Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali korejskou Škodu Octavia s českým originálem. Co je v čem lepší?
31.8.2018 | Petr Prokopec
Srovnání českého bestselleru a nového Hyundai i30 Fastback se nabízí. Míří přímo proti Škodě a český pohled může být zkreslený, co říkají Němci?
Hyundai i30 Fastback již od počátku titulujeme jako korejskou Škodu Octavia. Hyundai sice nelze úplně přesně zaškatulkovat, rozměrově i cenou je někde uprostřed mezi českým bestsellerem a modelem Rapid, nikdy ale neskrývalo ambice sebrat zákazníky právě české značce, která s kompaktními liftbacky po léta boduje jako žádná jiná. Škoda novou verzi i30 sama raději srovnává s menším vozem, který tak vychází levněji, obecně je ale stavěn častěji proti Octavii.
Stejně to vidí i Němci, kteří srovnali novinku Hyundai právě s Octavií. Fastback i30 testu nastoupil v zatím vrcholné konfiguraci, tedy s přeplňovanou jedna-čtyřkou a 140 koňmi pod kapotou. Škoda na to pak odpověděla motorizací 1,5 TSI Evo, která disponuje výkonem o 10 koní vyšším, aktuálně jediným rozumným motorem v nabídce.
Tabulky naznačují, že Škoda by v rámci jízdní dynamiky mohla mít navrch a Němci to potvrzují. Octavia je rychlejší při akceleraci na stovku (8,6 sekundy versus 9 sekund), stejně jako se může pochlubit vyšší maximálkou (220 km/h versus 208 km/h). Zároveň jí pak během testu byla naměřena o chlup nižší průměrná (a nutno dodat reálná) spotřeba (7,6 versus 7,9 l/100 km).
Za tento náskok vděčí Škoda nejen vyššímu výkonu, ale také sedmistupňovému automatu DSG. Hyundai si vedle toho musí vystačit se šestistupňovým manuálem, do jisté míry tak bylo v tomto klání řidičštějším vozem. Ne však jen díky odlišné specifikaci - stojí za tím i přímější řízení, které navzdory většímu volantu daleko lépe informuje o situaci pod předními koly. Také jeho podvozek na naladěn spíše pro přesnost a stabilitu než na komfortní strunu.
Octavia se oproti tomu může pochlubit systémem DCC s variabilními tlumiči. Umí tedy nabídnout větší komfort na silnicích s horším povrchem, na druhou stranu v nejtužším nastavení za Hyundai ve stabilitě nezaostává. Mladoboleslavský vůz nabídne větší prostor uvnitř i v zavazadelníku, v i30 Fastback je na zadních sedadlech poněkud těsno, což je daň za karoserii ve stylu kupé.
Zatím se tedy nezdá, že by Hyundai dokázalo navzdory působivější vizáži krást Škodě zákazníky. Korejci ovšem mají v rukávu schované trumfové eso, a tou je cena a výbava. Za i30 Fastback totiž dáte na německém trhu o 3 500 Eur (cca 89 300 Kč) méně, i přesto, že je již standardně vybaven zpětnou kamerou, parkovacími senzory nebo bezklíčovým vstupem.
Ač se tedy oba tito kohouti budou pohybovat na stejném smetišti, každý si bude hlídat hlavně svůj roh. Na straně korejské je vzhled, bohatá standardní výbava a cena, stejně jako větší zapojení řidiče. Mladoboleslavský vůz pak vítězí ve všem ostatním, tedy nejen praktičností, ale i dynamikou, na druhou stranu je ale citelně dražší. Sami tedy zvažte, co z předností obou aut je pro vás důležitější. Ani Němci nevyhlásili jednoznačného vítěze - na to zeje mezi oběma modely příliš velká cenová propast.












Němci porovnali nové Hyundai i30 Fastback...
...se Škodou Octavia. Přitom zjistili, že každý vůz jde vstříc docela odlišným prioritám
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 6 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 7 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 9 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 10 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB