Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německé šrotovné vážně mohou využít i Češi. Někteří dealeři to cíleně nabízí
15.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I na našem webu proběhly diskuze, zda a případně jak složitě lze využít štědrých německých pobídek k nákupu nového vozu. Lze a docela snadno.
Německem a některými dalšími zeměmi na západ od našich hranic už nějaký ten pátek hýbe vlna jakéhosi novodobého šrotového. Není to státem vymyšlené a řízené šrotovné, které proběhlo před pár léty i u nás, jde spíše o státem někdy podporovanou obchodní akci, která těží ze stále aktuálních protidieselových nálad. Ve zkratce řečeno dovoluje získat na různé vozy pomalu všech značek docela štědré slevy, které jsme v případě Německa detailněji probírali v srpnu. Třeba takovou Škodu Octavia díky nim koupíte podle aktuálního kurzu asi o 80 tisíc Kč levněji než zde, od 325 tisíc Kč. A to není vůbec špatné.
U nás podobné akce takový ohlas nesklidily, nálada ve společnosti je přece jen trochu jiná. S vlastním šrotovným tady přišel Citroën s tím, že „vyčistí české silnice”, nemáme ale zprávy o tom, že by jeho pobídky způsobily fronty před dealerstvími. Logicky jste se na nás tehdy začali obracet s dotazy, jak a případně jak složitě lze štědřejších německých pobídek využít i z pozice českého či slovenského zákazníka. Odpovídali jsme tehdy, že nikde není psáno, že by akce byla omezena jen na německou klientelu, neměli jsme ale vlastní zkušenost, abychom mohli říci, že vám němečtí dealeři po „závozu vašeho vraku” neřeknou jen: „Es tut mir leid.”
Teď už to víme: neřeknou. Ba co více, přivítají vás s otevřenou náručí a někteří za vás i vyřídí všechny formality.
Nechceme nikomu dělat reklamu, ale osobně jsem navštívil před pár desítkami hodin Drážďany, kde jsem se zastavil v pár dealerstvích. Říci, že české zájemce o využití německého šrotovného neodmítají, by bylo slabé slovo, oni je sami lákají. U Audi dokonce mají k dispozici česky hovořícího prodejce, který zařídí vše potřebné papírování - prostě jen přijedete se starým vozem plnícím normu Euro 1 až Euro 4, bude vám prodán nový či dokonce jetý vůz plnící Euro 6 s výraznou slevou a dál se nemusíte starat o nic.
Konkrétní výše slev právě u Audi najdete v tabulce níže, u jiných značek jsme je probírali dříve a můžete tak koupit klidně i škodovku. Můžete tak koupit opravdu skoro cokoli a slevy nejsou malé. Maximální bonus u Audi činí 11 785 Eur (asi 304 tisíc Kč), pravda na ne zrovna extrémně žádanou Q7 e-tron. Ale třeba i na u nás dost populární A6 dostanete slevu 10 000 Eur na nové auto (258 tisíc Kč) a 7 500 Eur (194 tisíc Kč) na ojeté - samozřejmě jen mírně, obvykle jde o předváděcí vozy. To nejsou slevy, které by šlo běžně „uhádat”, to jsou skutečně nadstandardní prémie. A i na menší modely jsou zajímavé.
Podle německých prodejců je tamní šrotovné velká věc a skutečně není omezeno ani zemí původu auta či zákazníka, takže proto jej nabízí i Čechům. A nikoli bez odezvy. Pokud tedy zrovna kupujete nový vůz a máte doma něco starého, za co byste neutržili více než pár desítek tisíc (a ještě byste se museli snažit), zdá se být využití těchto pobídek docela zajímavou alternativou. Jak jsme zmínili, reklamu dělat nechceme, německých dealerů aut všech značek je ale v pohraničí nespočet a není těžké oslovit některé z nich, zda jsou s vámi vše potřebné vyřídit tak, abyste prostě jen odjeli levnějším autem. Podle našich zkušeností to nebude těžké a čas o všem jednat ještě je - akce spojené se šrotovným v Německu končí k 31. prosinci letošního roku...



Takto šrotovné v Německu podporuje Audi. Kampaň „Time To Say Good Buy” (dvojsmysl „čas říci sbohem” a „čas říci dobrá koupě”) je zaměřena i na Čechy a slevy jsou vážně zajímavé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
dnes
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Návrat po 78 dnech 10:41
- Největší talent superbiků 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
Nejčtenější články
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
25.11.2025
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
25.11.2025
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtoval přes 460 tisíc
25.11.2025
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
25.11.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
