Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Dacia Sandero ukázala svůj vzhled na ilustracích, i větší a stylovější zůstane levná
11.3.2020 | Petr Prokopec
Debut rumunské novinky, stejně jako Loganu třetí generace, má přinést více místa v kabině i vyspělejší exteriér. Pod kapotou se možná ukáže 140 hybridních či 150 benzinových koní.
Letos bychom se kromě jiného měli dočkat i nové generace Dacie Logan a Sandero. Jak sedan, tak i hatchback mají debutovat v říjnu na autosalonu v Paříži a kdyby náhodou žádný neproběhl, že online premiéra se má konat během léta. Dnes tu máme nové neoficiální ilustrace AutoWeeku ukazující, že se obě varianty hodlají tvářit daleko vyspělejší. Pomůže jim k tomu jak výraznější čelní maska, tak zejména užší světlomety vedle ní.
Výraznější posun oproti současnosti se nicméně očekává v zadních partiích. Boční prosklení bude postupně stoupat, což by mělo přinést i lehčí zvýšení zadních lamp. Vůz tak bude vypadat mnohem prostorněji a zároveň také dynamičtěji. Jak ovšem naznačily špionážní snímky, madlo víka zavazadelníku bude nejspíše i nadále zapuštěné do nárazníku. To znamená, že při horším počasí se ke svým kufrům dostanete jen se špinavýma rukama či s nasazenými rukavicemi.
Spíše než zevnějšek či kabina nás ovšem zajímá technika, hlavně pak prostor pod kapotou. Je více než jisté, že s levnější verzí modulární platformy CMF-B dorazí moderní motory, tedy hlavně litrový tříválec, který bude tvořit základ nabídky. K mání by měl být v atmosférické formě jako náhrada za zrušenou čtyřválcovou jedna-šestku, kromě toho se však pochlubí také turbem a 100 koňmi. Jejich přenos ale nejspíše bude mít na povel pouze manuál.
Kde ovšem již vstupujeme na pole spekulací, to je vyšší pásmo nabídky. Zde se může a také nemusí objevit přeplňovaná jedna-trojka, která by vozu mohla dodat až 150 koní. Takový výkon evropské Sandero a Logan dosud neměly. Dacia by tak pro tyto varianty snadno mohla oprášit název Sport a zároveň přijít také s vyšší cenou. Kromě manuální převodovky by se motor dočkal také dvouspojkového automatu.
Problémem však jsou nové přísnější emisní limity, které Dacia musí rovněž dodržovat. A co více, napomoci by měla i mateřskému Renaultu. Je tak dost možné, že na vrcholu nakonec nebude stát jedna-trojka, ale naopak se vrátí již zmiňovaná atmosférická jedna-šestka. Pouze v doprovodu elektromotoru a lithium-iontových baterií o kapacitě 1,2 kWh. Toto provedení by totiž srazilo CO2 razantně dolů a přitom by nabídlo zhruba 140 koní.
Je tak otázkou, zda se u Dacie rozhodnou zaplácnout dvě mouchy jednou ranou či zkusí přísnějším limitům vyhovět jinými způsoby. To se ale dost možná dříve než v létě nedozvíme. Výroba by měla i nadále probíhat v továrně v rumunském Pitesti, cenově se Sandero i Logan budou nadále držet u země. Přesto je nutno počítat s tím, že nový vzhled i technika mají vyhnat pořizovací minimum o přibližně 5 000 až 7 500 Kč vzhůru.
Dacia Sandero se ukázala na nových neoficiálních ilustracích...
...jenž vychází z posledních špionážních snímků. Ty nám přitom odhalily také kabinu
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 56 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami