Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Toyota spektakulárně propadla v losím testu, málem se převrátila
27.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Švédové testovali Toyotu Hilux už v roce 2007 a neuspěl ani tenkrát. Letos, v nové generaci, měla velmi podobné problémy. Proč?
Nová Toyota Hilux nezvládá losí test. Uvádí to švédský magazín Teknikens Värld, jehož zkoušky tohoto typu jsme tu měli už dříve - v jednom skončila špatně korejská kombi, v dalším zklamal Mercedes C 350e. Hilux se již v rychlosti 57 km/h staví na dvě kola a je potřeba rychlých reakcí řidiče, aby se nepřevrátil. Je to podobně špatný výsledek, jako u minulé generace, kterou Teknikens Värld testoval v roce 2007. Důvod však pravděpodobně není ve vysoké stavbě karoserie.
Všechny letos testované pick-upy mají stabilizační systémy, které by měly losí test bez problému zvládnout. A také je všechny zvládají - Volkswagen Amarok, Nissan Navara i větší Ram 1500 zůstávají i v rychlostech nad 60 km/h na všech kolech a kužely projíždějí bez problému. Zkouška Hiluxu je však nečekaně dramatická.
„Mám dojem, že vůz má příliš mnoho přilnavosti. (...) Ničeho jsem si nevšiml, dokud jsme se téměř nepřevrátili. Pak jsem kontroval volantem a všechna kola dosedla zpátky na zem,” říká Oskar Krüger, který byl při losím testu za volantem. Kromě něj tam byli čtyři další lidé a v korbě byla závaží, protože Teknikens Värld testuje pick-upy maximálně naložené dle specifikací výrobce.
Užitečná hmotnost u Hiluxu je 1 002 kg; tolik zátěže výzkumníci nenašli, takže na palubě bylo „jen” 830 kg. Hmotnost ale nejspíš nebyla důvodem takhle spektakulárního propadnutí, protože tlumiče pérování na levé straně nešly na dorazy, ještě jim zbývalo trochu zdvihu. Podle Rubena Börjessona, expertního testovacího jezdce Teknikens Världu, byla důvodem přilnavost pneumatik, resp. přesněji její přebytek. Zatímco ostatní pick-upy jsou za limitem nedotáčivé, gumy Hiluxu drží a drží a vyšší těžiště se postará o to, co vidíme na fotkách a na videu.
Červený testovaný Hilux má příplatková kola s pneumatikami o rozměru 265/60 R18. Standardem tu jsou sedmnáctky s pneumatikami 265/65 R17 a s nimi dostal magazín jiné, stříbrné auto k testu o pár dnů později. Výsledek je o něco lepší, ale pravá kola se i tak odlepí od země. „I tak, o devět let později je tohle standardní chování Hiluxu. To není dost dobré, ani zdaleka,” končí komentář na videu.
Po testu z roku 2007, kdy byl Hilux také testován na příplatkových větších kolech, údajně tahle kola zmizela z nabídky. Jestli se něčeho podobného dočkáme i tentokrát, není známo. Toyota reagovala na výsledky slovy, že „je velmi překvapena” a že „bere toto hodnocení velmi vážně”, ale že nový Hilux byl při vývoji testován dle standardů ISO 3888 a že požadavkům vyhověl.

Schéma losího testu Teknikens Värld
Takhle dramaticky vypadala zkouška Toyoty Hilux
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
před 6 hodinamiVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
před 2 hodinamiDigitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
před 3 hodinamiFord dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
před 5 hodinamiŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
před 6 hodinamiJezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva