Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport
25.3.2019 | Mirek Mazal
Říkáte si, že když si koupíte supersport, připravíte se sice o praktičnost běžného auta, ale získáte rychlost navíc? Nemusí to tak být, ne v dnešní době.
Druhá generace Hondy NSX ztělesňuje jeden ze současných vrcholů japonského automobilového inženýrství. Použití nejmodernějších systémů doprovázených strhující dynamikou opět evokuje připodobnění k japonskému Ferrari. Placatý supersport s čtveřicí motorů působí na papíře jako přehlídka pokroku, ale načechraný hřebínek poněkud vadne při srovnání s daleko praktičtějšími automobily z druhého konce Eurasie.
Hondu pohání hybridní soustava tří elektromotorů a jednoho přeplňovaného šestiválce o celkovém výkonu 427 kW (581 koní) a 645 Nm. S tímto výkonem a devítistupňovým automatem je zrychlení na stovku otázkou 3,3 sekundy. S hmotností 1 725 kilogramů se ručička tachometru dostane až na 308 km/h. Nepochybně ohromující specifikace, zář německých supersedanů ale staví japonskou delikatesu do trochu jiného světla.
Redakce Top Gearu přidala na startovní pozici Mercedes-AMG E63S s přeplňovaným osmiválcem o výkonu 450 kW (612 koní) a 850 Nm, který katapultuje čtyřdveřový stroj o váze 1 880 kg na stokilometrovou rychlost za 3,4 sekundy. Bez elektronického omezení se tachometr dostane až za hranici 300 km/h. Údaje Hondy už se nezdají tak skvělé, a to na řadu přichází ještě BMW.
Ukázku schopností současných supersedanů přijelo doplnit BMW M5 Competition vybavené 4,4 litrovým V8 a dvěma turby naladěnými na 460 kW (625 koní) a 750 Nm. Monstrum vážící 1 865 kilogramů působí vedle Hondy jako neobratný slon, ale díky osmistupňové automatické převodovce zrychluje na stovku taktéž za 3,3 sekundy. Omezovač je nastaven na 305 km/h.
Najednou se asijská ikona rychlosti se dvěma sedadly musí bát svůj skalp vedle větších, těžších a o poznání prostornějších strojů. Právem, neboť ve srovnání s nimi dojede do cíle až jako poslední - čtvrtmílový sprint nejrychleji zvládne BMW následované Mercedesem a až třetí prosviští Honda s těžištěm těsně nad zemí. Rozdíl prvního a posledního na dráze dlouhé čtvrt míle tvořily téměř dvě desetiny sekundy a 2,8 km/h. Nic propastného, sporťák by ale v takovém klání měl vládnout, jinak těžko ospravedlňuje svou existenci.
I když rychlost v přímce není vše, člověk si prostě musí říkat, proč vlastně přemýšlet o NSX, která se svou hmotností a charakterem vedle ještě civilizovanějších sedanů nepředvede nic zázračného ani na okruhu. Dnes je těžké obstát se supersportem před takovými monstry, jako je M5 a E63 S, proto také výrobci supersportů ženou výkony do stále absurdnějších výšin - aby si v takových kláních udrželi svo tvář. Hondě se to nepodařilo, navzdory mnohem komplikovanější technice...










Honda NSX působí na pohled jako jasný vítěz takového klání, ve skutečnosti ale ve srovnání s nejlepšími německými supersedany dostala na frak
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 5 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 2 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 3 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 5 hodinami
Šéf Fordu přiznal, že se automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to radši přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
