Němci spočítali, jak moc jsou elektromobily ekologické proti dieselům a spol. Výsledky překvapily

 | 140 příspěvků | 21.3.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Ďoďo

S rozmachom elektromobilov.. | 21.3.2018 21:10reagovat
avatar

S rozmachom elektromobilov sa stanu europske automobilky zavisle na Čine,ktora vlastni kobaltove bane v Kongu.Kobalt je kľučovy kov na vyrobu bateriek.V Kongu sa nachadza 60% kobaltu pre elektroauta.Za posledne 2 roky cena kobaltu stupla o 400%.Teraz čiňania nutia všetky automobilky vyrabať a predavať u nich doma elektroauta a pomaly ale isto expanduju aj do sveta so svojimy neznamymi značkami elektroaut.V Londyne už jazdia činske elektricke taxiky.Na vyrobu baterky je tiež potrebny aj nikel,lithium a grafit,ktorych Europa tiež nema dostatok t.j. buducnosť europskych automobiliek bude zavisla na inych.Bohužiaľ.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: S rozmachom elektromobilov.. | 21.3.2018 21:21reagovat
avatar

ĎOĎO - v tom Londýně to nejsou elektrické taxíky ale benzín-hybridy. Pro taxiky jsou EV naprosto nevhodné.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fdr

Patnáct největších lodí zn.. | 21.3.2018 21:30reagovat
avatar

Patnáct největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta světa

Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů. Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě.

Průměrný automobil, který ročně najede 15 tisíc kilometrů, vyprodukuje 101 gramů oxidů síry. Největší současná nákladní loď Emma Maersk s motorem o výkonu 109 tisíc koní (tedy přes 80 MW) při svém ročním provozu vyprodukuje 5 000 tun stejné škodliviny.

Na světě se po mořích plaví na 90 tisíc kontejnerových lodí. Mezi nimi patří Emma Maersk díky své obří kapacitě a některým speciálním opatřením k těm ekologičtějším.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Patnáct největších lodí zn.. | 21.3.2018 21:32reagovat
avatar

BIG LIKE

Nepřihlášený tralalak

A včera v poledna na druho.. | 21.3.2018 21:42reagovat
avatar

A včera v poledna na druhou az za humna nastaveni na 30 bez teck na osmou a hura na plovárnu bet hridele.

Nepřihlášený Tom

Uhelné elektrárny mají dne.. | 21.3.2018 21:43reagovat
avatar

Uhelné elektrárny mají dneska kvalitní filtry, lepší když CO2 a další emise vzniknou tam, kde nikdo filtr nevykuchá, než lidem přímo pod nosem na ulici, nehledě na pevné částice.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tom

Nevěřím, množství energie.. | 21.3.2018 21:52reagovat
avatar

Nevěřím, množství energie potřebné na těžbu, dopravu ropy, výrobu a zase dopravu benzínu musí být násobně větší. Nehledě na neúčinné motory spalováků, bez možnosti rekuperace.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Na nadnarodni společnosti.. | 21.3.2018 22:09reagovat
avatar

Na nadnarodni společnosti nikdo nema a tak se vymyšlí jak zduvodnit post. A normalniho uředníka si nikdo pamatovat nebude. Proto ty omezení a zhovadilosti, ktere postradaji smysl. Jsme jen ovce. Beeeee

Nepřihlášený

Reakce na: Patnáct největších lodí zn.. | 21.3.2018 23:14reagovat
avatar

Čína postavila elektrickou nákladní loď, bude vozit uhlí

http://www.hybrid.cz/tagy/lode

Nepřihlášený alf

Reakce na: Uhelné elektrárny mají dne.. | 21.3.2018 23:27reagovat
avatar

no nevím... uhlí obsahuje radioaktivní prvky, které se po jeho spálení uvolňují do ovzduší... vítr to pak hezky rozfouká a pak to

1) dýcháme

2) jíme - prach/popílek dopadá na zemědělské plochy

"uhelný palivový cyklus přispěl více jak polovinou z celkové absorbované dávky globální populací. Naopak cyklus jaderného paliva přispěl méně jak jednou pětinou.

Kolektivní dávka způsobená technologiemi na výrobu z uhlí je, v závislosti na stáří dané technologie, v rozmezí 670 až 1400 man Sievertů. Naopak kolektivní dávka způsobená jaderným palivovým cyklem je přibližně 130 man Sievertů. Poté následují geotermální technologie s kolektivní dávkou ozáření v rozmezí 5 až 160 man Sievertů, výroba ze zemního plynu s 55 man Sieverty a výroba z oleje s 0,03 man Sieverty.

Komise poznamenala, že akumulace malých dávek radiace z radionuklidů s dlouhým poločasem rozpadu po dobu stovek let budou mít za následek větší kolektivní dávky z jaderného palivového cyklu. Celková kolektivní dávka na jednotku vyrobené energie z uhelného palivového cyklu je ale i přesto větší, než kolektivní dávka z jaderného palivového cyklu, i když vezmeme v potaz dlouhodobě radioaktivní globálně cirkulující radionuklidy v horizontu 500 let."

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

elektroauta zacnou ve vets.. | 21.3.2018 23:30reagovat
avatar

elektroauta zacnou ve vetsim jezdit nejdriv za 10 let a tady se pocita soucasnej energeticky mix...

jakej byl podíl obnovitelných zdroju v nemecku před 10 lety a jakej bude za 10 let??

pripada mi, ze tyhle informace sirej producenti ropy, tedy arabsky staty a rusko, jejichz ekonomika stoji na tezbe ropy

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Tohle se přece ví od prvop.. | 21.3.2018 23:30reagovat
avatar

Tohle se přece ví od prvopočátku.A to do testu a propočtu ADAC ještě nezapočítal všechny emise,které vznikají při ,,ekologické" likvidaci akumulátorů.EV ještě

dlouho nebudou moci plně konkurovat vozidlům se spalovacími motory.Budoucnost vidím spíše v palivových článcích,nebo vodíku.A co se bude týkat nabíjecích stanic pro EV,tak už dneska dávno ví,

že kdyby se najednou v republice připojilo 100 000

vozidel k rychlonabíječům,tak elektrická soustava zkolabuje.Na to už přišli i Norové,kteří přímo fanaticky propsazovali EV a najednou zjišťují,

že nejsou schopni zajistit energii pro nabíjecí stanice.Tudy asi cesta nepovede.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený alf

Reakce na: Nevěřím, množství energie.. | 21.3.2018 23:35reagovat
avatar

A co množství energie na těžbu, dopravu a zpracování vzácných kovů pro baterie lithia, kobaltu atd... nehledě na další ekologické zátěže typu různých toxických jezer... zpracování jen těchto 2 je velmi náročné energeticky a vzhledem k technologii výroby (která často probíhá v méně rozvinutých zemích) představuje vysokou ekologickou zátěž

Kobalt

"Příprava čistého kobaltu je velmi náročná, protože největší problém činí odstranit nikl, který tvoří podstatnou část kobaltových rud. Nejčastěji se postupuje tak, že se rudy kobaltu nebo míšně pražením převedou na směs oxidů a arseničnanů, která se podle červeného zbarvení nazývá safor nebo cafra. Tato směs se rozpustí v kyselině chlorovodíkové a sulfanem se srazí měď, olovo, bismut a další těžké kovy. Po oxidaci chlorem se srazí arsen a železo uhličitanem vápenatým jako hydroxid železitý a arseničnan vápenatý. Pak se přidá chlorové vápno v takovém množství, aby se srazil jen kobalt, který se sráží přednostně před niklem. Díky tomu zůstane nikl přítomen v roztoku a kobalt, který je nyní přítomen v podobě svého oxidu se může od stop niklu ještě několikrát přečistit. Nakonec se oxid kobaltnato-kobaltičitý redukuje uhlím nebo koksem a získá se tak kovový kobalt."

Lithium

"Při výrobě se vychází z rudy spodumenu, který se zahřívá na 1 100 °C, aby došlo ke změně modifikace, která má menší hustotu. Ta se promývá kyselinou sírovou při 250 °C a z výluhu se získává síran lithný. Ten reaguje s uhličitanem sodným a kyselinou chlorovodíkovou za vzniku nerozpustného uhličitanu lithného a rozpustného chloridu lithného. Uhličitan lithný se kompletně převede na chlorid.

Kovové lithium lze průmyslově nejsnáze připravit elektrolýzou roztaveného chloridu lithného, protože je čistý chlorid nejlépe získatelný a má relativně nízkou teplotu tání. K přípravě lithia je možno použít i snadněji tavitelnou směs chloridu lithného a chloridu draselného."

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hydra

může mi někdo vysvětlit, j.. | 21.3.2018 23:54reagovat
avatar

může mi někdo vysvětlit, jak může auto při ujetí jednoho kilometru vyprodukovat víc než 200 g plynu? vždyť tolik ani za kilometr nespálí benzínu!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Ono je to docela zavadejic.. | 22.3.2018 00:01reagovat
avatar

Ono je to docela zavadejici, treba v kompaktklasse byl jako reprezentativni elektromobil zvolen Hyundai Ioniq, tedy model v podstate bez baterie, ktera by stala za rec. U malych aut BMW i3. Nechci to prehnane kritizovat, protoze v dnesni dobe ani neni o mnoho lepsi vyber v nizkych tridach, ale pokud ma byt budoucnost elektromobilni, tak bude treba vyrabet elektromobily s mnohem vetsimi bateriemi a potom ty propocty budou vypadat vyrazne jinak.

Nepřihlášený PavelC

Reakce na: může mi někdo vysvětlit, j.. | 22.3.2018 00:15reagovat
avatar

A nepotřebuje k hoření ten benzín ještě kyslík? (vzduch)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hydra

Reakce na: A nepotřebuje k hoření ten.. | 22.3.2018 00:37reagovat
avatar

dobře...při spotřebě dejme tomu 10 l/100km auto spálí 0,1 l benzínu, což zejdodušeně je cca 100 g, k tomu teda jako ze vzduchu sežere toho kyslíku kolik? jako třeba půl kila? za jeden kilometr???? asi blbost ne? jestli to pan autor nezesral a nemaj to bejt mg?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DAN

Reakce na: dobře...při spotřebě dejme.. | 22.3.2018 00:45reagovat
avatar

Bude se asi hodně divit ale co si pamatuju tak na 1 km když budeme počítat vašich 100 g tak potřebujete asi 120 litru vzduchu, zdá se to dost mrtě ale je to tak :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hydra

Reakce na: Bude se asi hodně divit al.. | 22.3.2018 00:54reagovat
avatar

a kolik váží 120 l vzduchu? skoro nic :-D

nehledě na to, že většina benzínu a vzduchu se při spálení přemění v energii...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DAN

To netuším ale reagoval js.. | 22.3.2018 01:19reagovat
avatar

To netuším ale reagoval jsem na tvrzení že to není víc jak 0,5 kila na kilometr :) asi....tak ostatní neřeším

Nepřihlášený R2

To je snadno dohledatelne,.. | 22.3.2018 01:49reagovat
avatar

To je snadno dohledatelne, 120 l vzduchu vazi cca 150 g ( hustota vzduchu 1,29 kg/m3). I kdyz nevim, odkud se vzal pomer 100 g paliva 120 l vzduchu.

Jinak spotrebu kysliku si muzete spocitat/odhadnout, pokud znate slozeni benzinu a radove muzete vyjit z toho, ze budete dokonale spalovat stechiometrickou smes. Pokud budu zjednodusene predpokladat, ze molekula benzinu je C6H14, tak spalenim (reakci s kyslikem) ziskate 6 CO2 a 7 H2O. Na mol C6H14 tedy musite pridat 9,5 molu O2 (kusliku), kdyz mrknete na tabulky molarnich hmotnosti, tak snadno odvodite, ze na gram beniznu (C6H14) potrebujete 3.5 g kysliku. Pokud tedy bezne auto jede za 10 l/100 km, tedy cca 75 g benzinu/km, tak spotreba kysliku bude cca 260 g/km, neni to pulkilogramu, ale radove je pulkilogram bliz nez stovky miligramu. No a pokud by neslo jen o kyslik, ale celkove o vzduch, tak toho bude vyrazne pres pul kilogramu. Kyslik je hmotnostne asi jen 23 % vzduchu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hydra

Reakce na: To je snadno dohledatelne,.. | 22.3.2018 01:56reagovat
avatar

tady původně šlo o něco jinýho a to, že je podle mě blbost aby auto za 1 km jízdy vyprodukovalo víc než 200g plynu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pidalin

Sice mam jenom maturitu, a.. | 22.3.2018 02:24reagovat
avatar

Sice mam jenom maturitu, ale stačí mi to na to abych věděl že spalovací motor má účinnost do 30% a že když se palivo spaluje centrálně, tak je to mnohem efektivnější než když si to každej pálí sám. I kdyby tu elektřinu dělali jenom z ropy, tak musí bejt furt zákonitě účinnější jí přeměnit na elektřinu a pak jí spotřebovávat v autech s elektromotorem kterej se účiností blíží 90%. Baterie se do budoucna určitě vyřešej. Navíc se s elektromobilama ty emise přesunou mimo velký koncentrace lidí, mimo města a to je taky hodně důležitý. A moderní elektrárna do ovzduší nevypouští skoro nic a pokud by vypouštěla tak to jde snadno ohládat, jak chcete ohlídat kdo co vypouští v milionech aut?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Aleš

Reakce na: Sice mam jenom maturitu, a.. | 22.3.2018 06:05reagovat
avatar

Pane maturante, jakou účinnost má parní elektrárna?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarda

Reakce na: Sice mam jenom maturitu, a.. | 22.3.2018 06:26reagovat
avatar

Když máš maturitu, tak bys taky měl vědět že dobíjení je hodně ztrátové. Takže než dobiješ baterky, tak ztratíš kupu energie jen tak...

Baterie určitě lepší? No tak 100% bych to netvrdil, už se s nima plácáme hodně desítek let a zlepšení je směšné. Nehlědě na to, že ani není dost materiálu na výrobu baterií pro všechny auta a už vůbec ne na obnovu po cca 5 - 8 letech.

Německo navíc vtipně po fukušimě zavřelo několik jaderných elektráren a nahradilo je uhlím... Tak nevím jak to bude s čistými zdroji elektřiny.

Mno a pro ostatní... Dobíjecí akumulátorová auta jsou dávno mrtvá. Palivem budoucnosti je vodík.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarda

Pro smích jsi ty a všichni.. | 22.3.2018 06:28reagovat
avatar

Pro smích jsi ty a všichni co vidí v nabíjecích akumulátorových autech budoucnost. Už teď jsou mrtvá, je to slepá ulička a nikdy se jejich podíl nepřehoupne přes 10%....

Vodík je budoucnost, zkuste si něco o něm přečíst...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: elektroauta zacnou ve vets.. | 22.3.2018 06:47reagovat
avatar

Vážený pane v německu se masivně investuje do elektrárenských bloků na spalování černého uhlí. Staví se obrovské elektrárny, které výkonem nahradí jádro. Životnost těchto elektráren se plánuje na 50-80let. Takže německo přepřáhlo na uhlí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pro smích jsi ty a všichni.. | 22.3.2018 06:54reagovat
avatar

Vodík je mrtvý. Automobilky ho už opouštějí a přecházejí na baterie. I takový velký zastánce vodíku jako je Toyota podepsal s Panasonicem smlouvu na masivní dodávku baterií.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Uhelné elektrárny mají dne.. | 22.3.2018 07:05reagovat
avatar

Až vymyslíte filtr na CO2, Nobelova cena Vás nemine.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Uhelné elektrárny mají dne.. | 22.3.2018 07:19reagovat
avatar

Pokud se nemýlím, tak se ještě k tomu Německo rozhodlo vzdát jaderných elektráren. Takovéto články politici rádi nemají.

Nepřihlášený Filip

Reakce na: Až vymyslíte filtr na CO2,.. | 22.3.2018 07:32reagovat
avatar

Kdo říká, že je potřeba CO2 filtrovat ? Je potřeba snížit emise NOx a pevných mikročástic, ty škodí lidem na zdraví ve městech nejvíce.

Nepřihlášený Boban

Upřímně... na CO2 vám seru.. | 22.3.2018 07:32reagovat
avatar

Upřímně... na CO2 vám seru stejně jako valná většina lidí. Ještě jsem neviděl člověka který by si vybíral auto podle tohoto parametru. Já chci auto který je konstrukčně jednoduchý, levný na provoz a levný na údržbu. Auto co vydrží pokud možno bez poruchy 10 let a s životností aspoň 20 let. To bohužel dnešní moderní spalováky nesplňují. Auto který mne nový přijde na 500tis. + během 10 let a 250tis. km na dalších 200 tisíc v garančkách a opravách, přičemž doslova vidím jak to auto stárne a ještě před dovršením desátého roku už je z něj takovej rozvrzanej kočárek... tak takováhle spotřebka fakt ne!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: tady původně šlo o něco ji.. | 22.3.2018 07:35reagovat
avatar

Aby auto na 1 km vyprodukovalo 200g plynu? Z predchozich informaci (spotreba 10l/100km, spotreba vzduchu 120l/km) plyne, ze na 1 km vstoupi do motoru 100g benzinu a cca 150g vzduchu, podle zakona zachovani hmotnosti musi z motoru i vyjit celkem 250g hmoty. Pokud pri spalovani nevznikaji kapaliny, je jasne, ze vsechna hmota vystoupi ve forme plynu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Filip

Reakce na: Pane maturante, jakou účin.. | 22.3.2018 07:35reagovat
avatar

Účinnost moderních uhelných elektráren je 42%, zdroj wikipedie.

Nepřihlášený Ivo

Pěkný text. Konečně někdo.. | 22.3.2018 07:41reagovat
avatar

Pěkný text. Konečně někdo odhalil nesmyslnost výroby velkých automobilů, a je jedno zda se spalovacími motory, nebo elektricky poháněnými motory. Z textu vyplývá obrovský rozdíl ve spotřebované energii při výrobě a ještě vyšší při jejich provozu (v tabulkách to lze pohodlně srovnat ve velikostních kategoriích). Je to nebetyčná hloupost výrobců, vyrábějících auta nad 1,3 tuny, kterým je životní prostředí zcela ukradené. Akorát výpočet produkce emisí CO2 z výroby ze strany ADAC je asi chybný, nebo je platný pro nějakou hypotetickou dílnu - montovnu. Také v provozní produkci motorů ICE není zřejmě zahrnuta těžba a doprava ropy ve vazbě na typ tankeru a délku trasy z místa těžby. To vychází v reálu úplně jinak. Produkce z výroby automobilů je velmi variabilní. Například v závodech TPCA Kolín, kde se na uhlíkovou stopu dívají komplexně, vykazuje na jeden automobil 201,9 kilogramů CO2. „Do této hodnoty je započítána spotřeba zemního plynu, spotřeba elektrické energie, spotřeba benzinu a nafty u služebních vozidel, spotřeba technologického plynu na svařovně, spotřeba benzinu a nafty v procesu výroby našich automobilů a spotřeba benzinu a nafty při testování našich vozidel,“ (sdělení Miroslav Vlasák, TPCA).

Důležitější a podstatně reálnější je sledování produkce při provozu. Předložím jednoduchý příklad.

Vypočítejte, o jakou hodnotu hmotnosti v tunách se sníží emise CO2 z provozování automobilů v roce 2020, jestliže bude nahrazeno 1000 automobilů ICE s průměrnou měrnou spotřebou Msp = 6 litrů NM na 100 km v městském jízdním cyklu, elektromobily s průměrnou spotřebou elektrické práce (elektrického výkonu) Msp = 15 kWh na 100 km v městském jízdním cyklu. Automobily s elektrickým i spalovacím pohonem ujedou průměrně 12 000 km za rok. Počet ostatních automobilů se nezmění, nezmění se také počet najetých kilometrů u ostatních vozidel a nezmění se způsob jízdy řidičů. Přepočet kNM pro naftové motory je: 26,83. (pokračování v dalším příspěvku)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ivo

Pokračování: ale při její.. | 22.3.2018 07:43reagovat
avatar

Pokračování: ale při její účinnosti 35 % je to 0,356/0,35 = 1,02 kg CO2.kWh-1. Baterie elektromobilů jsou nabíjeny z elektrické sítě, která využívá 50 % elektrické energie ze spalovacích elektráren, 50 % z obnovitelných zdrojů energie. a) Výpočet emisí CO2 pro 1000 automobilů se spalováním nafty (ICE): Emise CO2 pro 1 automobil ICE při najetí 1 km = měrná spotřeba x 26,83 (g CO2 . km-1) ECO2 = Msp x kNM (g CO2 . km-1) ECO2 = 6 x 26,83 = 160,98 (g CO2 . km-1) Emise po najetí 1 automobilu ICE 12 000 km: 160,98 x 12 000 = 1 931 760 g = 1 931,7 kg CO2 Emise pro 1000 automobilů ICE: 1000 x 1 931,7 = 1 931 760 kg CO2 = 1 931 tun CO2 b) Výpočet emisí CO2 pro 1000 automobilů poháněných elektromotory: Při ujetí 1 km a spotřebě 15 kWh na 100 km je produkce (0,15 x 1,02) = 0,153 kg CO2.km-1. Při započítání energie z 50% bezemisních OZE je to přibližně o 50 % méně - 0,0765 kg CO2.km-1. Emise po najetí 1 EM 12 000 km: 0,0765 x 12 000 = 918 kg CO2 Emise pro 1000 elektromobilů: 1000 x 918 = 918 000 kg = 918 tun CO2 Rozdíl: 1 931 - 918 = 1 013 tun CO2. Z toho vyplývá, že ty elektromobily jsou z hlediska produkce CO2 přece jenom lepší. A čím menší, tím ještě lepší, pokud hodnotím pouze produkci CO2.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Pěkný text. Konečně někdo.. | 22.3.2018 08:10reagovat
avatar

Jo. Uhlíková stopa výroby jednoho prcka je 200 kg CO2, výroba velkýho auta řekněme dvojnásobná.

Uhlíkovou stopu výroby 100 kWh baterie pro elektromobil švédi v jedné studii vyčíslili na 17 500 kg CO2 - a to jsme ještě nezačali s výrobou zbytku auta. Při ročním nájezdu 12000 km a životnosti řekněme 15 let je to 97 g CO2/km. Tohle v těch vzorečcích v navazujícím postu nějak chybí...

Nepřihlášený dayu

o ekologicke a ekonomicke.. | 22.3.2018 08:21reagovat
avatar

o ekologicke a ekonomicke strance pouzivani elektomobilu v evrope toho bylo uz napsano hodne.Nikdo uz nemuze napsat nic noveho,porad dokola stejne veci.Tim bych chtel pozadat pana autora jerstli by se nemohl podivat po clanku ve kterem se pise o ekologicke a ekonomicke strance v zemich kde se tezi suroviny pro vyrobu baterii pro elektromobily,protoze jak vsichni vime tyto suroviny se tezi v rozvojovych zemich afriky urcite by ten clanek byl o hodne moc zajimavejsi

Nepřihlášený Miki

Při spotřebě 6l/100 spotře.. | 22.3.2018 08:28reagovat
avatar

Při spotřebě 6l/100 spotřebujete

pouze 9.000 litrů paliva.

Tak že tu asi něco nehraje.

Nepřihlášený michal

Ještě jste zapoměli uvést.. | 22.3.2018 08:52reagovat
avatar

Ještě jste zapoměli uvést kolik CO2 vyprodukuje letecký průmysl a o kolik se zvýšil nárůst této dopravy a s tím související emise!!! mnohem vyšší než automobilismus a přepraví maličké procento lidí oproti autům ... a to nikoho netrápí ... jsou to pouze vyhozené zbytečně peníze do motorů aut, které ovlivňují celkové emise minimálně ... Vysadte do měst více stromů a hned se ty emise sníží ...

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Patnáct největších lodí zn.. | 22.3.2018 08:54reagovat
avatar

ale přepočtěte si to na uvezené množství materiálu pak ta lod je daleko ekologičtější než auto které vozí jednoho člověka ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený michal

Reakce na: Nevěřím, množství energie.. | 22.3.2018 08:56reagovat
avatar

zase ale jaké množství se během toho jednoho cyklu výroby vyrobí pak přepočteno na 1 litr paliva toho moc nebude ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený michal

Reakce na: Sice mam jenom maturitu, a.. | 22.3.2018 08:59reagovat
avatar

evidentne jste to nepochopil, co myslíte že je v tom kouři co se valí z komína elektrárny? kyslík ne? :)))))))

Nepřihlášený rock

Reakce na: dobře...při spotřebě dejme.. | 22.3.2018 09:29reagovat
avatar

"dobře...při spotřebě dejme tomu 10 l/100km auto spálí 0,1 l benzínu, což zejdodušeně je cca 100 g, k tomu teda jako ze vzduchu sežere toho kyslíku kolik? "

Na spálení 1 kg benzínu potřebuješ v ideálním případě 14.7 kg vzduchu, tedy na spálení 100 g benzínu skoro 1.5 kg vzduchu.

Nepřihlášený Ďoďo

Reakce na: ĎOĎO - v tom Londýně to ne.. | 22.3.2018 09:36reagovat
avatar

Neviem či sa taxik s elektrocentralou,ktorá dobija baterku môže nazvať hybrid.Londynsky taxik ma dojazd 600 km so zapnutou elektrocentralou,bez nej iba 110.Priklad by si mohli zobrať ďalši vyrobcovia elektroaut majuci problem s dojazdom...

Nepřihlášený

Reakce na: Vodík je mrtvý. Automobilk.. | 22.3.2018 09:37reagovat
avatar

Vodík je pro pohjon auta mrtvý, akumulátory jsou taky mrtvé. To je holej fakt. Bohužel. No tak co dál? Co ještě máme v rezervě? Atomový reaktor v kufru auta, auto na vodu, pak ještě tu volnou energii. Jo a auto na vzduch.

Kluci, je to v háji. Nic lepšího, než spalováví ropy prostě není. Jen jsem zvědavý, kdo se první postaví a řekne to na plnou hubu.

Němci ani Rakušani to asi nebudou. Když tu přede dvěma lety běžela migrační krize, vítači se mohli přetrhnout, Maďaři stavěli ploty a byli za ty nejhorší. Dneska staví ploty Němci, ale už nikdo neřekne, že ti Maďaři měli vlastně pravdu..

Zakázat spalovací auta znamená totálně překopat současné společenské zřízení. Nebudou Teska, Globusy, nic. Koupíte si chleba a buřta u místního pekaře a uzenáře. Ti zpracují suroviny od místního zemědělce.

Jestli chce někdo doopravdy ozdravit planetu, tak zruší nesmyslné převážení jogurtu z Francie do Kauflandu v (kdekoliv). A spoustu jiných věcí. Zboží se dopravuje sem tam, to je šílené.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený EL.58

No a největší výhoda pro E.. | 22.3.2018 09:45reagovat
avatar

No a největší výhoda pro Evropu je odstranění závislosti na dovoz ropy zejména ze Středního východu a naopak spotřeba energie která se vyrábí v Evropě. (a kdyby nebyli Němci pitomci a nezavřeli atomové elektrárny, bylo by to ještě výhodnější, vzhledem k životnímu prostředí)

Nepřihlášený já podruhé

Někdo holt chápe pomajeji... | 22.3.2018 10:11reagovat
avatar

Někdo holt chápe pomajeji. Auto na baterky je - auto na baterky. Nic podstatného to neřeší. Jet do krajského města takovým autem znamemá se na jízdu den předem připravit. Například.. Kdo stojí o takovouhle mobilitu? A za ty prachy..

Koupím si takové auto, bude nás sto nebo tisíc a jako že šetříme to životní prostředí. Pak okolo projede nákladní Tatra, stará padesát let, nebo autojeřáb, okolo mrak sazí a smradu - no a co? Zajímá to někoho? Zkuste je zakázat. Ty desítky tisíc starých hrkačů, které po převratu různě zprivatizovali živnostníci. To by byl bengál.

Nepřihlášený Vzpomínka

Reakce na: může mi někdo vysvětlit, j.. | 22.3.2018 10:19reagovat
avatar

V autoškole nám kdysi říkali, že existuje nějaký ideální podíl vzduch na podíly paliva, ale mění se to podle podmínek, takže když je po nastartování potřeba bohatší směs, tak tam sytič dá víc paliva, vzduchu je stejně.Zkrátka se ten poměr během jízdy mění a směs tak může být bohatší nebo chudší. Tady to asi mají popsáno přesněji https://www.ngk.de/cz/technicke-detaily/lambda-sondy/zakladn i-vedomosti-o-emisich/idealni-smes/

Ovšem k tomu se by šlo ještě celkem snadno spočítat, kolik se na 1l paliva "spotřebuje" daní. Jak to pak bude z tohoto hlediska u elektromobilů? ;-)

Nepřihlášený Mona

Reakce na: může mi někdo vysvětlit, j.. | 22.3.2018 10:33reagovat
avatar

Je to trochu složitější. Hodnota 200g/km je kalkulovaná hodnota: autoři studie sečetli emise CO2, které byly vyprodukovány při výrobě auta, výrobě paliva (které auto za svůj život spotřebuje) a provozu auta. Tuto celkovou hodnotu pak vydělili 150 tis. km, které si stanovili jako průměrný nájezd auta (čili životnost). Není to tedy to, co jde z výfuku, ale celkové emise, kterými auto zatíží planetu, vztažené na kilometr, který najede. Je to vlastně velmi podobné jako výpočet uhlíkové stopy nebo tzv. Life Cycle Assessment. Snad jsem vám pomohla ;)

Nepřihlášený Tech

Reakce na: Aby auto na 1 km vyproduko.. | 22.3.2018 10:45reagovat
avatar

Bože lidí jsou tak hloupý. Slyšels někdy o stechiometrické směsi ? Na 100g paliva potřebuješ 1400g vzruchu. Nazdar.

Nepřihlášený

Reakce na: Sice mam jenom maturitu, a.. | 22.3.2018 10:55reagovat
avatar

To máš jenom maturitu, protože účinnost uhelné elektrárny je tak 35% s indučním přenosem do baterií elektromobilu tak 25%. Takže nejlepší je auto na uhlí s dobrým filtrem.

Nepřihlášený stas

paradoxem celé situace je.. | 22.3.2018 10:59reagovat
avatar

paradoxem celé situace je to, že se "bojuje" proti CO2 , který ale potřebujeme k tomu abychom neumřeli hlady a měli co dýchat díky fotosyntéze........

Nepřihlášený

Takze nemci spocitali ze i.. | 22.3.2018 11:03reagovat
avatar

Takze nemci spocitali ze i dnes se to vyplati. A co az budou novejsi a levnejsi baterie a bude vice energie z obnovitelnych zdroju? Pak se to tim tuplem vyplati

Nepřihlášený coffeboy

Není daleko doba kdy nám p.. | 22.3.2018 11:21reagovat
avatar

Není daleko doba kdy nám příroda omlátí to spalování o hlavu. A bude to pořádně bolet !!!!

Nepřihlášený Roman

Zdravím.. ve výpočtech.. | 22.3.2018 12:06reagovat
avatar

Zdravím..

ve výpočtech jaksi něco chybí! A to je spotřeba vzduchu - přesněji kyslíku! jeden automobil za rok v průměru cca "sežere" tolik kyslíku, co jeden člověk za celý život!

To se samozřejmě, ale nikomu nehodí do krámu, že? O dopravních letadlech raději nemluvit! Pravda je hold stále vzácné zboží a tendenční články jsou dost průhledné-komu to asi prospívá, že?

Takže zapojte selský rozum a pokud máte střední školu s technickým zaměřením , dokážete si spotřebu vzduchu spočítat..

R

Nepřihlášený Roman

..jinak mně až tak spalova.. | 22.3.2018 12:12reagovat
avatar

..jinak mně až tak spalovací motoryua aut nevadí! Vadí mně myšlení lidí, kteří čekají rokt na SUV (Kodiak) a pak se v něm vozí samotní zadek (v autě pro 5 lidí s hmotností více jak 1,5 tuny) po městě -pár kilometrů do práce a na nákupy..To že svojí krabicí zabírají více prostoru, než je zdrávo , jim vůbec nedochází-sobecká , bezohledná a hlavně zpohodlnělá hokonsumní hovádka...

Ti lidé to nemají v hlavě v pořádku a taky to podle toho ve městech tak vypadá-! nedivím se , že pak státní instituce musí provoz regulovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Roman

Reakce na: Vodík je pro pohjon auta m.. | 22.3.2018 12:17reagovat
avatar

..jo to mě taky hlava nebere..to převážení zboží a hlavně potravin přes celou Evropu! kdysi jsme byli potravinově soběstační...a nyní díky EU a podnikavcům závislých na dotacích (typu Babiš) to vypadá , jak vypadá...řepka a kukuřice! O tom , jak mrví spodní vody díky hnojivům na tyhle plodiny se raději mlčí..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Upřímně... na CO2 vám seru.. | 22.3.2018 12:17reagovat
avatar

Přesně tak. Tohle je ta největší ekologická zátěž, ve jménu chamtivosti ziskuchtivých korporací a (hlavně) jejich představitelů - a tohle je načase začít řešit především. Navíc se pořád hovoří o CO2 se kterým si příroda umí poradit sama (mimochodem, už se přestaly kácet deštné pralesy, plíce planety?), ale z hlediska ekologické zátěže daleko důležitější NOx a pevné částice se pokrytecky přecházejí. Proč asi, protože by vyšlo najednou najevo, že poctivě vyrobená nepřímovstřiková benzínová atmosféra je ze všech hledisek to nejekologičtější, co můžeme v současné době mít (a to i v porovnání s tím nesmyslně tlačeným elektrem), což ovšem "nějakým těm" zájmovým skupinám silně nevyhovuje. Dostali jsme se do situace, kdy i dvacet let stará benzínová auta s Euro 2 a 3 při odpovídající údržbě REÁLNĚ (to slovo je důležité) zatěžují a znečišťují životní prostředí méně, než auta nová. To je prostě špatně, zejména když uvážíme že technika i technologie vyspěly a i ty benzínové motory dneska mají k dispozici coby novinky řadu způsobů, jak být ještě lepšími (i bez turba a přímovstřiku).

Nepřihlášený eM

Ono je až srandovní jak vši.. | 22.3.2018 12:21reagovat
avatar

Ono je až srandovní jak všichni zapomínají že ty elektromobily bude taky nutný nabíjet a tu elektřinu bude taky nutný nějak vyrobit.

Z obnovitelných zdrojů se to udělat tak rychle jak elektrický auta přibývají v žádným případě nedá, jedinou alternativou zůstává pouze Nukleární energie, ale to je zase pro zelený mozky tfuj a právě třeba Německo chce všechny atomky zavřít... tak co zbývá?

Ekologický uhlí....

Superzelený.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Ono je až srandovní jak vši.. | 22.3.2018 13:22reagovat
avatar

Ono jsou totiž (ekopošuci a elektropozitivní) s prominutím totální kreténi, to se nedá říct slušně, ale co je na tom smutnější - nemají to ze své hlavy, i oni jsou jen nástrojem někoho jiného. Již po tisíciletí jsou známy zdroje čisté energie dosažitelné pro všechny, (já osobně jsem tu například několikrát psal o pyramidách, nový "Pjakin" okrajově zmiňuje i jiné věci) - jenže ti, co řídí svět, je z nějakého důvodu dát světu nechtějí - hlavně z toho důvodu že si myslí, že by se lidé pak přemnožili, což je ale blbost, protože přemnožuje nedostatek zdrojů, taková je strategie přírody - země jako Indie, Afrika apod jsou krásnými příklady. Dalším důvodem je to, že by ztratili svou moc - to je ale čeká nevyhnutelně tak jako tak. Nebudou tedy mít jinou možnost než změnit smýšlení, jinak to tu skončí nakonec hodně špatně pro všechny, i pro ně.

Při zohlednění těchto faktorů by elektromotor nebyl zas tak špatná myšlenka, ostatně už Nikola Tesla ukázal že to jde, ovšem takto to mocní nepostavili, vybrali si lež místo pravdy - jejich škoda. Čas lží totiž skončil.

Nepřihlášený Brasileiro

...no a při tom všem CO2 n.. | 22.3.2018 14:33reagovat
avatar

...no a při tom všem CO2 není skleníkovým plynem!...alespoň v podmínkách panujících na Zemi...vysvětlení je v komentu tohoto článku: http://veda-technika.blogspot.cz/2008/03/metan-sklenikovy-pl yn-o-kterem-se.html

Nepřihlášený achjo

Reakce na: A co množství energie na t.. | 22.3.2018 14:42reagovat
avatar

No jo, my úplně zapomněli, že benzín a nafta vyvěrá na benzínce a žádné vysoce energeticky náročné operace se s tím dělat nemusí.

Je sice pravda, že získávání drahých kovů je hodně energeticky náročné, ale kupodivu nějak přecházíte fakt, že benzín musíte neustále těžit další a další, kdežto na baterky bez problémů najedete půl milionu km a pak ještě velice dobře x let budou sloužit jako sklad energie ve vašem domě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený KARLOSKAMPY

Denně křižují Evropou tisíc.. | 22.3.2018 15:33reagovat
avatar

Denně křižují Evropou tisíce kamionů převážejících zboží které se dá poslat železnicí (průmyslové zboží,toaletní hajzlpapír atd.) Tady má EU možnost regulovat a přerozdělovat. Účinek by byl možná okamžitý. Nejekologičtější by byly fiakry a konězpřežky, ale tam už se vracet nebudeme že....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený občan

Já bych to popsal jednoduše.. | 22.3.2018 15:54reagovat
avatar

Já bych to popsal jednoduše. Čím větší blbec, tím má větší rozhodovací právo v Bruselu, kde podporuje nadnárodní podniky. A ty přeci musejí vydělávat, jako naši sluneční baroni apod. S ekologií to jejich přikazování nemá nic společného. Tím jenom oblbují lidi. Možná je napadne, že každého migranta přivážou ke kolu a bude šlapat a vyrábět elektřinu ještě levněji. To by bylo alespoň užitečné.

Vývoj jde dopředu vynálezy a ne příkazem kdejakého blbého politika. Politika k rozhodování o svém životě nepotřebujeme.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jana

Reakce na: Já bych to popsal jednoduše.. | 22.3.2018 15:57reagovat
avatar

No jo, ale tu blbost politků zaplatí vždy jenom běžný občan.

Nepřihlášený ..

Reakce na: Denně křižují Evropou tisíc.. | 22.3.2018 16:15reagovat
avatar

Je tak..jeden kamión veze mlíko zprava doleva a druhý naopak.Kolik km se nesmyslně projede.

Nepřihlášený Pavel

Mě je to fuk,mě auto emise.. | 22.3.2018 16:20reagovat
avatar

Mě je to fuk,mě auto emisemi prošlo a ostatní je mě u (!), Jen se u nás vymejsli píčoviny!

V Itálii či Španělsko tam pálí vše co hoří a nikoho nic nesere a tady člověk aby ani nedýchal

Nepřihlášený jm

Uz vidim ako ma kazdy doma.. | 22.3.2018 16:44reagovat
avatar

Uz vidim ako ma kazdy doma 3x 30A na nabijenie elektromobilu a kazdy to zapne vecer po prichode z prace. Na to nie je ziadna el. distribucna siet pripravena a ani v najblizsich desiatkach rokov nebude. A ked stat zisti, ze nema dane z paliva, tak zdani el. energiu pre nabijanie aut.

Elektromobil je a ostane hrackou pre nadsencov. Ziadna masovka nad 10% celkoveho poctu aut.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kubyk

Reakce na: ale přepočtěte si to na uv.. | 22.3.2018 16:51reagovat
avatar

To asi nebude resitelnej problem. Auta s jednim clovekem budou jezdit furt, s tim moc udelat nejde, stejne tak, jako se furt bude prepravovat zbozi lodema. Spis jde o to, ze neni uplne potreba tyrat lidi kvuli autum, kde uz se v ohledu k ekologii udelalo celkem dost, ale zacit delat neco s tim, aby byly lode ekologictejsi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Jsem obyčejný kluk z dědin.. | 22.3.2018 17:38reagovat
avatar

Jsem obyčejný kluk z dědiny a tak nějak jsem tohle zjištění tušil již dávno a nemusel jsem ani nic složitě počítat.... Mám dotaz.Proč v Německu nemohou diesly jezdit do měst,když některé diesl motory mají menší produkci CO2 než benzínové?Např.1,6 TDI/85 kW

4,1Lnafty=106g/km,v porovnání 1,4 TSI/110 kW

5,2Lnaturalu=121g/km(ŠKODA Octavia) Co mají proti???

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený alf

Reakce na: No jo, my úplně zapomněli,.. | 22.3.2018 17:43reagovat
avatar

já to nepřecházím, jen to implicitně nezmiňuji... upozorňuji tím jen právě na fakt že auto původního příspěvku psal jako kdyby baterky rostly na stromě bez jakýchkoliv energetických nároků.

Ukazuji tedy jen na to že stejně jako zpracování ropy, tak i zpracování kovů a jejich využití k výrobě baterií obsahuje také značné množství energeticky náročných kroků (těžba, separace - zahřívání na vysoké teploty atd.).

Zkuste nejprve přemýšlet nad celkovým kontextem a teprve pak kritizujte.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený alf

Reakce na: No jo, my úplně zapomněli,.. | 22.3.2018 17:50reagovat
avatar

"kupodivu nějak přecházíte fakt, že benzín musíte neustále těžit další a další, kdežto na baterky bez problémů najedete půl milionu km a pak ještě velice dobře x let budou sloužit jako sklad energie ve vašem domě."

a vy přehlížíte fakt že nakonec je musíte nějak zlikvidovat což je další velmi náročný proces. Část baterie se sice zrecykluje ale i tak...

Stejně tak se chodí kolem solárů a dělá se že tento problém neexistuje.... za pár let ale uvidíme jak to začne pomalu kynout. Jelikož jde v první řadě o prachy už vídím jak majitel parku s radostí vydá miliony na eko likvidaci.

Faktem ale je, že na konečné bilance si musíme pár let počkat... až realita (dosažená míra recyklace, efektivita atd) bude zcela známá... jinak tady jen plodíme vlastní představy které jsou na míle od skutečné reality.... čas to objasní

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: "kupodivu nějak přecházíte.. | 22.3.2018 18:10reagovat
avatar

Ano, baterie se dají recyklovat. Krom toho mají i druhétné využití ve stacionárních akumulátorech. Takže když po 10 letech vyměníte baterii v autě, tak může klidně dalších 10 či 15 let fungovat v nějakém jiném zařízení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Jsem obyčejný kluk z dědin.. | 22.3.2018 18:11reagovat
avatar

Protože benzíňáky neprodukují NOx.

Nepřihlášený Tom

Reakce na: no nevím... uhlí obsahuje.. | 22.3.2018 19:50reagovat
avatar

Zajímavé,

napadlo mě tak, obsahuje i ropa radioaktivní prvky?

Logicky by měla, ne?

Nepřihlášený Vilém Kalaš

Reakce na: a kolik váží 120 l vzduchu.. | 22.3.2018 19:52reagovat
avatar

Doporučuji zopakovat si středoškolskou fyziku. Źádný vzduch ani benzin se nepřemění na energii, ale pouze na spaliny. Hmota se na energii mění jenom v atomové bombě, či elektrárně.

Nepřihlášený

Reakce na: ..jinak mně až tak spalova.. | 22.3.2018 19:53reagovat
avatar

Zkuste se priste zamyslet, nez neco vyplodite verejne na diskuzi. Kodiak ma pudorys podobny oktavce ci superbu a hmotnost 1,5 tuny neni nic neobvykleho, cca tolik vazi naftova astra minule generace.

Nepřihlášený Tom

Reakce na: já to nepřecházím, jen to.. | 22.3.2018 19:59reagovat
avatar

Naopak, s tím, že se benzín musí vyrábět studie vědců záhadně přehlíží (můj názor), avšak energii na výrobu a provoz baterie započítávají.

Potom jim logicky vyjde, že je elektromobil náročnější na energii.

Nepřihlášený Mušk

.. kdopak taky pořád protl.. | 22.3.2018 20:03reagovat
avatar

.. kdopak taky pořád protlačuje tu lež, že baterie vydrží deset-patnáct let a pak budou tu samou dobu ještě sloužit doma? Panebože to je pitomost.

V noťasu jsou ty stejné akumulátory a vidět starší pěti let a v dobrý kondici se rovná zázraku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tom

Reakce na: zase ale jaké množství se.. | 22.3.2018 20:10reagovat
avatar

Je to kolem 1kWh na litr

Z litru je možné získat 3kWh pohybu.

Ale jak kde.

Fakt je, že těžit ropu je čím dál energeticky náročnější.

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Ano, baterie se dají recyk.. | 22.3.2018 20:17reagovat
avatar

Přesně tak, jinak recyklace solárů by měla být v poho.

Za konstrukční prvky (hliník, ocel) by měl dostat majitel zaplacené, měď- to samý. Ale samozřejmě uvidíme.

Je to ale mnohem lehčí, než recyklovat uhelnou elektrárnu a její následky. O jaderné nemluvě.

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: No jo, my úplně zapomněli,.. | 22.3.2018 20:31reagovat
avatar

To jsou kecy jako prase, to by nebyl trh s ojetinami plný čtyřletých vehiklů které nikdo nechce, stačí si projít inzerce aby člověk hned věděl na čem by s elektrovehiklem byl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mušk

Reakce na: To jsou kecy jako prase, t.. | 22.3.2018 20:59reagovat
avatar

Dobrý. Tohle mě donutilo kouknout na Sauto. V nabídce je 122 krásných elektroautíček. Radost pohledět.

Pro nezlomné fandy nabídka, která se neodmítá: Fiat 500 s cenou do 400000. Starý 4 roky a má najeto jedenáct tisíc km. Tak šup..honem.

Jinak jejich běžný nájezd je okolo 20000 km a majitelé je dávají pryč. To bude tím, že jsou tak spokojeni a rádi by tu radost dopřáli i jiným..?

Nepřihlášený Milan

CO2 není to, co je důležit.. | 22.3.2018 21:39reagovat
avatar

CO2 není to, co je důležité. Mnohem důležitější je to, že auto na elektrický pohon neznečistí tolik ovzduší ve městech. Doprava přispívá k znečištění ovzduší ve městě velmi výrazně, na rozdíl od podílu na globálním oteplování. Jde především o to, co každý den dýcháme.

Nepřihlášený

Studie a článek je chybná... | 23.3.2018 08:30reagovat
avatar

Studie a článek je chybná. Počítají se zdrojem - výrovou energie pro elektrická vozidla. Nepočítají se zdrojem a výrovou paliva pro benzínová a naftová vozidla. Těžba, rafinace a přeprava tekutých paliv produkuje ohromné množství CO2 a dalších jedů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Problém aut na tekutá pali.. | 23.3.2018 08:34reagovat
avatar

Problém aut na tekutá paliva je předevím jejich produkce jedovatých látek, vypouštěných v ulicích měst. Pevné prachové částice, oxidy dusíku, polycyklické uhlovodíky a další a další jedy, karcinogeny atd. Spaliny naftových vozů dle oficiální studie vyvolávají rakovinu. Můžete se vztekat nebo mazat diskusi, toto je fakt.

Elektromobilismus není boj s CO2, ale s jedy a smogem v ulicích.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Problém aut na tekutá pali.. | 23.3.2018 09:02reagovat
avatar

Tím že se těch emisí a jedů vyrobí víc jinde a jako bonus ještě zničí spodní voda? To je dost divný boj, nemyslíš?

Nepřihlášený Mušk

Reakce na: Problém aut na tekutá pali.. | 23.3.2018 09:18reagovat
avatar

Hele, alespoň si dej nějaký nick..

Koukám, že jsi se taky narodil tak někdy předloni, že? Jezdíš na benál, nebo naftu a najednou ti to smrdí, jo? Začni sebe. Prodej ten smradlavej a jedovatej spalovák a kup si auto na baterky. Lehce jetý Citroen E za 254 tisíc. 4 roky, najeto 16 tkm. Není to senzace? Je jako nový.

http://www.cars.cz/inzerce/osobni-auto-O/Citroen/-F ull-Electr-Hatchback-1520025124893105.html

Nepřihlášený

no jestli mluvíš ke mě, já.. | 23.3.2018 10:07reagovat
avatar

no jestli mluvíš ke mě, já auto nemám, nepotřebuji, jezdím na kole a chodím pěšky - nikomu nesmrdím a nemám co prodávat. Když se posuzuje vliv jedné technologie včetně externalit, má se posuzovat i druhá technologie včetně externalit.

Nepřihlášený Rada

Hlavní přínos elektromobil.. | 23.3.2018 10:15reagovat
avatar

Hlavní přínos elektromobilů je přece v tom, že elektroauto nesmrdí pod nos lidem ve městě (a tohle nezvládne zpochybnit ani nejzdatnější redaktor Autofora). To je pro mě jediný důvod, proč nejsem proti elektromobilům.

Samozřejmě pokud by byl celkový dopad na životní prostředí výrazně horší, tak bych byl proti elektromobilitě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený j

Reakce na: Studie a článek je chybná... | 23.3.2018 11:14reagovat
avatar

No sakra, CO2 je jed? Tak to jsme všichni ztracení. Počkat, nebo že by to tak nebylo?!

Nepřihlášený j

Reakce na: Hlavní přínos elektromobil.. | 23.3.2018 11:20reagovat
avatar

Možná by bylo na místě se nejdřív zamyslet nad tím, proč ve městech jezdí tolik aut a jestli to tak je v pořádku, a jak by se to dalo zlepšit (nikoliv zakázat nebo omezit nebo něco v podobném duchu hodném našeho eurosocialistického bratra). Osobně po městě autem jezdím zřídka a jen do některých míst, jinak mi přijde i přes jisté nevýhody lepší využít MHD, na druhou stranu ale asi má spousta lidí jiný názor (a třeba je i baví stát v kolonách, tak proč jim to upírat).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mušk

j - na osobní a nákladní m.. | 23.3.2018 12:29reagovat
avatar

j - na osobní a nákladní mobilitě stojí celý tenhle slavný kapitalistický herberk. Máme prý být flexibilní, dojíždět a stěhovat se za prací. Máme nakupovat ve velkých marketech, máme tam dokonce trávit svůj volný čas. Do těch hypermarketů se zase sváží zboží nejlépe z druhého konce světa.

Nepřihlášený j

Mušk: přesně jsi uhodil hře.. | 23.3.2018 12:45reagovat
avatar

Mušk: přesně jsi uhodil hřebík na hlavičku, chtěl jsem původně napsat i něco v tomhle duchu, ale nakonec jsem od toho upustil. Zrovna co se týče toho městského provozu tak tam by bylo třeba zvrátit proces urbanizace opačným směrem, otázka je jak to udělat (dobře).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený David Kovář

Reakce na: S rozmachom elektromobilov.. | 23.3.2018 14:12reagovat
avatar

Zato se spalovacími motory jsme naprosto nezávilí. Teda být zdroje ropy v nestabilních a autoritářských zemích, tak by se začal obávat ;-) Ale tak co je to oproti kobaltu z Číny, to je fakt děsivé :-)

Nepřihlášený rock

Reakce na: Možná by bylo na místě se.. | 23.3.2018 14:15reagovat
avatar

Autem do práce 25-30 minut. Hromadnou dopravou do práce 80-100 minut (a navíc za špatnýho počasí zmoknu, protože mi hromadná doprava u dveří nestaví ani doma, ani v práci).

Autem z práce s odbočkou k a z obchodu (bez nakupování) : 30-35 minut. Hromadnou dopravou z práce s odbočkou k obchodu: 100-120 minut a navíc se pak potáhnu s nákupem.

Vyřízení / vyzvednutí čehokoliv ve městě autem: v řádu desítek minut

Vyřízení / vyzvednutí čehokoliv ve městě hromadnou dopravou: v řádu hodin

Musel bych být blázen, abych se spolehl na hromadnou dopravu.

Nepřihlášený imi

Elektromobily jsou sobecké.. | 23.3.2018 21:39reagovat
avatar

Elektromobily jsou sobecké řešení. Benzinové , naftové auto kouří tam kde jede. Elektrické (na uhlí) kouří u sousedů .

Horníci v dolech budou za hrozných podmínek těžit uhlí aby se zbohatlík projel elektromobilem.

Vesnice budou zamořený odpadem z atomových elektráren , aby zelený náfuka se svezl elektromobilem.

Jedni zelení chtějí jezdit autem na uhlí a zlikvidují proto přírodu okolí uhelných dolů , nalejou kyselinu do země aby vytěžili lithium pro baterie, zamoří skládky vadnýma bateriema .

Pak přijdou druzí, ještě zelenější a začnou protestovat proti elektrárnám, elektrickému vedení těžařům, úložištím jaderného odpadu. A co s elektromobilem , když nebude elektřina?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený imi

Reakce na: Hlavní přínos elektromobil.. | 23.3.2018 21:46reagovat
avatar

Ano, nesmrdí ve městě ale za městem , na vesnici.

Ve městě si budou honit triko, jak nemají emise, a soused vedle se bude dusit smogem z uhelné elektrárny, do sklepů jim navozí jaderný odpad z Temelína. Rozkopou kopce, zbourají obce, vystěhujou domorodce aby vytěžili uhlí pro auta, Klidně pošlou znovu horníky do dolů .Hlavně že se ve městě budou mít fajn.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Mušk: přesně jsi uhodil hře.. | 23.3.2018 22:33reagovat
avatar

Motorová paliva jsou příliš levná.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: No jo, my úplně zapomněli,.. | 24.3.2018 17:37reagovat
avatar

A elektřina zase teče ze zásuvky viď? Tak nějak sama od sebe :D

Se mě líbí jak se pořád omílá účinnost spalováku, ale účinnost výroby elektřiny a následné ztráty přenosové soustavy nikdo neřeší. Takže ztráty jsou cca 70% což znamená, že účinnost elektromotoru není příliš vysoká, vzhledem k tomu, že 70% ze vstupní energie se nějak ztratí po cestě do baterie.

http://www.vitejtenazemi.cz/cenia/index.php?p=zt raty_elektricke_energie_a_tepla&site=energie

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hobit

Reakce na: Patnáct největších lodí zn.. | 24.3.2018 22:38reagovat
avatar

Co sem taháte lodě? Nevšiml jsem si, že bychom v ČEZku měli moře. Za to máme města plná smogu a kouře. Zvlášť krásně je to vidět když je smogové období, kdy nefouká vítr. Řekněte mi pak k čemu vám je informace, že 15 největších lodí dělá nejvíc bordelu, když jdete po ulici a největší bordel ve vzduchu dálají projíždějící spalováky!!! V tomto případě dělaá doprava klidně i 60-80% emisí, protože město pak funguje jako jedne velký hrnec s poklicí. vítr to nerozfouká, lidi dýchají jedy z výfuků skoro přímo.

tak mi řekněte kde máte ty vaše 3 % co má doprava celosvětově podíl na emisích.

My bychom se měli zajímat především o to co nám dělá největší bordel u nás a neřešit to co řeší jiní. Lodě už dávno řeší ty státy, kterých se to týká. A zrovna tak jako jsou elektromobily, tak se začínají stavět i elektrické lodě. Viz trajekty v Norsku, viz elektrická velká nákladní loď v Číně co vozí uhlí.

Nepřihlášený Hobit

Reakce na: To asi nebude resitelnej p.. | 24.3.2018 22:43reagovat
avatar

Proč řešíte lodě, které už začínají řešit ty kterých se to týká, když my moře nemáme? Ale za to máme města plná smogu a jedů z výfuků automobilů. To je jeden z našich problémů, né lodě 1000-ce km daleko.

JEdy z výfuků u nás ve městě můžou klidně dělat 60-80% procent emisí, když je smogové období. Protože pak město funguje jako hrnec s poklicí. To pak v rádiu vyhlašují i doporučení nevětrat, nevycházet ven!! Proč asi? Kvůli těm 15 lodím? Asi těžko.

Ach jo. jeden blbej článek na idnesu o tom, že doprava je CELOSVĚTOVĚ jen asi 3% emisí, a kolik lidí se na to stále chytá. Místo aby použili mozek a trochu se nad tím zamysleli.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hobit

Reakce na: já to nepřecházím, jen to.. | 24.3.2018 23:03reagovat
avatar

Ano implicitně nezmiňujete právě proto že to většina přechází. A autor příspěvku nepsal o výrobě elektřiny, protože ta je v článku je dost probraná a na to upozorňoval, že o výrobě benzínu tam není skoro ani zmínka. Ropáci jen "implicitně" nezmiňují ale hlavně upozorňují na neekologickou výrobu elektřina baterek, ale sami nezmiňují neekologickou těžbu a výrobu benzínu a dále ani tu strašně ekologickou likvidaci vyjetého oleje. Na to ropáci zapomínají rádi všichni. Já neříkám ani tak ani onak. Každé auto je z principu neekologické. Celkově účinnost výroby spalováku a elektra je plus mínus autobus skoro stejná. Tj. nula nula nic. Je to jen pár %. Záleží na tom kdo tu studii zadal a kdo ji platil. Podle toho to vždy vyjde buď pro spalovák, nebo pro elektro. Z principu ale dle mého je na tom elektro mnohonásobně lépe z celkového pohledu na věc. Elektro má obrovský potenciál na další zlepšování téměř ve všech oblastech. Ve výrobě baterií, recyklaci, ve výrobě paliva,... Na proti tomu spalovák je dnes v podstatě na vrcholu. Už ho nejde bez obrovských investic dále zlepšovat, ropa dochází je stále dražší ji těžit, výroba lepší nebude. Samotný motor je už tak složitý, obsahuje 1000-ce součástek, čerpadel, turba, ventilů, čidel, lambda sond, pohyblivých, nepohyblivých součástí, že je to tak složité, že je až divné, že se to vůbec roztočí. Na proti tomu elektropohon je 1000-krát jednodušší a nejsložitější na něm je software. Má o hodně menší vibrace. Má o hodně menší hlučnost. Zatím má nevýhodu v horším dojezdu a v horším doplňování "paliva". Ale vývoj elektroaut je v podstatě teprve na začátku. Tedy tam kde byl spalovák před 80 lety. Nemůžete chtít od výrobku, který je tu teprve 10-15 let aby byl hned na úrovni výrobku, který tady je 80 let!

Nepřihlášený Hobit

Reakce na: A elektřina zase teče ze z.. | 24.3.2018 23:07reagovat
avatar

A teď to samé pro benzín, naftu.

Kde končí vyjetý olej z motorů?

Tento graf platí i pro výrobu benzínu, protože na 1 litr je potřeba cca 1,5 kWh této špinavé elektřiny.

Nepřihlášený Hobit

Reakce na: Vážený pane v německu se m.. | 25.3.2018 00:14reagovat
avatar

Vážený pane, na tenhle jste přišel kde? Tohle je klasická a stále omílaná lež o Německu.

V Německu postavili nedávno asi 2 uhelné elektrárny, ale byly postaveny v podstatě v rozporu se zákonem. Postavili je soukromé společnosti:

http://www.hybrid.cz/zacala-stavba-nejvetsi-pr imorske-vetrne-farmy-u-pobrezi-britanie#comment-128343

Al e hlavně je to stále nic proti tomu co máme u nás.

V Německu před 15 lety podíl uhelných elektráren byl cca 50%, dnes mají podíl z uhlí cca 37%!!! A stále to snižují každý rok cca o 1%.

Tak mi prosím zdělte odkaz, kde jste vzal ty vaše masivní investice do bloku na spalování černého uhlí? Já našel informace naopak o poklesu podílu výroby energie z uhlí.

Nepřihlášený Hobit

Reakce na: Elektromobily jsou sobecké.. | 25.3.2018 00:20reagovat
avatar

A kdo je víc sobečtější? Ten v elektromobilu, který nesmrdí, nevypouští jedy, má malou hlučnost. Nebo ten kdo jed ekolem vypuští jedy, má velkou hlučnost?

Ten kdo bere energii z elektráren, které mají komíny sice někde jinde, ale mají o dost lepší filtry, než ty co jezdí ve spalováku a filtry nemají prakticky žádné, enbo si je schválně odmontovávají!

Jestliže tedy druhé nazývate sobcem, tak proč vy sám sobecky jezdite ve spalováku a vypouštíte ostatním lidem pod nos jedy z výfuků? Proč si ten výfuk nezavedete hadicí dovnitř do kabiny, aby jste nebyl sobec a nevypouštěl jedy ostatním, ale pěkně je přefiltrovával přes svoje plíce a né přes plíce moje, nebo mých dětí?

Pro mne jste tady největší sobec vy.

Zvlášť když se to snažíte hodit na ostatní.

Nepřihlášený Hanys

Odkaz na podrobná data ohl.. | 25.3.2018 13:21reagovat
avatar

Odkaz na podrobná data ohledně emisí pro různé druhy dopravy :https://docs.google.com/spreadsheets/d/1TAMZLvUrMlxAR4RdDOs 928-yoU5RxMrDKIb8tXuOKsc/edit?hl=en_GB&hl=en_GB#gid=0

Nepřihlášený Hanys

https://www.theguardian.co.. | 25.3.2018 13:23reagovat
avatar

https://www.theguardian.com/environment/datablog/2009/sep/02 /carbon-emissions-per-transport-type

Nepřihlášený Valdert

ADAC je banda lumpů, kteří.. | 25.3.2018 21:33reagovat
avatar

ADAC je banda lumpů, kteří dělají podvod na každé neněmecké výrobky. I kdyby měli pravdu, u mne ztratili

plně důvěry.

Nepřihlášený

Reakce na: Proč řešíte lodě, které už.. | 27.3.2018 17:01reagovat
avatar

Proc lode? Je to jednoduchy, protoze u aut se toho udelalo hodne a pomer uzitek / vykon (mysleno obrazne, muzete si za to dosadit investice, cas, otrava uzivatelu, zvyseni poruchovosti atd.) jsme se uz hodne priblizili maximu. Pokud se Vam zda, ze jsou lode daleko, tak pouzijte mozek a zapremejslejte nad tim, proc ted maji v Evrope a Rusku oranzovej snih, obarvenej piskem ze Sahary a proc se totez deje tak dvakrat do roka i u nas. A kolik asi vazi prachova castice pisku? Zalezi na konkretnich proudech a jejich teplotach, ale jestli si myslite, ze se Vas splodiny z tech lodi netykaj, tak jste velmi naivni. Ale chapu, ze je pro Vas dulezity prudit vsechny ridice. A kdyz uz mluvite o tom smogu. tak se zkuste zamyslet nad tim, proc je mnohem horsi vzduch v Ostrave nez v Praze i presto, ze je v Praze nekolikanasobne vic aut. Pouzivat obcas mozek neskodi.

Nepřihlášený Kubyk

Reakce na: Proč řešíte lodě, které už.. | 27.3.2018 17:18reagovat
avatar

A jeste teda jsem se ted podival na jednu vec. K tomu smogu v porovnani Ostravy a Prahy:

Benzo[a]pyren: mestsky straznik v Praze 0,8 ng.m?3, v Karvinne 6,6 ng.m?3

Benzen: limit 5?g.m-3, Nejvyssi rocni prumer v Ostrave 10,26 ?g.m?3, v Praze (v Legerce, tzn. nejvetsi koncentrace dopravy) 5,3 ?g.m?3

Pevny castice PM10 a PM2,5 jsou opet vyrazne horsi v Ostrave nez v Praze.

Ja jsem nikdy nerek, ze automobilova doprava za spatny vzduch nemuze, jen si myslim, ze se posunula uz dost daleko a uz nejakou dobu jsou zmeny vicemene k horsimu (sam vite, jak to je s emisemi starsich a novejsich aut, kdyz se vezme v potaz opravdova spotreba). Tudiz si myslim, ze je potreba zapracovat nekde jinde a tim se pomuze tomu ovzdusi i v tech mestech. A co se tyka tech lodi, tak se to netyka jen tech 15 nejvetsich, tyka se to i ostatnich. Nezapomenu, jak jsem jel trajektem nekde v Malajsii, nebo v Thajsku nebo kde to bylo a kdyz jsem vylez na horni palubu, tak jsem byl behem minuty pokrytej obrovskejma cernejma sazema. Ted si vemte, kolik takovejch lodi jezdi ve stredozemnim mori, v Baltskym a v Severnim mori.

Jo a mimochodem, kdyz Vas tak nezajimaji ty velky lode, Tak se podivejte, kudy vede Golfsky proud a jak je jednoduchy, aby se splodiny z nej dostaly k nam. Evidentne budete prekvapen, kdyz Vas ty klode nezajimaj

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rada

Reakce na: A jeste teda jsem se ted p.. | 28.3.2018 22:39reagovat
avatar

V první části uvádíte hodnoty, které jasně dokazují, že naprostá většina znečištění je z místních zdrojů (a je jedno, jestli z průmyslu nebo z dopravy).

Podle mě nelze vyloučit, že se nějaká jedovatá částice vypuštěná z komínu lodi, nedostane až do našich plic. Těchto částic je ale naprosto zanedbatelné množství v porovnání s místními zdroji.

Kdyby byly zplodiny z lodí tak zásadní, tak by nebyl řádově lepší vzduch třeba na Benecku než v Ostravě.

To už trénujete Aprílové žertíky nebo co? Váš příspěvek podle mě postrádá logiku...vtipný mi ale také nepřijde...ale třeba máte tak hlubokou myšlenku, že je to nad mé chápání:)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kubyk

Reakce na: V první části uvádíte hodn.. | 29.3.2018 01:10reagovat
avatar

Ano, mate pravdu v tom, ze vetsina znecisteni je z mistnich zdroju a je jedno, jestli z dopravy nebo z prumyslu. Jenze je taky evidentni, ze mnohem vetsim problemem nez doprava je prumysl. To je z toho snad jednoznacne, ne? A proto jsem to psal. Tudiz by se melo neco udelat primarne s tim prumyslem.

Co se tyka tech lodi a pisku, tak je moje myslenka skutecne asi nad Vase chapani, takze to zkusim polopate. Emise z lodni dopravy jsou sireny do vzdalenosti 400km, v Evrope podstatne vetsi vzdalenosti. Ze Stetina je to na nase hranice 340km a co je horsi, v ceste nestoji jediny kopecek, az Krkonose, takze zde neni jedina prirodni zabrana, ktera by mohla mit vliv na narusen sireni polutantu. Otazka na Vas. 15 nejvetsich lodi zpusobi stejne znecisteni, jako vsechna auta. Jake znecisteni zpusobi vsechny lode, ktere se pohybuji v Baltskem mori? Poradim Vam, ze v roce 2013 se v Baltskem mori objevilo 10200 unikatnich lodi. Spousta z nich se tam objevila vicekrat a spousta z nich se ani nikde jinde nez v Baltskem mori nepohybuje. Taky si najdete mapu vzdusnych cirkulaci vzduchu. Zjistite, ze pokud do CR fouka ze severu, tak je to vitr z Baltskeho more. Proc jsem psal o pisku ze Sahary a o tom, kolik asi muze vazit prachova castice pisku? Protoze kdyz sem doleti pisek ze Sahary (ano, ve velkem je tento jev cca dvakrat rocne), tak sem uplne stejne doleti bordel z lodi z Baltskeho a Jaderskeho more. A pokud byste se podival na mapu, tak zjistite, ze more od nas nejsou zadny tisice kilometru daleko, jsou vyrazne bliz, akorat ze Vy asi nedokazete pochopit, ze emise delaj i ostatni lode, nejen tech 15 nejvetsich a asi je pro Vas novinkou, ze spousta techto lodi jezdi pouze pobliz pobrezi a ne pres ocean.

Mimochodem, taky je zajimavy se podivat na tuhle mapu. Kdyby byla doprava tak obrovsky problem, myslite si, ze by ve vsech ostatnich mestech v Evrope byl cisty vzduch a jen u nas ne? http://airindex.eea.europa.eu/

Nepřihlášený Zbyněk Poisl

Jenže tohle politici a eko.. | 31.3.2018 09:44reagovat
avatar

Jenže tohle politici a ekoteroristi nikdy nepřijmou a budou stále dokola mlýt svoje nesmysly o CO2 a ekologii. Je to stejné jako s biopalivy o kterých se dnes všeobecně ví, že škodí víc než uhlí a ropa. Jenže se to nesmí říkat nahlas. Světoví křiklouni by tím přišli o prestiž. Ve jménu záchrany planety a naplnění kapes ekoteroristů zničíme celou planetu i sami sebe. Nejvyšší čas s tím začít něco dělat a ty teroristy vyhubit nebo vyhubí oni nás a nakonec i sebe!

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Patnáct největších lodí zn.. | 18.4.2018 10:54reagovat
avatar

Reaguji na pripominku o spotrebe lodi. Nasel jsem stranku http://www.top10list.cz/top-10-nejvetsi-lode-na-svete/ a zde je jenom jedna lod na prepravu kontejneru, asi ta co uvadite. Ostatni lode jsou tankery, co prevazi ropu. Zde :http://www.enviwiki.cz/wiki/Spot%C5%99eba_energi%C3%AD_v_do prav%C4%9B

je uvedeno, ze 80% ropy se spotrebuje v doprave. Doprava js sice siroky pojem, asi je myslena lodni, letecka, zeleznicni, silnicni. Nevim, jaky je podil silnicni, ale jestli se zredukuje spotreba ropy zde, ubyde i objem prepravy v lodni doprave.

Vzdy zalezi, kam se jaka spotreba zapocita a kde se vykaze produkce CO2. Fungovani sveta je velmi slozity system, kde je hodne veci provazanych.

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Tohle se přece ví od prvop.. | 18.4.2018 11:03reagovat
avatar

Tato diskuse uz tu byla a je to nesmysl vymysleny novinarem, ktery zna trojclenku. Najdete si prosim odborne clanky na internetu, kde je tento problem rozveden, nez vstoupite s nesmyslem do diskuse...........

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Až vymyslíte filtr na CO2,.. | 18.4.2018 11:20reagovat
avatar

Jestli se dostava Nobelovka za to, ze umi clovek cist, to je parada!!!!

https://www.okd.cz/cs/tezime-uhli/budoucnost/o dstranovani-oxidu-uhliciteho-ze-spalin-pri-vyrobe-elektriny

Nepřihlášený nikdo

Reakce na: Patnáct největších lodí zn.. | 18.4.2018 15:36reagovat
avatar

Áá už tady zase někdo vytahuje, tu několikrát vyvrácenou blbost. Lodní motor má sice velkou spotřebu, ale taky 1.jede v ustálených nízkých otáčkách, pomaloběžný-ideální rěžim a 2.při svém provozu převeze taky na 1 tunu paliva náklad za několik tisíc náklaďáků. Nebo by snad podle téhlé blbosti bylo lepší vše přepravit přes oceán letecky?!

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Patnáct největších lodí zn.. | 23.1.2020 23:08reagovat
avatar

Fajn Ema Maersk - tedy třída E (což je už relativně starý model, nástupce třída triple E už je ve druhé generaci) má maximální spotřebu kolem 14 tisíc litrů nafty /hod, jenže na "plný plyn" to kapitán pošle tak s pirátama za zadkem. Standardní spotřeba je 1660 galonů/h při 20 uzlech. Tedy v pro nás obvyklých jednotkách necelých 17 tisíc litrů na 100 km. Kapacita 11k TEU (prázných kontejnerů až 15k) - tedy 5500 kamionů. Chtěl bych vidět naložený kamion se spotřebou 3 litry... Ty miliony osobních aut jsou úplně mimo.

Nepřihlášený Ostiepok

Reakce na: Když máš maturitu, tak bys.. | 29.1.2020 13:45reagovat
avatar

S vodikom je to zatial a dohľadnej budúcnosti bledé. Je veľký problém s dopravou, kde sú veľke straty. Musí sa to dopravovať špecialnymi vozodlami. Bežný plynovod je prakticky vylúčeny pretože molekula vodíka je tak malá( jeden proton a neutron), ze preniká bežnou ocelou a naviac reaguje s oceľou tak že silne krehne. Dá sa to samozrejme riešiť ale je to zatial veľmi drahé. Aj tankovanie nie je žiadn a selenka. Pri expanzii vodíka pišol silne omrzne a aby sa dala vytiahnuť musi sa znížt tlak a pištol ohriať . Nie je to tak ako u CNG. Kto hce viac info pozri Chip 2/2020

Nepřihlášený Ostiepok

Reakce na: Pokračování: ale při její.. | 29.1.2020 14:01reagovat
avatar

Pekný výpočet.

Mne to vychádza tak, ze elektromobili by sa mali použivať len v mestach, kde v 99% stačí dojazd 100 km. Tým je malý a lacný akumulátor. Rodine kde stači jeden automobil pre každodenný život by si nemala ani kupovať ďalšie veľké auto. Pokila pracujú a nejazdia každý vikend na 200 km vzdialenú chalupu tak je omnoho lacnejšie a aj ekologickejšie si na dovolenku auto požičať.

Ak potrbujú každy deň dva autá tak kúpiť dva. Mohlo by to byť verzia Citigo iV ale s cca 13 kWH akumulátorom.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ostiepok

Reakce na: Pekný výpočet. Mne to vyc.. | 29.1.2020 14:08reagovat
avatar

Zabudol som na klúčovú vec ohladom mestkých elektroaut a tou je nabíjanie na śidliskach a v hustej mestkej zástavbe. Som však presvedčený, že najst spôsob ako namontovať inteligentné 235V 10 A zásuvky na väčsinu parkovacich mist by sa určite dalo aj bez zásadnejšich rekonštrukcii NN rozvodov. A ztskejto zásuvky sa nabije aj úplne vybité elektroauto za 7 hod.

Prechod na elektrosuta v meste by mohlo výrazne zlepšit obzduše ale aj plynulosť dopravy. Aj male elktroautá majú excelentne srychlenie na 60 km/h.

Nepřihlášený Ostiepok

Reakce na: Uz vidim ako ma kazdy doma.. | 29.1.2020 15:32reagovat
avatar

Trochu preháňate. Kolko chcete s elektromobilom jazdiť denne? 99% ľudi nejazdí v mestách denne viac ako cca 100 km. Na 100km spalite v neste cca 15 kWh a na to stačí obyčajná 10A 235V zásuvka po dobu cca 7 hodín keď je odber domu minimalny.

Ako som

Ísal inde, v meste sú riešením male elektroauta s malou bateriou cca 13 kWh, ktore by mohli bez doracii a bonusov zmestiť do 15 tis € (380 tis Kč). Taketo pomsle nabíjanie by sa dalo mozno vybudivať aj na sídliskách pri kazdom parkovacom miste. Použila by sa inteligentná zasuvka napr s NFC a prihlasili by ste sa na nabíjanie cez mobilnú aplikáciu, Od 23 hod do 6:00 je odber panelákoveho bytu minimalny a tak aj pri pomerne nizkom inslalovanom vykone na byt (napr 1F 25A) by vystačila stará distribučná cieť kde vy bolo len 2,3 kW na jeden byt v prípade, že kazdý byt má parkovacie miestoma malé mestké elektroauto.

Nepřihlášený Ostiepok

Reakce na: .. kdopak taky pořád protl.. | 29.1.2020 15:48reagovat
avatar

Namáte pravdu a porovnávať 10 r aku z auta s 5 r aku z notebooku je porvnávanie hrušiek z jablkami. Aku notebooku sú najlacnejši možne a také aby vydržali záručnú dobu. Zájem vyrobcov IT je donútiť ľudí aky kupovali nový notebook ninimalne po 4 rokoch. Insk ja mam kvalinejši KP notebook uz 7 rok a kapacita je na 70%. V starom Aceri mi vydržali asi 10 r ale kapacita bola už biedna, možno 20%.

Ale v úložikach ostrovných riešení nevadí, že kapacita je len 50%, miesta ve väčšinou dosť tak sa použije viac baterii. Je to omnoho ekologickejšie ako vyjazdene baterie recyklovat. V úložiskách môžu vydržat aj ďaľších 10 rokov. Pracujú skoro v ideálnych podmienkach 20 deg C pomalé dobijanie, odbery rádove desiatok A.

Nepřihlášený Ostiepok

Reakce na: .. kdopak taky pořád protl.. | 29.1.2020 16:03reagovat
avatar

Vidím, že téma zaujala. Vzhladom na trendy v ekologických opatrenich EÚ, štatov a miest vidím možný scenár nasledovne.

- EU zavedie povinnú evidenciu spotreby a najazdenych km a s toho bude kazdý občan platiť uhlíkovú daň

- zavedie sa extra daň za auta prekračujúce limutný produkciu CO2 - napr velké výkonne SUV.

- Obmedzí sa max rychlost na dialniciach napr na 110 km/h (viď Holandskoj.

V nestách bude zakázané jazdiiť akymkolvek autám so spaľovacími motormi s dočasnou výnimkou pre zásobovanie a trvalou pre záchranne služby

- bude masová výroba nalych mestkých aut s dojazdom cca 100 km

Pri každom parkovacom mieste bude inteligentná zásuvka pre pomalé nabíjanie 10 A

- masove sa rozširi požićavanie veľkych dovolenkových aut s úspornými a čistymi dieselovými motormi.

- avizovaná éra samoriadetiľnych aut - sdielaná doprava sa bebude konať. Neriešteľné problémy so zodpovednosťou a absulútne nevhodne pre mestá - sdielané autá najazdia pre obslúženie tých istych dipravných požiadaviek cca 2 xtoľko km. Zdielane aut by preplnili mestá (2x toľko áut)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Vidím, že téma zaujala. Vz.. | 29.1.2020 17:16reagovat
avatar

Vsetko nezmysel

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše