Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici
21.9.2020 | Petr Prokopec
Ty tam jsou časy, kdy škodovky bývaly mezi obdobnými srovnávanými auty jasně nejlevnější, v tomto klání platil dokonce pravý opak. Přesto Škoda Kamiq dokázala proti Capturu a Stonicu bodovat.
Nákupní trendy se nezměnily ani po příchodu koronaviru, nejvíce lidí tak nadále dává přednost SUV před ostatními karosářskými styly. Patrné je to zejména v Americe, nicméně ani Evropa nezůstává pozadu. Tomu se samozřejmě uzpůsobuje nabídka automobilek, přičemž některé dokonce většinu modelů, které nemají zvýšený podvozek a vyšší stavbu karoserie, postupně vyřazují z nabídek. Pro zákazníky to nicméně není úplná výhra, neboť na výběr mají stále větší počet možností, a snadno se tak může stát, že nakonec přeberou.
Nerozhodnutí kupci by tak měli o to větší pozornost věnovat srovnávacím testům, které mnohá dilema řeší za ně. Neznamená to samozřejmě, že by měli skočit rovnou po vítězi, oslovit je mohou i vozy, jenž skončily na druhém či třetím místě. Jakkoliv totiž jejich kvality nejsou na takové úrovni, aby zabodovaly na všeobecné úrovni, jednotlivce mohou oslovit více než ostatní alternativy. Model, které získá pomyslné zlato nemusí nakonec v ničem excelovat a být „jen” ve všem dostatečně dobrý.
Nejinak je tomu ostatně v rámci rozstřelu, do kterého německý Auto Bild postavil Škodu Kamiq, Renault Captur a Kiu Stonic. Všechna tato SUV se přitom pyšní benzinovým litrovým tříválcem, který produkuje 95 koní v českém případě a 100 koní ve francouzsko-korejském. Kia ovšem tentp výkon páruje s nejnižší hmotností, což ji rovnou staví do role dynamického uchazeče o vaše srdce. Problémem modelu Stonic je však jeho 4,14metrová délka, se kterou za soupeři o 10 cm zaostává.
Korejské SUV je na tom tedy nejhůře v případě praktičnosti, neboť cestující vzadu mají méně místa pro kolena. Zavazadelník pak zvládne pobrat jen 352 až 1 155 litrů, zatímco v případě Renaultu lze počítat s 422 až 1 275 litry. Captur nicméně sází hodně rovněž na design, což je problém hlavně pro hlavy zadních cestujících. Skákat nadšením ovšem nebudou ani pasažéři vpředu, neboť Francouzi namontovali sedadla příliš vysoko. A zároveň vůz osadili nepříliš intuitivními multimédii.
Praktičnost je nicméně vlastnost, kterou má Kamiq zapsanou v genech. Při nesklopených sedadlech se sice se 400 litry musí sklonit před Renaultem, ovšem po jejich sklopení máte k dispozici více než dostačujících 1 395 l. Problémem pro vás nebude ani střešní linie, nicméně v případě, že měříte přes 1,9 metru, nebudete kvitovat integrované hlavové opěrky. Boční vedení je nicméně v tomto případě lepší než u soupeřů.
Škoda je zároveň lídrem v rámci reálné spotřeby paliva, neboť s 5,9 litry na sto kilometrů za sebou nechává jak Captur (6,3 l/100 km), tak Stonic (7 l/100 km). V rámci akcelerace však již zaostává, byť po překonání stovky se dostává do většího varu než Renault, kterému škodí delší převody vyšších stupňů. Předjížděcí manévry tak mohou být až nebezpečné, zatímco odtažitost řízení dělá pobyt za volantem trochu nudným.
Suma sumárum se tak Škoda nakonec stala vítězem, a to přesto, že testovaný Kamiq byl ze všech tří SUV nejdražší a měl tedy nejhorší startovní pozici. Kromě toho je spojen pouze s dvouletou standardní záruční lhůtou, přičemž na prohlídky do servisů musí každoročně. Kia oproti tomu disponuje sedmiletou zárukou, zatímco u Renaultu musíte za techniky jen jednou za dva roky. Captur je mimo to dokonce ještě levnější než Stonic.
Pokud tedy toužíte po maximální praktičnosti, měly by vaše kroky vést do showroomu mladoboleslavské automobilky. Nicméně oproti minulosti již můžete počítat pouze s tímto tradičním pilířem, po stránce cenové již Škoda s lácí spojena není. Ta je nadále parketou Kie, která k ní přihazuje také dynamiku. U Renaultu je pak k mání kombinace designu a ceny. Je tedy jen na vás, zda vám ideální kávu nalijí Češi, Korejci či Francouzi.



Škoda Kamiq získala v testu Auto Bildu 547 bodů z 800 možných a tedy první místo. Foto: Škoda Auto
Renault Captur dosáhl na 501 bodů a stříbro. Foto: Renault
Bronzová je se 498 body těsně Kia Stonic. Foto: Kia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nejnovější články
Nahrazení žádaného spalovacího auta elektrickým nástupcem poslalo prodeje dolů o 89,3 %, tolik k „elektrické revoluci”
před 2 hodinamiMuž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
včeraElektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
včeraEU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
včeraVenku jsou první ceny nové Hondy Prelude, po jejich pročtení vám budou připadat jako přelud
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva