Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová verze Bugatti Chiron se při testech v Nardó vznesla do vzduchu
10.9.2020 | Petr Miler
Časy utrápeného vývoje Veyronu, kdy testovacím pilotům na slavném italském okruhu praskaly pneumatiky ve vysokých rychlostech, připomínají záběry z příprav nového Pur Sportu.
Bugatti před předáním prvních aut plánovaným na letošní podzim dolaďuje poslední detaily na Chironu v nové verzi Pur Sport. Ta vznikla hlavně jako reflexe tužeb zákazníků po agilnějším provedení, které ale současně zůstane bez potíží použitelné v běžném provozu. K tomu mu pomáhá upravená aerodynamika generující vyšší přítlak a snížená hmotnost. Právě změny na aerodynamice jsou nejvíce patrné, přehlédnutelné nejsou ale ani výraznější boční otvory v předním nárazníku ale lépe zásobují chladným vzduchem brzdy, které sestávají z lehčích kotoučů i destiček. Společně s novými 20palcovými koly Aero tak Pur Sport shodil 19 kilogramů, což není zas až tak mnoho, ale každé kilo se počítá.
Změny tím nekončí, neboť i když osmilitrový šestnáctiválec produkuje nadále 1 500 koní, jeho maximum nyní přichází v 6 900 otáčkách, tedy o 200 otáček výše než u standardu. Novinkou jsou také titanové koncovky výfuku z 3D tiskárny. Automatická převodovka se pak dočkala přiblížení jednotlivých stupňů o 15 procent, což by souhrnně mělo zlepšit elasticitu celého pohonného ústrojí o 40 procent. Podvozek pak disponuje pružinami tužšími vpředu o 65 a vzadu o 33 procent, mimo nich však bylo pozměněno také nastavení adaptivních tlumičů.
Právě tohle auto vytáhlo Bugatti okruh v Nardó, resp. do celého testovacího komplexu, který už nějaký ten pátek patří Porsche, další součásti koncernu VW. Za volant se posadil legendární testovací jezdec Andy Wallace, který - světe, div se - v Nardó nikdy dříve nebyl. A svými kousky připomněl utrápený vývoj Bugatti Veyron, kterému právě na tomto místě praskaly pneu ve 400 km/h.
Wallace se totiž na jednom místě dostal s autem do vzduchu, což u strojů tohoto ražení obvykle není dobré znamení. Tady to ale bylo v plánu, a Wallace tak mohl hlavně ocenit práci kolegů z vývoje: „I když tuhle práci dělám už pár let, v Nardó jsem vlastně poprvé. Místní testovací komplex se mi velmi líbí, hlavně pak trať pro testování jízdních vlastností s řadou rozličných zatáček. Chiron Pur Sport je extrémně agilní při jízdě po běžných silnicích, ale pořád nabízí dost komfortu. Technici nastavili podvozek perfektně - je tuhý a přímý, ale nepříliš tvrdý,” řekl k posledním testům Wallace.
Podívejte se na záběry z nich níže, některé opravdu stojí za to. My už jen dodáme, že Pur Sportu vznikne pouze 16 kusů a prodává se od 3,2 milionu Eur (cca 85 milionů Kč) bez daně. Drahá specialita, ale vysoká cena je u Bugatti to poslední, co člověka překvapí.












Nový Chiron Pur Sport se při závěrečných testech v Nardó vznesl do vzduchu, takto Bugatti jen tak neuvidíte. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
30.9.2025
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025
Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
30.9.2025
Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
30.9.2025
Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
30.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
