Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německý král ztráty hodnoty koupený v ČR dnes stojí jako Octavie, nový přišel na 5 milionů
15.2.2020 | Mirek Mazal
Žádný zhuntovaný vrak, ale pořád velmi solidně vyhlížející vůz s nikterak vysokým nájezdem dnes nestojí více než nová Škoda Octavia, přitom jde o Audi A8 W12 ve špičkové výbavě. Litujeme kohokoli, kdo si jej koupil jako nové.
Audi A8 jistě patří mezi vozy plnící požadavky vrcholných manažerů, kteří chtějí mít ve flotile vůz z Ingolstadtu místo osobního tryskáče. Nová limuzína s delším rozvorem dnes stojí v základu 2 801 900 Kč, lepší technika a vyšší výbava ale cenu snadno posune až k 5 milionům korun. Na stejné peníze přišly i vrcholné verze předchozí generace tohoto modelu poháněné poctivým dvanáctiválcem, které se dnes objevují v prodeji za až absurdně nízké ceny.
Audi A8 L 6,3 W12 bylo v rámci nabídky značky vrcholem a jeho kupci museli být velmi bohatými lidmi, aby si mohli dovolit snášet ztrátu jeho hodnoty. Vlajkové lodě Audi, BMW a Mercedesu jsou obecně premianty poklesu hodnoty, od Audi jsme tu měli kupříkladu kousek, který během 18 900 najetých kilometrů pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč. Dnes vám ukážeme jeden exemplář pořízený v Česke republice, který je opět nabízený u nás a s cenou padl až nebezpečně blízko nule.
Nejde o žádný vrak, ale udržovanou dvanáctiválcovou (nebo „dwanáctiwálcowou”?) limuzínu, na níž jen místy najdete známky opotřebení sotva odpovídající nájezdu necelých 116 tisíc kilometrů. Její technická i elektronická výbava je pořád blízko špičce vývoje, ovšem její cena odpovídá leda průměrné nové Octavii. Prodávající hovoří dokonce o „udržovaném autu po solidním majiteli” a nic nenasvědčuje tomu, že by realita byla podstatně odlišná. Přesto je dnes vůz nabízen za 600 tisíc Kč s možností odpočtu DPH. Oproti původní pětimilionové cenovce je to zlomek někdejší hodnoty.
Třetí generace A8 s velkorysým interiérem přetéká doplňkovým sortimentem, například zaujme automaticky odklápěný volant při nástupu, elektrické dovírání dveří, odvětrávané masážní sedačky s pamětí, elektrická zadní sedadla, vyhřívaný volant, okenní roletky, televizní tuner pro cestující vpředu i vzadu, čtyři zóny automatické klimatizace, panoramatická střecha nebo vzduchové odpružené všech čtyř poháněných kol.
O tempo jízdy se stará 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec naladěný na výkon 368 kW (500 koní) a 625 Nm. Hladkou změnu převodů reguluje osmistupňový automat, který zvládá akceleraci na stovku za 4,7 sekundy. Typický omezovač zasahuje při 250 km/h, i když by náhrada soukromého tryskáče jistě mohla zrychlovat i dále.
Nenucené přesuny si někdo užíval jen zřídka, zmíněných 115 924 kilometrů na takové auto není skoro nic. Každý kilometr jízdy v krémovém luxusu tak někoho přišel na 38 Kč, což nemusí znít jako moc, dokud si nedáte dohromady účet za obyčejnou cestu z Prahy do Brna a zpět - nějakých 16 tisíc korun leckdo vydělává celý měsíc. Nízká současná cena je dána hlavně obavami druhých a třetích majitelů z vysokých provozních nákladů, které mohou a nemusí být nemístné. Kdo si ale troufne, ten může vyhrát jackpot, v tomto autě je nepochybně mnohem více faktické hodnoty, než kolik mu přisuzuje trh. Jen to zkrátka není koupě bez rizika.


























Audi A8 L předchozí generace je jedním z králů ztráty hodnoty. Tento kousek po najetí cca 116 tisíc kilometrů nestojí skoro nic - z původních milionů zbylo 496 tisíc Kč bez DPH
Zdroj: AAA Auto
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 18 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva