Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci vyzkoušeli čínského soupeře Škody Octavia Combi, kterého brzy půjde koupit i u nás
31.3.2022 | Petr Prokopec
Nevíme, zda je reálné, aby na našem trhu něco zatopilo Škodě Octavia Combi, Číňané se o to ale pokusí. Jejich kombík toho sice pobere méně, ovšem i přes elektrický pohon může být levnější. A maximálkou překoná i násobně dražší Škodu Enyaq Coupe RS.
Před pár dny nizozemská společnost Autobinck, která působí i na našem trhu, oznámila, že od léta začne v Česku prodávat čínské vozy britské značky MG. Ta je v područí Číňanů už pěkných pár pátků, ostatně ji nejspíše zachránili před úplným koncem. Do značky investovali nemalé peníze a přišli s nabídkou zcela nových modelů. U nich se přitom počítá s elektrickým, hybridním i čistě spalovacím ústrojím, přičemž nabídka se vždy bude lišit dle jednotlivých trhů. Jak tedy bylo možné očekávat, k nám zamíří úplně všechny, jen s elektromobily by tu MG nepochodilo.
My se dnes přesto zaměříme na elektrický kombík MG5, který je zcela ojediněnou nabídkou. Nikdy jiný než tato automobilka totiž praktickou karoserii s bateriemi nepáruje, za čímž stojí hlavně vzestup SUV. Těm propadli i Češi, nicméně jelikož jde o národ chalupářů stavějící nade vše zavazadlový prostor, kombi tu má stále co říci. Zvláště když jde o konkurenci pro Škodu Octavia. Ta je přitom k dispozici maximálně jako plug-in hybrid, jeho cena však v případě praktičtější karoserie startuje na nemalých 899 900 Kč.
MG5 je přitom v Německu k dispozici od 35 490 Eur (cca 867 000 Kč), což je - pro jistotu - cena bez započtení tamní velkorysé dotace. Není tedy opravdu překvapivé, že s elektrickým kombíkem jsou spojené nemalé naděje. Ty pak z velké části zvládá naplnit, jakkoliv je třeba předem upozornit, že jeho ústrojí je značně limitují. Nikoli jen v rámci dojezdu, ale také v případě tažné kapacity. Ta činí jen 500 kilogramů, což na mnohé chalupáře nezapůsobí. V případě zavazadelníku schopného pobrat 479 až 1 367 je to nicméně již lepší.
Elektrické kombi nyní otestovali právě Němci, kteří jsou nadšeni zejména z relativně nízké hmotnosti. Na poměry elektromobilů totiž MG5 váží nezvykle nízkých 1 562 kilogramů, což se pozitivně projevuje jak na jízdní dynamice, tak na dojezdu. Ten činí 320 km v případě základní verze osazené bateriemi o kapacitě 50,3 kWh, zatímco u varianty se 61,1 kWh lze počítat s 400 km. Jde nicméně o tovární údaj vycházející z metodiky WLTP, realita je přeci jen nižší.
Bavíme se o vozu s ekvivalenty nádrže na 13 až 15,5 litru nafty, sami si podle toho uděláte obrázek, jak daleko dojedete. Svižněji bude i s větší baterií problém najet více jak 200 km, dojezd ale pochopitelně závisí zejména na tom, kterak tlačíte plynový pedál k zemi. Počítat s asi čtvrtinou dojezdu vašeho současného spalovacího auta není nemístné, dobití pak zabere v ideálním případě (dobíjecí výkon 87 kW, více MG nezvládne) 40 minut, a to jen z 5 na 80 procent, většinou tedy budete čekat hodinu a déle.
Alespoň trochu zajímavější je dynamika, neboť bez ohledu na kapacitu baterií a k nim přidružený elektromotor (základní verze dostala do vínku 156 koní, vrcholná 177) má MG5 zrychlit z klidu na stovku za 8,3 sekundy. Shodné je i maximum 185 km/h, kterého můžete reálně snadno dosáhnout. Musíte nicméně počítat s tím, že třeba lehké řízení oceníte spíše při parkování než při vyšším tempu. Stejně jako nelze úplně chválit podvozek, neboť jakkoliv je komfortně nastaven, výraznější nerovnosti přenáší více, než byste chtěli.
Suma sumárum se tak MG5 jeví jako zajímavá, byť značně nedokonalá alternativa. Je levnější než Octavia Combi,a přestože pobere i utáhne méně, rozjet se dokáže na metu, o které může řada ostatních elektromobilů pouze snít. Ostatně i taková Škoda Enyaq Coupe RS má maximum omezené pouze na 180 km/h, a to má přitom dvojnásobný výkon oproti základnímu provedení čínského kombíku. Oproti němu je i násobně dražší. Jestli v našich končinách osloví jakkoli větší množství zákazníků, uvidíme už brzy.






V případě elektromobilů zákazníky mimo jiné trápí hlavně vysoká cena. MG5 je nicméně poměrně levné, jakkoliv maximálkou překonává i dražší a výkonnější vozy, nízká cena je ale v některých ohledech znát. Foto: MG Motor
Zdroj: Focus
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 9 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 3 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 5 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 6 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch