Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci vyzkoušeli čínského soupeře Škody Octavia Combi, kterého brzy půjde koupit i u nás
31.3.2022 | Petr Prokopec
Nevíme, zda je reálné, aby na našem trhu něco zatopilo Škodě Octavia Combi, Číňané se o to ale pokusí. Jejich kombík toho sice pobere méně, ovšem i přes elektrický pohon může být levnější. A maximálkou překoná i násobně dražší Škodu Enyaq Coupe RS.
Před pár dny nizozemská společnost Autobinck, která působí i na našem trhu, oznámila, že od léta začne v Česku prodávat čínské vozy britské značky MG. Ta je v područí Číňanů už pěkných pár pátků, ostatně ji nejspíše zachránili před úplným koncem. Do značky investovali nemalé peníze a přišli s nabídkou zcela nových modelů. U nich se přitom počítá s elektrickým, hybridním i čistě spalovacím ústrojím, přičemž nabídka se vždy bude lišit dle jednotlivých trhů. Jak tedy bylo možné očekávat, k nám zamíří úplně všechny, jen s elektromobily by tu MG nepochodilo.
My se dnes přesto zaměříme na elektrický kombík MG5, který je zcela ojediněnou nabídkou. Nikdy jiný než tato automobilka totiž praktickou karoserii s bateriemi nepáruje, za čímž stojí hlavně vzestup SUV. Těm propadli i Češi, nicméně jelikož jde o národ chalupářů stavějící nade vše zavazadlový prostor, kombi tu má stále co říci. Zvláště když jde o konkurenci pro Škodu Octavia. Ta je přitom k dispozici maximálně jako plug-in hybrid, jeho cena však v případě praktičtější karoserie startuje na nemalých 899 900 Kč.
MG5 je přitom v Německu k dispozici od 35 490 Eur (cca 867 000 Kč), což je - pro jistotu - cena bez započtení tamní velkorysé dotace. Není tedy opravdu překvapivé, že s elektrickým kombíkem jsou spojené nemalé naděje. Ty pak z velké části zvládá naplnit, jakkoliv je třeba předem upozornit, že jeho ústrojí je značně limitují. Nikoli jen v rámci dojezdu, ale také v případě tažné kapacity. Ta činí jen 500 kilogramů, což na mnohé chalupáře nezapůsobí. V případě zavazadelníku schopného pobrat 479 až 1 367 je to nicméně již lepší.
Elektrické kombi nyní otestovali právě Němci, kteří jsou nadšeni zejména z relativně nízké hmotnosti. Na poměry elektromobilů totiž MG5 váží nezvykle nízkých 1 562 kilogramů, což se pozitivně projevuje jak na jízdní dynamice, tak na dojezdu. Ten činí 320 km v případě základní verze osazené bateriemi o kapacitě 50,3 kWh, zatímco u varianty se 61,1 kWh lze počítat s 400 km. Jde nicméně o tovární údaj vycházející z metodiky WLTP, realita je přeci jen nižší.
Bavíme se o vozu s ekvivalenty nádrže na 13 až 15,5 litru nafty, sami si podle toho uděláte obrázek, jak daleko dojedete. Svižněji bude i s větší baterií problém najet více jak 200 km, dojezd ale pochopitelně závisí zejména na tom, kterak tlačíte plynový pedál k zemi. Počítat s asi čtvrtinou dojezdu vašeho současného spalovacího auta není nemístné, dobití pak zabere v ideálním případě (dobíjecí výkon 87 kW, více MG nezvládne) 40 minut, a to jen z 5 na 80 procent, většinou tedy budete čekat hodinu a déle.
Alespoň trochu zajímavější je dynamika, neboť bez ohledu na kapacitu baterií a k nim přidružený elektromotor (základní verze dostala do vínku 156 koní, vrcholná 177) má MG5 zrychlit z klidu na stovku za 8,3 sekundy. Shodné je i maximum 185 km/h, kterého můžete reálně snadno dosáhnout. Musíte nicméně počítat s tím, že třeba lehké řízení oceníte spíše při parkování než při vyšším tempu. Stejně jako nelze úplně chválit podvozek, neboť jakkoliv je komfortně nastaven, výraznější nerovnosti přenáší více, než byste chtěli.
Suma sumárum se tak MG5 jeví jako zajímavá, byť značně nedokonalá alternativa. Je levnější než Octavia Combi,a přestože pobere i utáhne méně, rozjet se dokáže na metu, o které může řada ostatních elektromobilů pouze snít. Ostatně i taková Škoda Enyaq Coupe RS má maximum omezené pouze na 180 km/h, a to má přitom dvojnásobný výkon oproti základnímu provedení čínského kombíku. Oproti němu je i násobně dražší. Jestli v našich končinách osloví jakkoli větší množství zákazníků, uvidíme už brzy.






V případě elektromobilů zákazníky mimo jiné trápí hlavně vysoká cena. MG5 je nicméně poměrně levné, jakkoliv maximálkou překonává i dražší a výkonnější vozy, nízká cena je ale v některých ohledech znát. Foto: MG Motor
Zdroj: Focus
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 7 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 8 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 10 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 11 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan