Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 | Petr Miler
É-čtyřicetšestky jsou stále většími ikonami a zvlášť výjimečná a zachovalá provedení stojí také stále větší peníze. Tohle zase tak drahé není, někdo se totiž skoro absurdním způsobem vyřádil na jinak velmi tuctové verzi.
BMW ve své historii mělo silnější i slabší momenty, za jeho prozatím absolutní vrchol považujeme éru okolo roku 2000, řekněme roky krátce po přelomu milénia. Tehdy se to pro BMW prostě sešlo - vývoj techniky mu umožnil vyrábět i z dnešního hlediska velmi schopná auta, situace na trhu mu dovolila zůstat výjimečným a dostatečně odlišným výrobcem ve srovnání s nejbližší konkurencí, nevýznamné regulace mu daly prostor vycházet vstříc zákazníkům skoro ad infinitum a marže zůstaly tak vysoko, že auta mohla být kvalitní, jak se na prémiovou značku sluší a patří. A i kvůli výše zmíněnému se BMW nemuselo vnucovat „násilně” svéráznými designy.
Stvořilo tak rychlá, záživná, kvalitní, vizuálně atraktivní, nadčasově elegantní a trvanlivá auta jako řady 7 E38, 5 E39 anebo 3 E46. Jejich hodnota tak časem jen roste, tedy pokud se jedná o zachovalé vozy ve specifických provedeních. Taková M3 E46 stávala hezká 750 tisíc Kč a zdálo se to moc, pak stála 1 milion a zdálo se to moc, dnes ji pod 1,5 milionu nekoupíte a narovinu vám řeknu, že moc to není. Všechna podobně výjimečná a zachovalá provedení této legendy budou brzy stát miliony. Otázka času - bohužel, bohudík.
Navzdory tomuto stavu věcí se ale zrovna v případě trojky E46 občas objeví v prodeji auto, které je výjimkou potvrzující jiné pravidlo. A dnes se na jedno takové díváte. Je to na jednu stranu světový unikát ve stavu 1A, přesto není až tak drahý, protože jde o takový bizár, že skoro nechápeme, jak vůbec mohl přijít na svět.
Prodávající o autě prohlašuje, že je jedno jediné na celém světě. A nejspíše nelže, nedovedeme si představit, jak by mohlo něco podobného vzniknout podruhé. Jak ale asi tušíte, má to pár háčků. Není tu žádné velké „ale”, není to replika postavená z Octavie, vyvoněná „zbořka”, nic takového - jde o skutečné, originální, nebourané a sotva pořádně jeté BMW 3 E46 z roku 1999, tedy v méně líbivé verzi před faceliftem. Jeho unikátnost ale spočívá v tom, že se na něm vyřádila divize Individual, i když toho jinak „není hodno”.
Auto je oděno do laku Individual Meergrün, tedy mořské zelené. Dostalo i obdobně laděný interiér a některé drahé prvky výbavy typu elektrické sedačky s pamětí nebo nakonec i automatickou převodovku. A to všechno skončilo na jinak skoro základním provedení 318i s halogenovými světly a nejlevnějšími koly z lehkých slitin. Chápete to? Někdo si připlatí statisíce za karoserii na přání, za čalounění na přání, za elektrické sedačky a několik dalších libůstek. A pak tyhle peníze nasype na jinak oholený čtyřválcový model, skoro úplný základ?
Je to vážně svéráz, ale i o tom BMW bylo - mohli jste od něj mít skoro cokoli. Zajděte do BMW dnes a vysměje se vám i při požadavku na atmosféricky plněný motor nebo ruční řazení ke skoro jakékoli verzi trojky, natož pak při požadavku na tole. V roce 1999 mohl někdo přijít do dealerství, poskládat si tuto podivnost a z Mnichova přišlo jen něco jako: „Rozkaz!”
Kdybyste po téhle bizarní vzpomínce na historii a svým způsobem muzejnímu vozu toužili, může být váš i s bezchybnou (nejen servisní) historií s pouze 61 tisíci km na tachometru za velmi přijatelných 8 950 Eur, tedy asi 228 tisíc Kč. Z „takovou blbost” je to na jednu stranu hodně, co s takovým autem? Na tu druhou je to pakatel za světově unikátní E46, to nemůžete popřít.





























Člověk se musí smát, co všechno bylo BMW okolo přelomu milénia schopno vyrobit. Ale nakonec je z toho dostupný světový unikát, který může být váš. Foto: Averdonk Auto's, publikováno se souhlasem
Zdroj: Averdonk Auto's@Marktplaats
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom