Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Dacia Sandero ukázala svůj vzhled na ilustracích, i větší a stylovější zůstane levná
11.3.2020 | Petr Prokopec
Debut rumunské novinky, stejně jako Loganu třetí generace, má přinést více místa v kabině i vyspělejší exteriér. Pod kapotou se možná ukáže 140 hybridních či 150 benzinových koní.
Letos bychom se kromě jiného měli dočkat i nové generace Dacie Logan a Sandero. Jak sedan, tak i hatchback mají debutovat v říjnu na autosalonu v Paříži a kdyby náhodou žádný neproběhl, že online premiéra se má konat během léta. Dnes tu máme nové neoficiální ilustrace AutoWeeku ukazující, že se obě varianty hodlají tvářit daleko vyspělejší. Pomůže jim k tomu jak výraznější čelní maska, tak zejména užší světlomety vedle ní.
Výraznější posun oproti současnosti se nicméně očekává v zadních partiích. Boční prosklení bude postupně stoupat, což by mělo přinést i lehčí zvýšení zadních lamp. Vůz tak bude vypadat mnohem prostorněji a zároveň také dynamičtěji. Jak ovšem naznačily špionážní snímky, madlo víka zavazadelníku bude nejspíše i nadále zapuštěné do nárazníku. To znamená, že při horším počasí se ke svým kufrům dostanete jen se špinavýma rukama či s nasazenými rukavicemi.
Spíše než zevnějšek či kabina nás ovšem zajímá technika, hlavně pak prostor pod kapotou. Je více než jisté, že s levnější verzí modulární platformy CMF-B dorazí moderní motory, tedy hlavně litrový tříválec, který bude tvořit základ nabídky. K mání by měl být v atmosférické formě jako náhrada za zrušenou čtyřválcovou jedna-šestku, kromě toho se však pochlubí také turbem a 100 koňmi. Jejich přenos ale nejspíše bude mít na povel pouze manuál.
Kde ovšem již vstupujeme na pole spekulací, to je vyšší pásmo nabídky. Zde se může a také nemusí objevit přeplňovaná jedna-trojka, která by vozu mohla dodat až 150 koní. Takový výkon evropské Sandero a Logan dosud neměly. Dacia by tak pro tyto varianty snadno mohla oprášit název Sport a zároveň přijít také s vyšší cenou. Kromě manuální převodovky by se motor dočkal také dvouspojkového automatu.
Problémem však jsou nové přísnější emisní limity, které Dacia musí rovněž dodržovat. A co více, napomoci by měla i mateřskému Renaultu. Je tak dost možné, že na vrcholu nakonec nebude stát jedna-trojka, ale naopak se vrátí již zmiňovaná atmosférická jedna-šestka. Pouze v doprovodu elektromotoru a lithium-iontových baterií o kapacitě 1,2 kWh. Toto provedení by totiž srazilo CO2 razantně dolů a přitom by nabídlo zhruba 140 koní.
Je tak otázkou, zda se u Dacie rozhodnou zaplácnout dvě mouchy jednou ranou či zkusí přísnějším limitům vyhovět jinými způsoby. To se ale dost možná dříve než v létě nedozvíme. Výroba by měla i nadále probíhat v továrně v rumunském Pitesti, cenově se Sandero i Logan budou nadále držet u země. Přesto je nutno počítat s tím, že nový vzhled i technika mají vyhnat pořizovací minimum o přibližně 5 000 až 7 500 Kč vzhůru.


Dacia Sandero se ukázala na nových neoficiálních ilustracích...
...jenž vychází z posledních špionážních snímků. Ty nám přitom odhalily také kabinu
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 11 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera