Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Kodiaq s nejprodávanějším SUV světa, je jasný vítěz
20.12.2019 | Petr Prokopec
Těžko vybrat Škodě tvrdšího soupeře, než srovnatelně velké SUV, které je na světě tím úplně nejprodávanějším. Leckdo by čekal hladké vítězství favorita, výsledek je ale přesně opačný.
Škodu nelze označit zrovna za tradičního výrobce SUV. Reálně s nimi začala poněkud polovičatým modelem Yeti a žádný velký hit to nebyl. Pořádně se do toho opřela až v posledních letech s příchodem Kodiaqu, Karoqu a Kamiqu, během takové doby ale stěží získáte zkušenosti, které by do samotných aut stihly zpětně proniknout.
O Nissanu platí pravý opak. SUV prodával už dávno před tím, než je do nabídky muselo začlenit i Lamborghini a dnes z nich bez větší nadsázky žije. Hlavně dvojice Qashqai a X-Trail (který se někde prodává jako Rogue) jsou neuvěřitelně žádanými modely. Qashqai platí za evropský a X-Trail dokonce za světový bestseller. Loni si jej na celém světě vybralo přes 800 tisíc lidí, takový úspěch žádné jiné SUV neslavilo.
I v Evropě jde o žádaný vůz, třebaže se svými rozměry se lépe prodává v USA. Na starém kontinentu dostal čerstvě nové 1,3litrové turbo, cože je 4,69metrovém X-Trailu docela ambiciózní volba. Pohonná jednotka v tomto případě produkuje 160 koní a 270 Nm točivého momentu, což na tak malý objem rozhodně není špatné. Nicméně je třeba si uvědomit, že tato čísla jsou spárována s hmotností 1 985 kilogramů. Jízdní dynamikou vás tedy nejspíše X-Trail neohromí, zrychlení z klidu na stovku totiž japonskému SUV zabere 11,5 sekundy. Kromě toho si řekne v průměru o 8,1 - 8,5 litru na sto kilometrů, což taktéž nejsou hodnoty, ze kterých by se podlamovala kolena. Může tedy ještě na konkurenci koukat shora?
Přesně tuto otázku se rozhodl zodpovědět magazín Auto Bild. Němci proto SUV Nissanu postavili proti Škodě Kodiaq v jejím základním provedení. Český zástupce tedy dorazil do testu s motorem o poněkud větším objemu (1,5 TSI Evo), ovšem s nižším výkonem (150 koní). Stejně jako X-Trail pak dostal do vínku rovněž pohon předních kol i automatickou převodovku, DSG je však jednou z jeho slabin. Zejména při rozjezdu se vyznačuje trháním i jistou letargií. A věci se nezlepší do té doby, dokud se pohonné ústrojí nezahřeje.
Tento problém je pro DSG poměrně typický, spárování s přeplňovanou jedna-pětkou je navíc ještě umocnilo. Je proto dost možné, že právě to je důvod, proč tato pohonná jednotka aktuálně vypadla z ceníku. Škodu Kodiaq si tedy až do odvolání můžete pořídit pouze s dvoulitrovými agregáty, což samozřejmě Nissanu nahrává do karet. X-Trail si můžete koupit již od 698 tisíc korun, a to právě v kombinaci s jedna-trojkou, zatímco „medvěd“ je k mání až od 780 900 Kč. V té chvíli ale již počítá se 150 dieselovými koňmi.
Jedna-pětka by se ale měla do nabídky Škody vrátit, byť zatím neznáme přesný termín. Proto se vrátíme zpátky k srovnávacímu testu, který zatím lépe vychází pro X-Trail. Němci ovšem dodávají, že jakmile se Kodiaq a hlavně jeho automat zahřejí, rázem přebírají nadvládu. Změny rychlostních stupňů totiž na rozdíl od japonské konkurence prakticky nepostřehnete, Nissan je pak na tom hůře i v rámci spotřeby 7,7 l/100 km, neboť na Škodu ztrácí dvě deci.
Jakmile navíc vozu šlápnete na krk či dovnitř napěchujete další cestující a jejich náklad, jsou rozdíly ve spotřebě ještě větší. Skutečným problémem Nissanu je však jeho hnaná přední náprava, která má problémy v úzkých zatáčkách, na mokrém povrchu či při akceleraci. Ve všech případech se totiž dočkáte boje pneumatik se silnicí a tedy s nepříjemným kvílením, které v řidiči nevyvolává příliš důvěry. Situaci ještě dále zhoršují zásahy ESP, naštěstí ale můžete počítat s komunikativním řízením.
X-Trail kromě toho hraje prim také při tahání přívěsů, i přes nižší objem za něj můžete připojit až 1,8 tuny vážící přívěs. Se Škodou jsou vaše možnosti o tři sta kilo nižší, to je ale již jen malá vada na kráse Kodiaqu. Srovnání totiž český vůz vyhrává, neboť od Němců získal 543 bodů ze 750 možných. Nissan si musí vystačit se 492 body, což pro Škodu znamená jasné vítězství. Na Nissanu je prý už znát, že jde o starší model, (přišel v roce 2013) a stárne hlavě v kabině. To už nezvládá přebít ani nová pohonná jednotka, zvláště když ji sráží nepřesvědčivý automat.
Kodiaq si tedy připsal velmi cenný skalp, neboť jakého jiného modelu byste se na trhu měli obávat, když ne toho světově nejprodávanější. Srovnávací test ukázal, že X-Trail je možná nejprodávanější, není však nejlepší...
Nissan X-Trail se sice dočkal nového motoru...
...Škodu Kodiaq však porazit nedokáže, na to už je přes veškeré své úspěchy příliš starý
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinou - Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včera - Srovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejčtenější články
- Desetitisíce elektrických sporťáků Audi a Porsche musí do servisů kvůli selhávání brzd. Vážnější problém si jde těžko představit
28.6.2024 - Překopaná legenda Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala v akci, zní stejně hrozivě jako vypadá
28.6.2024 - Kanada chce také zavést cla na auta z Číny. I když se do ní dováží z Číny jediné auto, navíc od Tesly
28.6.2024 - Je fascinující, kolik ztrátových elektrických projektů může žít z peněz generovaných prodejem spalovacích VW
28.6.2024 - Ferrari nabízí majitelům hybridů skvělý obchod: Plaťte nám 176 tisíc ročně a po 8 letech nebudete muset platit za novou baterii
28.6.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- Onboard videa 07.27. 09:47 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha