Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci rozprodávají skladové diesely. Octavii TDI koupíte až o 194 tisíc levněji
29.9.2018 | Petr Prokopec
Obavy z budoucnosti naftových motorů v Německu neustávají a dávají prostor k výhodné koupi. Nezájem o diesely neplnící Euro 6d-TEMP je tím hlavním, co žene ceny skladových aut dolů.
Zprávy o vývoji německé antidieselové hysterie v poslední době ne a ne ustat. Pokud se vám začínají zajídat, bude třeba se obrnit trpělivostí, neboť v nejbližší době se na současném komplikovaném stavu těžko něco změní. Během následujících dnů se v Německu bude rozhodovat o budoucnosti naftových motorů a ať už se tam stane cokoliv, bude to dost přelomový okamžik. Zatím vše nasvědčuje tomu, že vláda podpoří retrospektivní osazování starších aut moderními anti-emisními systémy i nové kolo šrotovného. Je však otázkou, kdo to všechno zaplatí, neboť různí politici odmítají, aby tíhu nesli daňoví poplatníci. A že odpor k něčemu takovém mají i výrobci, netřeba dodávat.
Jak vše dopadne, zjistíme v pondělí, kdy by německá kancléřka Angela Merkel měla přijít s oficiálním prohlášením. Ať už ale bude výsledek jakýkoli, nejistá situace způsobuje, že zájem zákazníků o naftová auta je v Německu obecně malý a dealeři se snaží zbavit skladových dieselových modelů dříve, než zájem o ně klesne ještě níže. Německo je tak momentálně zavaleno nabídkami nových aut s naftovými motory, které počítají se slevami přesahujícími i 30 procent, což jsou na nová auta vskutku výjimečné nabídky.
Ve většině případů je podmínkou pro jejich získání předání libovolného starého vozu na protiúčet (pochopitelně za adekvátní cenu), neboť jde o spojení pobídek výrobců a prodejců, podmínky ale nejsou vůbec striktní a nabídky platí i pro cizince. Předmětem prodeje jsou pak obvykle vozy odpovídající emisním normám Euro 6b či 6c. To jsou sice relativně „čistá” auta, v Německu si ale nikdo nemůže být jist, kdy by v případě zákazů vjezdů do měst došlo i na ně. Auta plnící normu Euro 5 byla v souladu s aktuálními předpisy ještě před pouhými čtyřmi léty a příští rok už mají mít zapovězený vjezd do celého Frankfurtu.
Některá nabízená auta také mohla být zaregistrována na dealery, byť jen na jediný den, ve který začala běžet záruční lhůta. Nevýhody tu tedy jsou, z českého pohledu ale nejsou zásadní. Jakkoliv totiž i někteří místní politici naznačují, že zákaz vjezdu starších aut do měst je dobrý nápad, při místní popularitě dieselů hlavně mezi kupci ojetin je ale jasné, že k něčemu takovému hned tak nedojde. A i kdyby došlo, auta plnící Euro 6b nebo 6c budou mimo hru ještě hodně dlouho. Nabízená auta jsou pak nejčastěji poprvé registrovaná ke konci srpna, takže zkrácení záruky není zase tak významné.
Podívejme se tedy na konkrétní vozy, u nichž jsou velké slevy nabízeny. Jejich přehled dal dohromady portál MeinAuto.de na základě aktuálních nabídek dealerů a dodává, že i když seznam ukazuje extrémy, s velkými slevami na skladové diesely neplnící Euro 6d-TEMP můžete počítat prakticky všude.
Na špici seznamu je v tuto chvíli Ford C-Max 1,5 TDCi, který lze aktuálně pořídit o téměř 8 000 Eur (cca 205 400 Kč) levněji. Abyste však na tuto nabídku dosáhli, musíte dát na protiúčet svůj postarší model, který plní emisní normu Euro 4 či nižší.
Prodej staršího vozu (v tomto případě může jít o vůz plnící Euro 5) je rovněž podmínkou pro 32procentní slevu na koupi Škody Octavia Combi 1,6 TDI. Stejný procentuální bonus, jen vyjádřený nižší částkou, nabízí také Citroën v případě zájmu o hatchback C3. U francouzské automobilky však již žádný vůz na protiúčet nepotřebujete.
Zmínit pak můžeme zajímavou strategii prodejců Volkswagenu, kteří vám Golf 1,6 TDI prodají klidně o 7 204 Eur (185 tisíc korun) levněji. Ovšem pouze za předpokladu, že jim přivezete postarší vůz jiné značky, než je Volkswagen. Nemusí vám ovšem formálně patřit, tedy nemusí být registrovaný na kupujícího - majitelem pochopitelně být musíte.
Další detaily naleznete níže v tabulce, kde uvádíme jak ceníkovou, tak i aktuální cenu. Vždy je třeba mít na paměti, že slevy jsou spojené nejen s konkrétními motorizacemi, ale také s úrovněmi výbavy. Ty jsou povětšinou nižší, což se ale při výši slev dá skousnout - sleva na Octavii TDI může činit až 7 539 Eur, tedy asi 194 tisíc Kč. A komu by se najednou nelíbila ona Octavia 1,6 TDI Combi za 429 000 Kč, tedy o sto tisíc levněji než v ČR? K takové ceně se tu normální zákazník běžně nemá šanci dostat...
Přehled aktuálních nejvyšších slev na nová auta v Německu dle MeinAuto.de
Ceny nových dieselů jsou nyní v Německu pěkně nízko...
...kupříkladu Škodu Octavia Combi 1,6 TDI vás tak může stát o sto tisíc méně než v Česku
Zdroj: MeinAuto.de
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda