Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německo se postavilo proti zákazu spalovacích aut pro firmy a půjčovny od roku 2030, pro jednou neříká nesmysly
včera | Petr Miler
Netušíme, z čeho tento odpor pramení, neboť není v souladu s ničím, co jsme dosud od Německa a jeho zástupců slýchali. Ale to neznamená, že není správný, vítaný a hodný podpory.
S podobnými větami si člověk nevyhnutelně naběhne, ale nejsme tu proto, abychom zavírali oči před realitou. Německý kancléř Friedrich Merz je něco jako Petr Fiala - řekne cokoli, čím si zrovna může získat podporu té či oné části veřejnosti, a pak stejně udělá, co... No kdyby to bylo aspoň to, co sám chce. Ani tak to není, udělá nejspíš to, co po něm zrovna chce někdo jiný, lze s tím zabodovat u někoho jiného, dá se tím dosáhnou jiného cíle a tak pořád dokola.
Je to styl politiky, který se nám nelíbí, neboť postrádá jakoukoli konzistenci a vyzpytatelnost. A je nový. Ostatně měli jsme snad v Česku někdy premiéra, který před volbami říkal něco, po volbách se podílel na pravém opaku a ještě před koncem svého funkčního období se postavil proti tomu, co sám udělal? Merz jedná podobně, však vzpomeňme na jeho pohledy na migraci před volbami a po volbách. Neudivilo by nás, kdyby během následujících let znovu zaujal opačný postoj, klidně znovu bez skutečného záměrem se jím řídit.
S ohledem na zmíněné je třeba cokoli, co podobní lidé řeknou, vždy brát s nadhledem, neboť druhý den mohou říci nebo udělat něco jiného. Nemáme ale rádi argumentaci „ad hominem”, jakkoli brát v potaz osobu člověka, který něco říká, jistě není nemístné. I ten nejzlotřilejší člověk může v určitou chvíli říci něco, co je správné a co nemá smysl odmítat jen kvůli tomu, kdo to řekl. A Merz právě řekl něco, co považujeme za správné.
Ačkoli je to znovu značně nekonzistentní s dosavadními postoji Německa k obdobným věcem, tamní kancléř se podle kolegů z Auto News rázně a věcně postavil proti snaze EU zakázat používání spalovacích aut firmám a autopůjčovnám už od roku 2030. Je to samozřejmě devastující nesmysl pro všechny strany tohoto byznysu (firmy, půjčovny, automobilky, zaměstnanci, zákazníci autopůjčoven, tady vážně nikdo nevítězí), přesto jsme čekali, že zrovna Německo to podpoří, pokud to samo nevymyslelo jako domnělou pomoc domácím firmám. Ale není tomu tak.
Merz k věci řekl, že nápad EU „zcela míjí současné společné potřeb, které dnes v Evropě máme. Nesmíme dovolit, aby byly zničeny zaměřením na technologie, které by do určitého data nemusely být dostatečně připraveny na trh, abychom se mohli spoléhat výhradně na tuto jedinou technologii”. Marně přemýšlíme, které slovo z toho netesat.
Je to docela racionální shrnutí reality, problém je jen v tom, že... No že úplně to samé platí o jakémkoli podobném zákazu vztaženému k libovolnému datu. Zaměření na jedinou technologii a spoléhání se na ni k jakékoli chvíli v buducnosti bude pro Evropu vždy zničující, ale třeba Fredrich Merz - ať už mu tuto větu poradil kdokoli - pro jednou prozře a zjistí, že by ji mohl zopakovat třeba i v souvislosti s rokem 2035 a ještě plošnějšími omezeními, popř. v souvislosti s obecnějšími mechanismy EU, které dělají prakticky to samé ještě dřív. Tak do toho, pane Merzi, držíme vám palce, však to kdyžtak můžete o den později zase odvolat a nikdo se nebude ničemu divit...






Máme pocit, že stačí velmi málo inteligence a elementární znalost pozadí fiaska Hertzu, aby člověk pochopil, že nařízení elektrických aut půjčovnám je recept na katastrofu. Friedrich Merz to pochopil, aspoň teď. Foto: Hertz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Spalovací verzi dosud jen elektrického fiaska Dodge nachytali při natáčení reklamy, zní úchvatně
včeraAudi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
23.7.2025Špatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
22.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Harley-Davidson Pan America 1250 ST: divoký mustang 09:04
- Co se také v brněnském paddocku událo a odposlechlo 08:00
- Nový asfalt na Balaton Ringu: Je fiasko nevyhnutelné? včera 21:39
- Předběžný kalendář Grand Prix 2026 včera 15:56
- Topraka u BMW nahradí Petrucci, týmovým kolegou bude Canet včera 10:00
Nejčtenější články
Devastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
26.6.2025Nejnovější Mercedes je ztělesněním všeho, co je dnes s legendární německou značkou špatně
26.6.2025Unikly nové informace o nástupci současného BMW 3 včetně nové M3, fanoušky nepotěší hned dvakrát
26.6.2025Švédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
26.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 07.25. 14:35 - pavproch
- Jak se správně připojit z vedlejší silnice na silinici hlavní kde je zužení na jeden pruh z důvodu oprav 07.24. 21:25 - Zajda
- VZKAZY 07.24. 15:59 - řidičBOB
- Politický koutek 07.24. 08:40 - jerry
- Jak na spotřebu - OBD2 editio 07.23. 19:43 - Truck Daškam
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 07.23. 15:36 - pavproch
- špinavá kamera například v dešti 07.23. 14:17 - LaDorade
- Rychlodotazy 07.23. 12:37 - pavproch