Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německo šikanovalo účastníky Gumballu, zacházelo s nimi s jak s druhořadými lidmi
6.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Gumball 3000 je kontroverzní, ovšem omezení při průjezdu Německem byla extrémní. Zejména nepochopitelný je zákaz jízdy jinudy, než jednou trasou.
Na „závod” Gumball 3000 lze mít různý názor. Pro některé je to spanilá jízda Evropou, pro jiné milionářský výlet se vším, co k tomu patří, pro další jen předvádění peněz a hromadné porušování předpisů, kterého by se nezúčastnil, i kdyby měl garáž zvíci té brunejského sultána. V každém případě toto procesí projelo i Českou republikou na cestě z Dublinu do Bukurešti.
Policie podle dostupných informací u nás nepřijímala žádná zvláštní opatření, ale s organizátory byla v kontaktu. Rozdala několik málo pokut, na dozor prý byly nasazeny vozy Škoda Superb a Volkswagen Passat, tedy dálniční speciály. Nelze proti tomu mnoho namítat a průjezd Českou republikou se také odehrál bez větších incidentů. Německá policie ovšem přijala pro průjezd Gumballu 3000 Německem opatření mimořádně ostrá a obtížné pochopitelná.
Dostala se k nám pravidla, která při průjezdu Německem údajně platila pro účastníky akce. Nejde o žádný interní předpis německé policie nebo kýžené přání některého z „pachatelů dobra”, jsou to pravidla domluvená mezi organizátory „závodu” a pořadateli. A jejich obsah je tak neuvěřitelně striktní, že se divíme pořadatelům, že na něco takového vůbec přistoupili.
Pravidel na fotce níže vidíme čtrnáct a překládáme je tak, jak jsou, protože je to to nejvýmluvnější, co o nich můžeme napsat. Některá jsou zcela pochopitelná, jiná nikoliv.
- Průjezd Německem začne na hranici s Francií, na přejezdu Marckholsheim/Sasbach 3. května 2016 a skončí na hranici s Českou republikou u Waidhausu 4. května 2016.
- Určená trasa, vybraná organizačním týmem Gumballu, musí být přesně dodržena.
- Veškeré změny řidičů musí být zapsány v knize jízd.
- Mějte připraven svůj řidičský průkaz, policejní kontrola může přijít kdykoliv.
- Je zakázáno řídit po konzumaci alkoholu, drog nebo léků.
- Jízda bude probíhat v malých skupinách 8 vozidel v intervalech 1 minuty mezi vozidly. Mezi skupinami bude pětiminutový interval. Není dovoleno jet v těsné formaci. Těsná formace je definována jako skupina 10 a více vozidel.
- Jakákoliv forma zaznamenávání času a/nebo závodění je zakázána po celou dobu průjezdu. Nebezpečné předjíždění je zakázáno.
- Rychlostní limity musí být dodržovány po celou dobu průjezdu. Nejvyšší rychlost by neměla přesáhnout 130 km/h ani na úsecích dálnic bez omezení. Pro připomenutí, rychlostní limity v Německu jsou uvedeny v kilometrech za hodinu.
- Všechny nálepky a loga musí být při průjezdu Německem zakryta.
- Není dovoleno označovat parkovací místa nebo silnici páskou, barvou nebo podobně.
- Pokyny policie musí být respektovány. Prosíme, nekažte spolupráci s policií.
- Není dovoleno organizovat veřejnou, nezúčastněnou silniční dopravu či regulovat provoz.
- Všechna místa zastávek musí být zanechána čistá.
- Zvýšená opatrnost je vyžadována při průjezdem opravovanými úseky silnic.
Dá se pochopit obava z alkoholu a drog za volantem nebo zákaz závodění. Na to snad ani nemusí být stanovena zvláštní pravidla. Trochu méně pochopitelné je doporučování rychlosti 130 km/h na neomezených úsecích dálnic. A za naprosto neuvěřitelné považujeme přesné vymezení skupin, ve kterých konvoj má jet, a zákaz vychýlení se z trasy, zakrývání reklamních nápisů nebo vedení evidence řidičů.
Proti Gumballu lze mít kde co, ale jeho účastnící jsou pořád svobodní a snad i svéprávní lidé, pro která platí stejná pravidla jako pro ostatní. Pokud mají řádně registrované a pro provoz schválené auto, sami jsou držiteli patřičného řidičského oprávnění a chovají se v rámci obecně platných limitů, mohou si snad jet kudy chtějí, jakkoli chtějí, s autem vyzdobeným libovolným legálním způsobem a v rozestupech respektujících standardní pravidla silničního provoz.
To všechno pro normální lidi jistě pořád platí, proč tedy pár polepených supersportů nic takového dělat nemůže? Jak se dozvídáme od Tima Burtona alias vloggera Schmee, německá policie i ten nejméně pochopitelný bod, jízdu přesně stanovenou trasou, opravdu hlídala a odchýlení se z trasy pokutovala 100 Eury. Z jakého popudu? Co asi vypsala na bloček? Nepodvolení se šikaně německých úřadů?
Výrazné zpřísnění pravidel Gumballu bylo reakcí na smrtelnou nehodu z roku 2007 v Makedonii, kde TechArt Porsche 911 997 Turbo, účastnící se závodu, narazilo do civilního Volkswagenu Golf, jehož posádka zahynula. Zbytek závodu byl tehdy zrušen. To je jistě smutné a dává to popud k přísnější kontrole, ale k takovému zacházení s určitou skupinou lidí v rámci zjevné presumpce viny? To připomíná časy, na které Německo jistě nevzpomíná rádo, tehdy se „ti méně kvalitní” poznávali třeba podle tvaru nosu...


Pravidla pro průjezd Německem jsou šokující
Letošní Gumball se jede z Dublinu do Bukurešti (ilustrační foto Shmee150)
Zdroje: Autoblog.nl, Shmee150@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 8 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva