Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
24.4.2024 | Petr Miler
Pokud bychom si dnes s vyššími nároky a přitom omezeným rozpočtem chtěli koupit moderní auto pořád bez většiny nesmyslů a velmi slušnou perspektivou mnoha let dalšího bezproblémového fungování, bude to něco takového.
Možná si ještě vzpomenete na nabídku skoro nejeté Octavie II Scout 1,8 TSI. Zajímavá byla nejen tím, že se taková auta moc nevidí, ale také tím, že představovala relativně dostupnou cestu ke kilometrově zánovní „oktávce” s už dost silným motorem a ve vůbec v pěkném provedení. Za požadované peníze to nemusel být marný kauf, leckomu ale pochopitelně mohlo vadit, že jde o Octavii druhé generace, tedy vizuálně už zjevně starý vůz, který hlavně elektronikou na palubě připomene, že současná realita je jinde.
Pokud byste chtěli novější iteraci téhož už na platformě MQB, s moderními motory TSI a všemi dalšími vymoženostmi, které Škoda prodává v podstatě dodnes (protože nová spalovací auta v podstatě nevyvíjí a Octavia IV, Superb IV i Kodiaq II jsou jen velkými facelifty svých předchůdců), obvykle to chce smířit se buď s mnohem více opotřebovaným autem, vyšší cenou anebo přijmout jiný kompromis. Výjimky potvrzující pravidlo se ale vždy najdou a dnes vám jednu takovou ukážeme.
Je to skutečně výjimečná věc, nakonec už proto, že jde v podstatě o novějšího skauta bez skautského kroje. Octavií III ve verzi 1,8 TSI 4x4 se prodalo jako šafránu a když už si někdo tento, svého času vrcholný model bez písmen RS v názvu s top motorem pro verzi 4x4 dopřál, obvykle s ním jezdil a řádně si ho užíval. Tohle auto si někdo specifikoval právě takto a přidal i spoustu výbavy - nechybí světlé kožené čalounění, elektricky ovládaná vyhřívaná sedadla, navigace, lepší audio... Vše důležité, co byste v autě chtěli mít i v pozici náročnějšího uživatele, na palubě je. A pak ho zamykal v garáži a sotvakdy s ním jezdil.
Vážně to tak bylo, je to velmi dobře vybavené auto s parádní technikou. Přesto má od roku 2014, kdy bylo uvedeno do provozu, v rukou pouze dvou majitelů najeto pouhých 47 700 km. To je na Octavii skoro nic, na desetiletou Octavii vůbec nic, je to jen dobře zajetý vůz. Prodávající říká, že vůz pořád působí jako roční auto, dokonce voní jako nové auto. Něco takového neposoudíme, ale z fotek vypadá opravdu dobře, není z nich patrné téměř žádné opotřebení či poškození. Nelíbí se nám jen zatmavení zadních světel, to si mohl majitel odpustit, na druhou stranu kvitujeme ochranu sedadel dekami, zejména těch zadních, kde sedávaly malé děti i se sedačkami. Z toho je patrné, že majitel je citlivý člověk a auto udržuje fit, jak to jen jde, po takových autech je dobré v bazarech jít.
Přidejte kompletní servisní historii, nula nehod na kontě a máte před sebou skutečně nevyužité, velmi praktické auto v pěkné specifikaci do jakýchkoli podmínek, které na silnici mohou nastat. Cena? 20 7292 Eur, což při dnešním kursu evropské měny znamená asi 520 tisíc Kč. Není to nic, není to ani absolutně málo peněz, ale za podobnou Octavii jako nový vůz dnes dáte hodně přes 1 milion Kč. A dostanete v podstatě pořád stejné auto v jiném hávu, čtvrtá generace tohoto modelu není konstrukčně jiným vozem. A v době, kdy škodovka počítá s tím, že nová Fabie bude stát přes 600 tisíc? S ohledem na toto i aktuální poměry na trhu podle nás velmi dobrá nabídka, ale posuďte sami.
Najet s Octavií III Combi 1,8 TSI DSG ve vysoké výbavě za 10 let jen 47 tisíc km je skoro hřích. Teď z něj ale můžete těžit třeba i vy, je to pěkné auto za relativně pěknou cenu. Foto: G.F., publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia 1.8 TSI Green tec DSG 4x4 Elegance@Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz