Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
4.5.2025 | Petr Miler
Nová škodovka bude pro mnohé jistě velmi atraktivním autem, tento stroj je ale asi o 15 lig jinde v každém podstatném myslitelném ohledu. Však v jednom celku spojuje řadu protichůdných vlastností včetně schopnosti uhánět až 312 km/h. Přesto je levnější než řada lepších aut české značky.
Německé sedany nejvyšších tříd mají obvykle jeden úkol - rychle a komfortně převážet svého majitele na dlouhé vzdálenosti, ať už na předním nebo zadním sedadle. Na vrcholu nabídky těchto strojů najdeme vozy jako Audi S8 či Mercedes-AMG třídy S, které svou samozřejmou noblesu spojují s vysokou dynamikou. Vedle nich bychom ale neměli zapomínat ani na toho třetího vzadu, který se jim obvykle nemůže rovnat množstvím prodaných exemplářů, o to zajímavější nabídku ale představuje. Říká si Alpina B7.
Také tento vůz je obvykle doma na dlouhých cestách za prací či zábavou, čemuž odpovídá i jeho typická kilometráž. První majitelé s ním často během pár let najedou i stovky tisíc kilometrů a pak jej pustí do oběhu, kde je k mání za stále celkem vysoké ceny. Dnes vám ale ukážeme exemplář, který se běžným měřítkům vymyká.
Jde o Alpinu B7 z roku 2015, tedy vůz na bázi páté generace BMW řady 7 s interním označením F01. S motorem 4,4 V8 s kompresorem a výkonem rovných 540 koní je to rychlík i na dnešní poměry, když se na stovku rozjede za 4,6 sekundy a dokáže pelášit až 312 km/h. Alpiny navíc nejsou jen rychlé, ale i velmi noblesní a tento kus není výjimkou. A čiší to z něj na dálku.
Oděn do černé barvy s převážně černým interiérem s dřevěným obložením není vyloženě nápadný, přesto i po 10 letech od svého zrodu působí jako přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic. A jeho stav se zdá být prakticky dokonalý. Uvnitř ani zvenčí není patrné téměř žádné významné opotřebení a německý prodejce hovoří o perfektním, sběratelském stavu po všech stránkách. Není divu, s tímto strojem nikdo nikdy moc nejezdil, a tak za dekádu na světě let najel jen 77 850 km. To je na B7 F01 vážně málo, však ujet ani ne 8 tisíc km ročně s autem tohoto kalibru je skoro hřích. Ale tím lépe pro nového majitele.
Tím se může stát kdokoli, kdo zaplatí 42 985 euro, tedy asi 1,07 milionu Kč, navíc s možností odpočtu německé DPH. Co za takové peníze dnes koupíte? U Škody to nebude zdaleka stačit ani na vrcholný Superb Laurin a Klement 2,0 TSI - ten dnes přijde na 1 415 000 Kč. Vlastně vám zmíněné peníze budou stačit jen na o málo víc než základní model.
Je to tedy opravdu lákavá cena na stále zánovně působící auto takového kalibru, které nevzniklo ani v 200 exemplářích a do budoucna by nemělo klesat na ceně zdaleka tak moc, jako BMW řady 7 z té samé doby. A srovnání se Superbem je skoro komické. Ne snad, že by tahle škodovka byla špatná, naopak. Ale zkuste s ní v luxusu přejet klidně celé Německo v rychlostech přes 300 km/h? Nic takového Superb neumí, ani zdaleka, přitom ho od této B7 bude dělit jen necelých 78 tisíc najetých kilometrů.




























Alpina B7 neztratila své kouzlo ani po 10 letech, zachovalá a málo jetá vypadá šik, zvlášť v této decentní specifikaci. Při tak malém nájezdu je za cenu nových vozů stojících o několik tříd níž zajímavou nabídkou. Foto: Automobile AO, publikováno se souhlasem
Zdroj: Automobile AO@Mobile.de
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 6 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 8 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 9 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 11 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva