Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci se Číňanů ve skutečnosti bojí, fotky z mnichovského IAA to dokazují. Hra se dokonale otočila
7.9.2023 | Petr Miler
Na jednu stranu je to logické, jako šéf velké německé automobilové firmy asi nebudete akcionářům říkat, jak máte pro strach uděláno z čínské konkurence. Přesto je bizarní vidět, jak moc jiná je realita.
Zrovna včera jsme zmiňovali slova šéfa skupiny Volkswagen Olivera Blumeho o tom, že se nebojí čínské konkurence. Na jednu stranu se nedivíme, že tak hovoří, je to to, co chtějí akcionáři, kteří ho ve výsledku ve funkci drží, slyšet. Na tu druhou ale není těžké už z jeho samotných slov poznat, že realita bude trochu jiná.
Blume totiž přiznává, že Číňané auta už dělat umí a umí je dělat podstatně levněji, věří však, že VW Group v Evropě ochrání místní regulace, které i čínské vozy uměle zdraží. Nebudeme říkat, že na tom nic není, je to ale stejně tak dar jako prokletí. Ostatně jeho jmenovec Zipse, který pro změnu vede BMW, z kroků EU nadšený není a podle nás mnohem realističtěji nepřímo říká, že evropský zákaz spalovacích aut je pro Čínu nejlepším dárkem, jaký si mohla přát.
Pomineme-li toto konstatování, co má Blume ještě v arzenálu? Prý tradici značky, která se ale stává bezcennou v momentě, kdy ona značka začne kašlat na hodnoty, jež ji dostaly do srdcí stamilionů zákazníků. A přesně to VW dělá. Pak má prý kvalitu, která se ale z VW čím dál víc vytrácí. A pak know-how, které VW určitě má, ale to své mají i Číňané. A je otázkou, jestli ho dnes v některých oblastech nemají už dokonce víc.
Dění na současném IAA (zdráháme se to nazvat autosalonem) v Mnichově nasvědčuje právě tomu. A také ukazuje na to, že Němci se ve skutečnosti Číňanů bojí jako čert kříže. Kolegům z australského Drivu se totiž podařilo nafotit v akci hned několik lidí s visačkami identifikujícími je jako techniky či manažery významných evropských, zejména pak německých (jsme v Mnichově, že) automobilových firem, kterak detailně zkoumají řešení, jež se objevila na čínských novinkách vystavených právě na IAA. Jestli tohle není projev obav, jestli tohle není projev nejistoty v oblasti know-how, pak nevíme, co to je.
Fotky případně můžete vidět na zdrojovém odkazu, samotné záběry ale nejsou podstatné, to hlavní je jinde. Je to nejlepší ukázka toho, jak dokonale se v tomto ohledu otočila hra. Sám dobře pamatuji, jak v minulých dekádách po evropských autosalonech běhali lidé z čínských firem a zkoumali, fotili, dělali si poznámky o řešeních na nových evropských autech, aby se jimi inspirovali a použili je na těch svých. Co dnes? Dnes Němci běhají po IAA a zkoumají, fotí, dělají si poznámky o řešeních na nových čínských autech, aby se... jimi inspirovali a použili je na těch svých? O co jiného by tu šlo? Neříká to o současném vývoji evropského automobilového světa vlastně všechno?



Evropané popravdě řečeno nemají páru, jak udělat auto kalibru MG7, tedy konkurenta Škody Superb, za ceny odpovídající spíše Fabii. Není divu, že zkoumají, jak Číňané jednotlivé dílčí části vozu dělají, pes není zakopaný jen v personálních apod. nákladech. Foto: MG Motor
Zdroj: Drive
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
Média tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před hodinouK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva