světě vědci straší suchem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Nicco

Nevim co tady resite. Fosi.. | 13.12.2017 09:54reagovat
avatar

Nevim co tady resite. Fosilnak taky v mrazu potrebuje vic kapalnych dinosauru a kdyz se mu slapne - dlanice, mesto, horske silnice, tak zere vic.

Pred 20 lety mel elektor 18km dojezd, za 10 let bude mit 500 "realnych" tedy 700 udavanych. Uz ted by stacil vetsine, jediny problem je cena, zatim.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený agent

Těch 40Kč/160km mi nějak n.. | 13.12.2017 09:54reagovat
avatar

Těch 40Kč/160km mi nějak nevychází.

V článku je uváděná změřená spotřeba 15-20kWh/100km. Jedna kWh v běžné sazbě mě stojí cca 4,50 Kč.

To je 100-150 Kč na těch 160km. A cca za korunu na jeden km můžu jezdit i na plyn.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Elektromobil není na dálko.. | 13.12.2017 09:55reagovat
avatar

Já tam u Zoe vidím 16.8...

btw s výjimkou e-Upu a Ampery ty jejich hodnoty docela odpovídají průměrům ze spritmonitoru

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Už teraz je na Slovensku j.. | 13.12.2017 10:00reagovat
avatar

Už teraz je na Slovensku jazdiť výhodnejšie na diesel, ako nabíjať z verejných rychlonabijaciek postavených pre elektromobily okolo hlavných ciest. Benzín je iba o zopár % nevyhodnejsi.

V budúcnosti treba počítať s tým,že aj domáce nabíjačky budú zaťažené špeciálnou daňou, ktorá bude vykryvat náklady na novú infraštruktúru. Zadarmo štát nové vedenie pre rychlonabijacky stavať nebude. Štát nie je Santa Claus aby daroval (staval) niečo zadarmo.

Podobne je mýto v Alpských tuneloch, ktoré hradia náklady na ich stavbu. Poliaci si postavili mýtne brány na diaľniciach.

Nepřihlášený agent

Reakce na: Nevim co tady resite. Fosi.. | 13.12.2017 10:00reagovat
avatar

Vy si vymýšlíte! Pár citací:

V září roku 1905 dokázal Kriéger uskutečnit jízdu Paříž - Trouville (dnes cca 170km po dálnici) bez dobití akumulátoru.

Československý ektromobil BETA, který se vyráběl do roku 1997 a byl postaven z velké části na platformě Hundai Accent, ujel na jedno nabití 120km a jeho maximální rychlost byla 110 km/h.

Tak kde je ten pokrok?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Těch 40Kč/160km mi nějak n.. | 13.12.2017 10:05reagovat
avatar

Se speciálním tarifem mu to může klesnout někam k 1 Kč/kWh + jestli to správně chápu, tak třeba dobíjení na stanicích ČEZ je paušálně za 450 Kč/měsíc (bez daně).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený agent

Reakce na: Se speciálním tarifem mu t.. | 13.12.2017 10:20reagovat
avatar

Speciální tarif ale není běžná cena elektřiny.

Nebo ho snad automaticky dostanu, pokud prokážu vlastnictví elektromobilu?

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Prosim Vas, nepiste tu, ze.. | 13.12.2017 10:22reagovat
avatar

Myslete si co chcete. Já vám to neberu. To jsou moje zkušenosti za 5 let. Když koupím 2 roky starou Oktavku na ježdění do práce a občas po ČR za cca 300 tisíc tak pak do ni musím dal sypat.Palivo,servis,oleje,výfuk, emise atd. Cena jeteho elektromobilu do 500 tisíc, ale pojistka 1000kc, větší servis první někde po 60tisících km a to je akorát výměna pyloveho fitru. Jinak není co. A palivo za hubičku. Když vezmu počáteční investici 300 tisíc korun a cenu paliva na 5 let dopředu u spalováků cca 200tisic korun tak po pěti letech a věřím že i dříve, jezdím za podstatně méně jak ten co jezdí na benzi, či naftu. A jestli teď u jedu 160km a za pět let 140km mě vůbec netrápí a navíc vím už dnes,že 30% je přemrštěná hodnota ztráty kapacity. Najel jsem s Leafem 110 tisíc km a pokles kapacity baterky byl někde 12%. Takže než ztratím oněch 30%,tak to bude mnoho let a více jak 200 tisic km. A to to auto bude už dávno morálně zastaralé. Nákupem spalováků pro mě před lety investice začínaly. Koupí prvního elektromobilů a už jsem jich měl několik investice na jeho provoz významně zlevnily,dá se v tom poměru i říci, že skončily.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Se spalovákem se dá jezdit.. | 13.12.2017 10:26reagovat
avatar

Psal jsem,ze kupují jetý elektromobil. Samozřejmě u nového vozu je jeho ekonomičnost hodně daleko. Ale já nehledal duvody, proč si ho nepořizovat, ale cestu,jak si ho pořídit.

Nepřihlášený M

Reakce na: Těžko bude najednou připoj.. | 13.12.2017 10:29reagovat
avatar

Dobry uvedl jsem extremni priklad, aby vyniknula nesmyslnost cele te saskarny. Muzete vzit nizsi cisla. napr. 10 000 - 20 000 aut v CR v jeden okamzik, to je 3,5 GW- 7 GW. 17,5% - 35% celkoveho instalovaneho vykonu elektraren v CR pri zanedbani ztrat na vedeni a transformatorech. Rakousko, Madarsko, Italie a Slovinsko, kteri spotrebuji vic el. Energie, nez vyrobi si nemuzou dovolit postavit ani jednu rychlonabijecku v okamziku, kdy v CR takto vzroste spotreba el. Energie, budeme sami mit problem vyrobit dost pro nas, natoz abychom vyvazeli a ve vyse zminenych zemich bude elektrina na pridel.

Zobrazit reakce..

papy

Reakce na: S Donem bych nesouhlasil... | 13.12.2017 10:35reagovat
avatar

"s elektrem jsme na počátku. s budoucími novými 2x 3x kapacitnímy Acu to smysl dává."

To je krása, už 100+ rokov sa na tom pracuje a snílkovia tvrdia, že sme na začiatku. Žiadna 2x 3x kapacitné akumulátory nebudú. Fyzikálno-chemická realita nepustí. Môžu si manažeri a absolventi sociálnych štúdií projektovať čo chcú.

petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Myslete si co chcete. Já v.. | 13.12.2017 10:40reagovat
avatar

Tady bych jenom podotkl, že dvouletých spalováků třídy Octavia za 300 000,- je v bazarech tolik, že se dají házet vidlemi. Dvouletý elektromobil (s přimhouřenýma očima) téže třídy za půl mega je jenom Leaf, a do cenového limitu jsou v sautu k tomuto okamžiku celé 3 (slovy TŘI) kusy. Abych měl alespoň náznak výběru a nemusel spoléhat na ojedinělý kus v pochybném stavu, tak bych musel hledat v cenové kategorii někde od 3/4 mega.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Tady bych jenom podotkl, že.. | 13.12.2017 11:01reagovat
avatar

Nakupuji si ojetinu vzdy v zahraničí. Tady není výběr a ceny dost vysoké. Leafa jsem koupil venku o 80 tisíc levněji jak tady a ještě navíc v plné vybave a teď jezdím s BMW i3. Ta se dá také po 500tisic pořídit s najezdem do 40 tisíc km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený TC

Reakce na: Nakupuji si ojetinu vzdy v.. | 13.12.2017 11:14reagovat
avatar

Kazdy nech si vyberie co chce. Podla mna je vyhodnejsi hybrid-jazdenka. Je to plnohodnotne auto aj na dovolenku, lacnejsie, spolahlive (v pripade Toyoty), bateria 40x menej zatazuje tazbu na planete a je plne recyklovatelna (NiMh), emisie v meste minimalne.

Nepřihlášený Moik

Reakce na: Já tam u Zoe vidím 16.8..... | 13.12.2017 11:15reagovat
avatar

Ok, i tak..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Vy si vymýšlíte! Pár citac.. | 13.12.2017 11:18reagovat
avatar

Pokrok je treba v tom, pri jake rychlosti a s jakym komfortem je dojezd dosazitelny. V drivejsich dobach se casto udaval dojezd napriklad pri ustalene rychlosti 50 km/h, coz je mnohem mirnejsi metodika nez dnes casto za prilisnou mirnost kritizovany NEDC. U elektromobilu z Kriegerovych dob pak najdete udavane dojezdy pri rychlostech kolem 20 km/h, pokud je vubec specifikovano, jakym zpusobem byl dojezd urcen.

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Dobry uvedl jsem extremni.. | 13.12.2017 11:21reagovat
avatar

No dobře, ale jak dlouho bude vás asi tak trvat, než bude v ČR tolik automobilů aby jich 10.000 bylo naráz na rychlonabíječkách? Tak 30 let?

Souhlasím že dnes by to byl problém. Za 30 let to být nemusí.

Nepřihlášený R2

Reakce na: Nevim co tady resite. Fosi.. | 13.12.2017 11:23reagovat
avatar

Problem je v tom, ze kdyz jedu na dinosaury usporne, tak dojedu treba 800 km, kdyz tomu trosku slapu za krk, tak treba jen 250, ale v obou pripadech mi doplneni na dalsich 250-800 zabere cca 5 minut. Pokud vyzdimam elektromobil se slusne velkou baterii po 200 - 500 km, tak tankovanim na 80 %, tedy rekneme na dalsich 160 - 400 km ztratim priblizne 30 minut a tankovani do plna asi nema smysl vubec zvazovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: "s elektrem jsme na počátk.. | 13.12.2017 11:27reagovat
avatar

Nejenomže je to možné, že budou mít akumulátory 2x-3x vyšší kapacitu, ale už takové existují. Zatím jenom v laboratořích. Přece jenom komerční lithiové baterie se podařilo vyvinout v 70. letech, ale trvalo 20 let než se masově prosadily.

Li-Air baterie mají dokonce 5-15x vyšší energetickou hustotu, ale ty mají ke komerčnímu nasazení ještě velmi daleko. Dvojnásobek však není zase tak daleko.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xx

Reakce na: Problem je v tom, ze kdyz.. | 13.12.2017 11:29reagovat
avatar

Opravdu je takový problém si dát po 300-400 km půl hodinovou pauzu na kafe, sváču a záchod? Ano, možná že pro někoho to opravdu je problém, ale většina lidí to snese.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Nakupuji si ojetinu vzdy v.. | 13.12.2017 11:39reagovat
avatar

Hezký auto. Ale to už jsme definitivně v úplně jiné třídě aut. Tam je rozměrový ekvivalent Hyundai ix20 a ne Octavia.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený elektrošrot

První auto před více než 1.. | 13.12.2017 11:40reagovat
avatar

První auto před více než 100 lety byl elektromobil a brzo se zjistilo,že tudy cesta nevede a je to slepá kolej.

Sebelepší telefon či akunářadí je po 5 ti letech s kapacitou baterie v hajzlu.

Když se mi mimo město rozsvítí kontrolka nafty,vím co jsou to za nervy a stres,pokud nevím jistě,kde je možnost natankovat.

Dojezd na rezervu mám cca do 80 km dle stylu jízdy.Představme si cestování elektrovrakem,s dojezdem 00 hovno v permanentních nervech,to neberu teploty pod bodem mrazu,nutnost topení,ev. v létě klimatizace-a pokles kapacity baterie v mrazech a stářím.

Vždyť jízdou samou v takové hajtře si člověk koleduje o infarkt!

Neberu v potaz přemrštěné ceny tehlech pavozidel.

Kdyby to stálo 5 tisíc,což je cena nanejvýš adekvátní,nechtěl bych to,za mě drahé i zadarmo,jak říkám,zbytečný elektrošrot.

Nepřihlášený agent

Reakce na: Opravdu je takový problém.. | 13.12.2017 11:43reagovat
avatar

K čemu je vám pauza po 300-400km když reálný dojezd elektromobilů za rozunou cenu je pod 200km.

A navíc přece nemůžete dřít baterii až do sucha a doufat že to poslední 2 km když tak dotlačíte - chce to 50-100 km rezervu (nejbližší nabíječka může být mimo provoz nebo obsazená).

Takže pokud nemáte Teslu, tak pauza každých 100-150km, s Teslou 250-300km.

Děkuji, ale pokud jsem zvyklý tankovat po cca 1200km (při hodně úsporné jízdě už jsem se dokázal dostat i přes 1500km na nádrž) - tedy 1x až 2x měsíčně a trvá to 5 minut, tak ve mě nevzbuzuje nadšení stát/sedět 2x týdně minimálně půl hodiny někde u rychlonabíječky.

Nepřihlášený rock

Reakce na: Opravdu je takový problém.. | 13.12.2017 11:44reagovat
avatar

300-400 km platí jenom v případě Tesly (což teda znamená min. 2.5 mega a to není tak úplně pro každého) a to snad až takový problém není. Ale u běžných elektromobilů je to spíš po 100-150 km (a tak často čůrat fakt nemusím) a není to možnost, ale nutnost. A to už problém je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M

Reakce na: Nejenomže je to možné, že.. | 13.12.2017 11:46reagovat
avatar

No behem tech 30 let skonci zivotnost v podstate vsem soucasnym elektrarnam v CR, takze behem nasledujicich 30 let je bude muset CR vsechny resit, abychom vubec meli tolik elektriny, jako dnes. K tomu si prihodte 3 soucasne Temeliny + navyseni zalohy, ktere tu budou jen pro ty rychlonabijecky. Takze cena el. Energie nutne vzroste, aby se vubec mohli postavit nove elektrarny. Statu vypadnou prijmy z fosilnich paliv, takze zavede takove dane na elektrinu, aby vykryl vypadek.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Opravdu je takový problém.. | 13.12.2017 11:52reagovat
avatar

Ano, je to velky problem, kazde 2 hodiny 30minutova pauza je celkem zdrzujici, navic jsou to pauzy nedobrovolne, ja si treba behem delsi cesty klidne zastavim na obed, ale tu pulhodinu stravim radeji v restauraci, kde slusne vari nez nekde u dobijeciho stojanu.

Nepřihlášený xx

Reakce na: 300-400 km platí jenom v p.. | 13.12.2017 11:56reagovat
avatar

To máte pravdu, že elektromobily musí ještě zlevnit, aby měly smysl pro většinu obyvatel.

V případě, že by elektromobil v ceně nové Audi A4 se

slušným motorem mělo reálny dojezd 500km, tak už by to byla reálná alternativa. Tedy ceny kolem 1 a čtvrt mega. Za tuhle cenu by měl být Model 3 s tím vyšším dojezdem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Hezký auto. Ale to už jsme.. | 13.12.2017 11:57reagovat
avatar

Naprosto souhlasím. BMW i3 je mimo třídu s Octavii,ale jelikož Nissan Leaf nenabízí upgrade baterie na vyšší kapacitu tak jsem pouze z tohoto důvodu šel do BMW i3,kde tato možnost je.Jinak mi Leaf vyhoval. Komfortem a byl to rodinny vůz s velkým kufrem. BMW i3 byla však volba do budoucna. A i teď jsem nad míru spokojen. Velikost kufru oproti Leafu neřeším . Jezdíme ve dvou,takže když sklopím zadní sedačky, tak je kufr veliký. A je to modernější,úspornější technologie vozu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Chápu nepříjemnosti lidí,.. | 13.12.2017 11:58reagovat
avatar

To abychom zakazali rychlovarne konvice, protoze kdyz je vsichni zapnou najednou, odpali to Temelin.

Vykon temelinu 1000MW, spotreba rychlovarne konvice 1kW . 1000MW/1kW=1000 000, konvici v CR si muze zapnout milion lidi, tedy asi 10% obyvatelstva, a sezerou celou kapacitu JE Temelin.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Kazdy nech si vyberie co c.. | 13.12.2017 12:02reagovat
avatar

Hybridy nezavrhuji,ale pro mě zbytečné. Na dovolenou jezdím po krásách naší vlasti. K moři se raději nechám dovézt a nebo letím. Nechtěl jsem již řešit starosti se spalovacím systémem. Výfuk, emise,olej,svíčky, spojka atd. Teď mám klid s vozem,který mi v ČR na ježdění naprosto stačí. Kdo má potřebu jinou,je mu přáno v podobě možné volby.

Nepřihlášený R2

Reakce na: To máte pravdu, že elektro.. | 13.12.2017 12:13reagovat
avatar

Nerad bych vam bral iluze, ale i Audi A4 je pro vetsinu obyvatel nedostupny vuz (na chvili zapomenme, ze vetsina obyvatel vubec nekupuje nove vozy). Nekdy se mrknete na zebricek vydavany SDA nebo primo de centralniho registru, spise tam najdete u firem Skodu Octavii a u soukromniku Fabii, pripadne jine srovnatelne nebo levnejsi vozy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený i3-parodie na BMW

Reakce na: Naprosto souhlasím. BMW i.. | 13.12.2017 12:14reagovat
avatar

i3 je parodie na BMW a vůbec se divím,že BMW coby prémiová značka dostala odvahu dehonestovat vlastní image takovým odporným mimozemským patvarem jako je i3.

Tím hnusem se BMW snížila k samému dnu rádobyaut pseudoznaček Hnujdé a jiného korejskočínského šrotu.

i3 je výsměch autu,aneb jak udělat z BMW trolejbus,už schází jen ta mastná tyč :-DD

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M

Reakce na: To abychom zakazali rychlo.. | 13.12.2017 13:04reagovat
avatar

Honza: Pokud si 1 milion lidi ve stejnou chvili zapne rychlovarne konvice, cimz si zablokuji 1 GW vykonu elektraren, tak to znamena, ze 10% obyvatel CR si zabere pro jejich konvice 5% vykonu vsech elektraren v CR. Pokud si 10 000 - 20 000 lidi ve stejny okamzik pripoji k 350 kW supernabijeckam svoje elektromobily, tak to znamena, ze 1% - 2 % obyvatel CR si v tu chvili zablokuji pro sebe 17,5% - 35% celkoveho instalovaneho vykonu vsech elektraren v CR... Doufam, ze chapete ten rozdil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zakazat sazomety

Reakce na: i3 je parodie na BMW a vůb.. | 13.12.2017 13:05reagovat
avatar

i3-ka je nejlepší BMW jaké kdy bylo vyrobeno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M

Reakce na: Honza: Pokud si 1 milion l.. | 13.12.2017 13:08reagovat
avatar

Pardon spletl jsem se, je to jeste horsi. Pokud si 10 000 - 20 000 obyvatel CR pripoji k 350 kW nabijeckam svoje elektromobily, tak to znamena, ze 0,1% - 0,2% obyvatel CR si v tu chvili zablokuje 17,5%-35% celkoveho instalovaneho vykonu vsech elektraren v CR. Ted uz ten rozdil primo bije do oci

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Elektromobily jsou rozhodn.. | 13.12.2017 13:16reagovat
avatar

Tak to sotva: Zdražující materiály, zdražující elektřina, sazby za rezervovaný výkon (už jednou je lidi odmítli, takže se aktuálně chystají v naprosté tichosti podruhé), jak začnou klesat státu příjmy z daní paliv tak se stane hádej co - správně, zdaní se elektřina. A jelikož v porovnání se současným spalovacím motorem si elektromobil vezme v přepočtu cca. o 25 % více (a ten poměr se ještě zvýší, protože vývoj benzínových technologií nespí a účinnost stoupá), žádné pozitivní výhledy do budoucna ani při nejlepší vůli jaksi není vidět. K tomu prosazované sledování, automatizování, dělání blbců z lidí a omezování jejich svobody - tohle mají být ona pozitiva? Leda tak pro psychopaty, a to ještě jen pro ty nahoře.

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: i3-ka je nejlepší BMW jaké.. | 13.12.2017 13:21reagovat
avatar

Dekuji za kladné hodnocení BMW i3. Nevím jestli nejlepší, ale já jsem velmi spokojený. A design se mi líbí. Ale tisíc lidi, tisíc chutí.

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: i3 je parodie na BMW a vůb.. | 13.12.2017 13:24reagovat
avatar

Tak už víme, co se vám nelíbí. Děkujeme za Váš nazor.

Nepřihlášený Cyklista

Bicykl je ta správná cesta.. | 13.12.2017 14:01reagovat
avatar

Bicykl je ta správná cesta, NE ty Vaše sazomety a elektromety.

Nepřihlášený Michal

Elektromobil? Jako hlavní.. | 13.12.2017 14:17reagovat
avatar

Elektromobil? Jako hlavní rodinný vůz v žádném případě, ale na ježdění do práce stejně musím mít druhé auto, kterým nenajedu více než 100km za den.

Ale vyplatí se to?

Za rok najezdím tímto způsobem 10tis.km, benzín mě stojí 3Kč/km, tedy 30.000Kč/rok. Šlo by to za půlku, ale jezdím za 10, protože svižná jízda se silným motorem je jednou z posledních radostí ze života, co pracujícímu otci od rodiny zbývá.

Elektromobil žere údajně 20kWh/100km při jízdě alá důchodce. Já bych jezdil za dvojnásobek stejně jako se spalovacím motorem. Pokud bych nabíjel jen nočním proudem za 1,90Kč, vyšlo by to na 0,75Kč/km, tedy 7.500Kč/rok.

Za zhruba 10 let ekonomické životnosti bych ušetřil zhruba 200.000kč. Jenže pokud si místo elektromobilu koupím benzínovou alternativu, ušetřím mnohem víc. A to ušetřím ihned, nikoliv rozloženo přes 10 let. Vzhledem k ceně peněz (úroky nebo výnos) je úspora ještě výraznější.

Takže za mě ne, elektromobil zatím ještě není výhodný ani pro denní popojíždění, kde je jeho jediná silná stránka.

A když si to spočtěte s úspornou jízdou, úspora na palivu bude poloviční.

Celkové náklady na vozidlo (pořízení+provoz-prodej) jsou v obou případech několikrát vyšší než náklady na benzín či elektřinu. To bych klidně mohl takhle jezdit s V8 aniž by to výrazně zasáhlo rozpočet. Nechápu lidi, co jsou při výběru vozidla na popojíždění do práce posedlí co nejnižší spotřebou na kilometr. Úsporu 1 litr/km pak několikrát zaplatí na problematické údržbě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Jezdím 5 let už jen elektr.. | 13.12.2017 14:36reagovat
avatar

Naprosto souhlasím)))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xx

Reakce na: Nerad bych vam bral iluze,.. | 13.12.2017 14:46reagovat
avatar

Není proč brát iluze. Elektromobily ještě opravdu nekonkurují Oktávkám a Fábiím. To ani není účel.

Množství lidí, co si může dovolit Audi A4 je už tak velké, že to může znamenat významné rozšíření elektromobilů na světě. Samozřejmě do cílí na Fábku a ještě k tomu z druhé ruky, tak o tom ani nemusí přemýšlet.

Nepřihlášený xx

Reakce na: Nerad bych vam bral iluze,.. | 13.12.2017 14:51reagovat
avatar

Myslím, že spousta lidí si pokládá naprosto špatnou otázku: "Zaplatí se mi kvalitní elektromobil v ceně jednoho miliónu, když bych si jinak koupil auto za polovinu?"

Samozřejmě že NE. Nikdy.

Správna otázka totiž zní:

"Vyplatí se mi kvalitní elektromobil v ceně jednoho miliónu, když bych si stejně koupil auto za milión?"

Pokud někdo nemá nutnou potřebu jezdit často dlouhé vzdálenosti, pak odpověď je: Je to zajímavá alternativa k zamyšlení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Myslím, že spousta lidí si.. | 13.12.2017 15:16reagovat
avatar

Při takto položené otázce zní odpověď "Ano, vyplatí."

Jenže doplňující dilema by mělo znít: "Vím, jaké auto bych si mohl koupit za milión. Bude pro mne elektromobil za milion jeho adekvátní alternativa?"

V současné době zní moje odpověď "Ne." Ale to si musí odpovědět každý sám.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Naprosto souhlasím))) | 13.12.2017 15:19reagovat
avatar

Souhlasíte s jakým z tech příspěvků. Smim li vědět. Děkuji

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xx

Reakce na: Při takto položené otázce.. | 13.12.2017 15:31reagovat
avatar

No právě. Mě se třeba Model 3 moc líbí. Přemýšlím že si ho koupím s tím delším dojezdem až budou běžně k dispozici i v Evropě. Tedy někdy tak 2019

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Myslím, že spousta lidí si.. | 13.12.2017 15:33reagovat
avatar

Pokud bych si vybíral auto za mega, pak bych se ptal, co za to dostanu. Je rozdíl ve svezení v Golfu, byť elektrickém, a třeba Mustangu. K parametrům benzínového auta za mega má z elektroaut blízko třeba Tesla, která ale stojí 2x tolik.

Pokud mě zajímá elektroauto kvůli ekonomice provozu a ne čistě kvůli zájmu o elektro, pak nemohu zanedbat, že stojí 2x tolik než stejné auto s normálním pohonem. Nevidím žádný model nebo úhel pohledu, ve kterém by se elektromobil ekonomicky vyplatil. Tedy mimo varianty, kdy vám ho zaplatí ostatní dotací ze svých daní.

A to přestože na benzín je zhruba 200% celková daň, zdanění elektřiny včetně zelené daně se zatím drží při zemi.

Nepřihlášený Marek

Reakce na: Souhlasíte s jakým z tech.. | 13.12.2017 15:37reagovat
avatar

Přesně, nejhorší jsou majitelé luxusních velkobjemových aut, všechny bych je zakázal!!! Ještě, že máme v Čr neziskové organizace jako Děti Země. Do všech aut jako ve škodovce - max 1.0 TSI, Musím naši automobilku pochválit, že jde příkladem!!!

Nepřihlášený Cyklista

Reakce na: Souhlasíte s jakým z tech.. | 13.12.2017 15:40reagovat
avatar

Já nechápu, proč někdo ještě nezakázal veškerý motorsport. Takové plýtvání palivem a těch emisí jen tak pro zábavu!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: No právě. Mě se třeba Mod.. | 13.12.2017 15:42reagovat
avatar

Tak na takto položený názor samozřejmě nemohu nic říct. Pokud tě Model 3 přesvědčil v konkurenci 1 1/4 mega, tak samozřejmě přeju, ať teda jednoho dne dobře slouží a dělá radost. Akorát s tím rokem 2019 by to mohlo být příliš optimistický.

Já bohužel ten stroj vnímám jako konkurenta aut za poloviční a možná i nižší cenu a jako takový nemá šanci obstát.

Nepřihlášený Tom

Táák, a teť spalovák. Nast.. | 13.12.2017 16:43reagovat
avatar

Táák, a teť spalovák. Nastartovat a po 5 km vypnout.

Skutečná spotřeba?? (:

Hodina jízdy v zácpě.

Skutečná spotřeba? (:

...suma sumárum dvojnásobná.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Táák, a teť spalovák. Nast.. | 13.12.2017 17:06reagovat
avatar

Pokud pravidelně trávíte celou hodinu poskakováním v zácpě, doporučuji změnit buďto trasu, čas, nebo i způsob dopravy v problematickém úseku. Trávit hodinu v zácpě v jakémkoliv autě je za trest, pokud auto neřídí za vás a vy v něm nespíte nebo si nečtete.

Jsou situace, kdy se tomu nedá vyhnout, většinou ale alternativní řešení existuje.

Nepřihlášený Fero

Reakce na: Celé je jen komedie. Proč.. | 13.12.2017 17:09reagovat
avatar

Jet ekobusem není lepší, když na něj musíš 20 minut čekat na zastávce - v zimě, v dešti, pokud jsi nemocný, když tam čekáš sám s podezřelými individui...

Ještě je co zlepšovat

:-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Pardon spletl jsem se, je.. | 13.12.2017 18:26reagovat
avatar

Ja rozdily chapu. Kolik lidi v CR ma elektromobil nabijejicise 350kW. Kolik jich bude za 5 az 10let. Kolik lidi bude ve stejny okamzik vyuzivat rychlonabijeni( to se vyuziva pri dlouhych cestach pro dobiti elektromobilu). Maximalni vykon nabijecky se stejne nevyuziva behem celeho casu nabijeni. Vami popisovany problem mozna v budoucnosti nastane, ale da se jednoduse resit, muze se napriklad omezit celkovy prikon nabijejicich se aut ve spicce, az po pouzivani pevnych bateriovych stanic. Vas problem je spise otazkou managmentu a neni neresitelny.

Z hlediska hrubeho odhadu:

Vami udane okrajove podminky 20000aut(na nabijecce), 7GW.

V uvahu vezmu auto Tesla model S 100D ma asi 100kWh baterii, podle webu pri 120kmh a 20°C dojezd 471km.

Za predpokladu ze se nabiji 350kW(real max 120kW), potom je cas na 100% dobiti 17.14 minuty. Pri tomto nabiti ujede 471km rychlosti 120km/h. Doba jizdy je tedy 3.9 hodiny.. Jestlize ma byt 20000 aut stale nabijeno, potom musi podle pomeru casu na nabiti a na dobu jizdy 274750 aut byt na ceste a to 24hodin denne. Kdyz tedy je schopne auto za 24 hodin ujet vzdalenost 2684km a vemu v potaz vyuziti vozidla( viz http://www.auto.cz/cesi-rocne-ujedou-deset-az-dvacet-tisic-k ilometru-77823) 20000km/rok tj. 54km/den, pak muze byt provozovano nejakych 13.4 milionu vozidel.

Zaverem tedy odhaduji, ze pri permanentnim odberu 7GW muze byt v ceske republice provozovano 13.4 milionu vozidel, coz va lidi s ridicakem muze byt nekolik aut...........

Doporuceni:

Neridit se nazorem novinare, ktery vynasobi dve cisla. Dale tuto informaci neopakovat.

Hezky den preje HonzaV

Zobrazit reakce..