Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu

Nic proti paralympiádě, je ale těžké ji brát jako vrcholnou sportovní událost, když víte, že ty nejlepší výkony se předvádí jinde. Srovnání elektrického Audi A6 Avant a elektrického BMW i5 Touring je to samé - vedle verzí jako 3,0 TDI a 40d jde o auta o berlích, navíc drahá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu

dnes | Petr Miler

Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu

/

Foto: BMW/Audi, koláž Autoforum.cz

Nic proti paralympiádě, je ale těžké ji brát jako vrcholnou sportovní událost, když víte, že ty nejlepší výkony se předvádí jinde. Srovnání elektrického Audi A6 Avant a elektrického BMW i5 Touring je to samé - vedle verzí jako 3,0 TDI a 40d jde o auta o berlích, navíc drahá.

Občas se mě lidé ptají, zda mají při volbě nového auta dát přednost tomu či onomu pohonu. Nikomu zásadně nevnucuji své osobní preference to je doména „liberálů”, kteří svým chováním udělali protimluv i z tak krásného slova. Místo oho každému předestřu klíčová fakta a řeknu, ať si obě varianty prostě vyzkouší jednu po druhé a zjistí, s jakou se mu bude lépe žít.

Není to sarkasmus předjímající nevyhnutelný výsledek takového srovnání, někomu může elektrický pohon stačit. Ale vážně jen stačit, o nic víc se tu nehraje - pokud jsou vaše nároky na auto jakkoli vyšší, zejména plánujete jezdit dál, vozit toho víc, jezdit rychleji apod., prostě provozovat ježdění se soustavně vysokými energetickými nároky, elektrický pohon nepředstavuje reálnou alternativu, bude vážně něčím jako plavcem s jednou nohou.

Ukázal to už bezpočet testů aut vyšší střední třídy typu Audi A6, BMW 5 a Mercedes E, která byla stvořena pro časté a dlouhé ježdění. Prostě byla, ne že ne. Vezměte si Audi A6 na ježdění po městě a okolí a budete láteřit nad jeho délkou, šířkou nebo rozvorem, zatímco jeho klíčových předností typu minimální aerodynamický hluk ve vysokých rychlostech nebo komfortní prostor nejméně pro čtyři dospělé využijete okrajově nebo vůbec. Tohle auto chce na dálnici s celou rodinou, plážovým vybavením do kufru a almarou s tchyní na střechu. Pak vás těší.

Elektrický pohon proto nedává smysl a třeba takové BMW i5 při dlouhých přesunech jasně dostává na zadek od verze 540d, marné je pak zejména na dálnici. Kolegové z Auto Bildu si tak raději netroufli nechat znovu vypuknout válku těchto dvou docela jiných světů, ale ve svém testu srovnali BMW i5 Touring s Audi A6 Avant e-tron. Tedy elektrickou pětku s elektrickou á-šestkou. A spustili paralympijské klání, ve kterém ani jede ze soků nepředvádí nic, co by trhalo světové rekordy.

Z hlediska okamžitého fungování problém není, jakkoli hmotnosti 2,3 tuny u A6 e-etron a dokonce 2,4 tuny u i5 jsou děsivé. S 381 resp. 394 koňmi ale tato špatně neakcelerují, maximální rychlosti jsou jiná věc - 210 km/h u Audi a 215 km/h u BMW jsou na takové dravce bídné hodnoty. Ten hlavní problém ale naznačuje A6 už ve 120 km/h, kdy přes jeho panoramatické okno proudí do interiéru nepříjemný aerodynamický hluk - na dlouhé přesuny jde o dvě velké osiny v zadnici.

Výrobci sice uvádí dojezd na nabití 652 km u Audi a 525 km u BMW, což nezní nepřijatelně, reálně ale auta během klasického 155kilometrového zkušebního okruhu Auto Bildu, který z naprosté většiny zahrnuje jízdu po okreskách a ve městě, jen chvilkovou rychlou jízdu po dálnici, jen 398 kilometrů v případě Audi a dokonce pouhých 317 kilometrů v případě BMW. Vezměte tato auta na Autobahn, jeďte rychle a budete rádi, když mezi „tankováními” ujedete aspoň 100 km - BMW má baterie o kapacitě pouhých 81,2 kWh, takže obligátních 80 procent (asi 65 kWh) představuje ekvivalent asi 17 litrů nafty v nádrži spalovacího auta. Ujet za tolik litrů víc jak 100 km je v ekvivalentních dieselech (jako dosavadní Audi S6) po německé dálnici při rychlé jízdě problém.

V dieselové S6 ale máte 73 litrů paliva, takže i s takovou spotřebou ujedete 430 km a po minutách tankování jedete dál. Tady máte smůlu. Je to vážně paralympiáda, navíc drahá - obě auta stojí okolo 2 milionů v základu a 2,25 milionu Kč v testovaných verzích. Nová dieselová S6 v prodeji není a nebude, verze 3,0 TDI dorazí až někdy s rokem 2026, BMW 540d s jen o trochu nižším výkonem ale k dispozici stále je a stojí dnes od 1 950 000 Kč. Bude opravdu těžké hledat racionální důvody, proč jí nedat přednost.


Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu - 1 - Audi A6 a S6 e-tron 2024 prvni sada 12Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu - 2 - Audi A6 a S6 e-tron 2024 prvni sada 13Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu - 3 - Audi A6 a S6 e-tron 2024 prvni sada 14
Audi A6 Avant e-tron... Foto: Audi

Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu - 4 - BMW 5 Touring a i5 Touring 2024 nove dalsi 01Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu - 5 - BMW 5 Touring a i5 Touring 2024 nove dalsi 02Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu - 6 - BMW 5-Series a i5 Touring 2024 prvni sada 23
...i BMW i5 Touring ve vzájemné srovnání ukázaly jen svou pochybnost. Vedle dieselových verzí jsou naprosto nekonkurenceschopné z hlediska dost typické použitelnosti a ještě ke všemu stojí víc. Foto: Audi

Zdroj: Auto Bild

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše