Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německý král ztráty hodnoty koupený v ČR dnes stojí jako Octavie, nový přišel na 5 milionů
15.2.2020 | Mirek Mazal
Žádný zhuntovaný vrak, ale pořád velmi solidně vyhlížející vůz s nikterak vysokým nájezdem dnes nestojí více než nová Škoda Octavia, přitom jde o Audi A8 W12 ve špičkové výbavě. Litujeme kohokoli, kdo si jej koupil jako nové.
Audi A8 jistě patří mezi vozy plnící požadavky vrcholných manažerů, kteří chtějí mít ve flotile vůz z Ingolstadtu místo osobního tryskáče. Nová limuzína s delším rozvorem dnes stojí v základu 2 801 900 Kč, lepší technika a vyšší výbava ale cenu snadno posune až k 5 milionům korun. Na stejné peníze přišly i vrcholné verze předchozí generace tohoto modelu poháněné poctivým dvanáctiválcem, které se dnes objevují v prodeji za až absurdně nízké ceny.
Audi A8 L 6,3 W12 bylo v rámci nabídky značky vrcholem a jeho kupci museli být velmi bohatými lidmi, aby si mohli dovolit snášet ztrátu jeho hodnoty. Vlajkové lodě Audi, BMW a Mercedesu jsou obecně premianty poklesu hodnoty, od Audi jsme tu měli kupříkladu kousek, který během 18 900 najetých kilometrů pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč. Dnes vám ukážeme jeden exemplář pořízený v Česke republice, který je opět nabízený u nás a s cenou padl až nebezpečně blízko nule.
Nejde o žádný vrak, ale udržovanou dvanáctiválcovou (nebo „dwanáctiwálcowou”?) limuzínu, na níž jen místy najdete známky opotřebení sotva odpovídající nájezdu necelých 116 tisíc kilometrů. Její technická i elektronická výbava je pořád blízko špičce vývoje, ovšem její cena odpovídá leda průměrné nové Octavii. Prodávající hovoří dokonce o „udržovaném autu po solidním majiteli” a nic nenasvědčuje tomu, že by realita byla podstatně odlišná. Přesto je dnes vůz nabízen za 600 tisíc Kč s možností odpočtu DPH. Oproti původní pětimilionové cenovce je to zlomek někdejší hodnoty.
Třetí generace A8 s velkorysým interiérem přetéká doplňkovým sortimentem, například zaujme automaticky odklápěný volant při nástupu, elektrické dovírání dveří, odvětrávané masážní sedačky s pamětí, elektrická zadní sedadla, vyhřívaný volant, okenní roletky, televizní tuner pro cestující vpředu i vzadu, čtyři zóny automatické klimatizace, panoramatická střecha nebo vzduchové odpružené všech čtyř poháněných kol.
O tempo jízdy se stará 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec naladěný na výkon 368 kW (500 koní) a 625 Nm. Hladkou změnu převodů reguluje osmistupňový automat, který zvládá akceleraci na stovku za 4,7 sekundy. Typický omezovač zasahuje při 250 km/h, i když by náhrada soukromého tryskáče jistě mohla zrychlovat i dále.
Nenucené přesuny si někdo užíval jen zřídka, zmíněných 115 924 kilometrů na takové auto není skoro nic. Každý kilometr jízdy v krémovém luxusu tak někoho přišel na 38 Kč, což nemusí znít jako moc, dokud si nedáte dohromady účet za obyčejnou cestu z Prahy do Brna a zpět - nějakých 16 tisíc korun leckdo vydělává celý měsíc. Nízká současná cena je dána hlavně obavami druhých a třetích majitelů z vysokých provozních nákladů, které mohou a nemusí být nemístné. Kdo si ale troufne, ten může vyhrát jackpot, v tomto autě je nepochybně mnohem více faktické hodnoty, než kolik mu přisuzuje trh. Jen to zkrátka není koupě bez rizika.


























Audi A8 L předchozí generace je jedním z králů ztráty hodnoty. Tento kousek po najetí cca 116 tisíc kilometrů nestojí skoro nic - z původních milionů zbylo 496 tisíc Kč bez DPH
Zdroj: AAA Auto
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 50 minutami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 2 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Živá témata na fóru
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 08:18 - Vrooom
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
