Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony

Svého času stála v maximální možné specifikaci třetinu ceny tehdy srovnatelného Ferrari, dnes je to ale italský vůz, který musí na současné ceny Supry čtvrté generace koukat se závistí v očích.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony

9.6.2024 | Petr Prokopec

Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony

/

Foto: Toyota

Svého času stála v maximální možné specifikaci třetinu ceny tehdy srovnatelného Ferrari, dnes je to ale italský vůz, který musí na současné ceny Supry čtvrté generace koukat se závistí v očích.

První díl dnes již popravdě kultovní série Rychle a zběsile viděl asi každý. Zejména pro tuningovou scénu šlo o zlomové dílo, jakkoli o realističnosti jsme si mohli nechat jen zdát. Ve finále ale nikomu nevadilo, že při sprintech na 400 metrů řadí závodníci pomalu milionkrát, hlavní bylo, když u toho bylo nejprve zelené Mitsubishi Eclipse a posléze oranžová Toyota Supra. Druhé zmíněné japonské kupé se přitom zvládlo vypořádat i s Ferrari, jakkoli jeho majitel měl díky mnohem vyšší ceně pocit, že to bude on, komu patří kalifornské silnice.

Právě scéna, ve které zazní fráze jako: „More than you can afford pal, Ferrari,“ je poměrně klíčová. Na sklonku 90. let minulého století totiž F355 stálo o poznání víc než Supra, která v podstatě byla jeho levnou japonskou náhražkou. Jenže od té doby se mnohé změnilo, a to kupodivu nikoli ve prospěch vzpínajícího se koníka. Italské kupé (či kabriolet nebo targu) je totiž dnes možné v dobrém stavu s manuální převodovkou koupit za ceny okolo 2 milionů korun.

Ve srovnání s tím ale Supra čtvrté generace, která se vyráběla v letech 1993 až 2002, již dávno není lidovým sporťákem. Místo toho si člověk začíná říkat, kam se její ceny vyšplhají v blízké i vzdálenější budoucnosti. Bude se jednou nějaký kus prodávat za 10 nebo 20 milionů korun? K tomu skutečně může i dojít, soudě na základě vývoje z posledních let. Tuningem nepolíbené exempláře, což je paradox, neboť Supru proslavilo ono tuningové Rychle a zběsile, totiž cenově šplhají do nebeských výšin. Starší Supře navíc - znovu paradoxně - pomohl příchod nástupce v podstatě z dílen BMW, který fanoušky „echt” japonských aut do kolen neposlal a nasměroval jejich pozornost ještě víc ke čtvrté generaci auta. I to dělá z jeho majitelů stále větší boháče.

Důkazem budiž exemplář z roku 1995, který je aktuálně nabízen aukčním webem Cars & Bids. Najeto má pouhých 9 981 mil neboli 16 059 km. Navíc zůstává v sériovém stavu, což znamená, že jeho legendární třílitrový přeplňovaný šestiválec 2JZ-GTE posílá na zadní kola skrze šestistupňový manuál 324 koní. Tovární jsou jak jeho 17palcové ráfky, tak ikonický zadní spoiler. Chybět nemůže ani odnímatelný střešní panel, který měl znovu v Rychle a zběsile klíčovou úlohu.

Do konce aukce dnes pořád zbývá jeden den a nejvyšší dosavadní příhoz přesto činí už 150 tisíc dolarů, tedy asi 3,4 milionu Kč. Supra se tak aktuálně prodává pomalu dvakrát dráž než Ferrari, zatímco v roce 1995 stálo F355 třikrát tolik co plně vybavené kupé Toyoty. Nabízený kousek má přitom „drobná poškození“ vpředu i vzadu, stejně jako na střeše. S předním nárazníkem jsou pak spojené menší nepřesnosti, zatímco podvozek již začal ohlodávat „hnědý mor“ neboli koroze.

Nového majitele tedy rozhodně čeká ještě dodatečná investice, mimo jiné i do pneumatik, které byly vyrobeny v roce 2015. Vůz tedy nějakou tu chvíli nejezdil, v provozuschopném stavu nicméně je. Za sebou má navíc aktuální servis, ovšem i tak bude třeba vrazit dodatečné peníze také do techniky. Je tak možné, že tu rázem máme auto, které se zanedlouho může objevit v prodeji i za víc než 5 milionů korun. A nejspíše i tak nového vlastníka najde vcelku rychle, ostatně už v této aukci se cena může dostat za hranici 4 milionů korun jako nic. Fascinující.


Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 1 - Toyota Supra 1995 na prodej 01Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 2 - Toyota Supra 1995 na prodej 02Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 3 - Toyota Supra 1995 na prodej 03Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 4 - Toyota Supra 1995 na prodej 04Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 5 - Toyota Supra 1995 na prodej 05Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 6 - Toyota Supra 1995 na prodej 06Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 7 - Toyota Supra 1995 na prodej 07Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 8 - Toyota Supra 1995 na prodej 08Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 9 - Toyota Supra 1995 na prodej 09Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 10 - Toyota Supra 1995 na prodej 10Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 11 - Toyota Supra 1995 na prodej 11Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 12 - Toyota Supra 1995 na prodej 12Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 13 - Toyota Supra 1995 na prodej 13Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 14 - Toyota Supra 1995 na prodej 14Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 15 - Toyota Supra 1995 na prodej 15Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 16 - Toyota Supra 1995 na prodej 16Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 17 - Toyota Supra 1995 na prodej 17Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony - 18 - Toyota Supra 1995 na prodej 18
Supra čtvrté generace začíná být pomalu vyvažována zlatem, za tento exemplář je totiž již nyní nabízeno přes 3,3 milionu korun. A to přitom do konce aukce ještě nějaká ta chvíle zbývá. Foto: Cars & Bids, tiskové materiály

Zdroj: 1995 Toyota Supra Turbo@Cars & Bids

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše