Nové BMW 4 odhaleno únikem, ledvinky ve tvaru bobřích zubů jsou fakt

Nejkontroverznější designový prvek mnichovských aut posledních let skutečně dostal nové podání. Děsili jsme se jej tak dlouho, až nakonec nevypadá tak zle, na konečné soudy je ale zatím ještě příliš brzy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nové BMW 4 odhaleno únikem, ledvinky ve tvaru bobřích zubů jsou fakt

1.6.2020 | Petr Prokopec

Nové BMW 4 odhaleno únikem, ledvinky ve tvaru bobřích zubů jsou fakt

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejkontroverznější designový prvek mnichovských aut posledních let skutečně dostal nové podání. Děsili jsme se jej tak dlouho, až nakonec nevypadá tak zle, na konečné soudy je ale zatím ještě příliš brzy.

Již tento týden, konkrétně pak ve středu 3. června, se dočkáme debutu nového BMW řady 4. To je středobodem mnoha diskuzí již po několik měsíců, neboť mnichovská automobilka již konceptem naznačila, že kontroverze spojené s čelními ledvinkami posune na další úroveň. Ozdoba mnichovských přídí v posledních letech rychle roste, přičemž ona studie dokonce přišla s vertikálním pojetím. Snímky špionážních fotografů navíc naznačily, že s sériový model si je zachová. Rázem tak bylo vše spojené s novinkou zastíněné jediným prvkem.

Nyní automobilce unikla podoba vozu skrze oficiální katalog, díky němuž si ony kontroverzní partie můžeme pořádně prohlédnout. A hned na úvod můžeme říci, že to není až tak hrozné, jak jsme se obávali. Je sice nadmíru jisté, že „bobří zuby“ si každého nezískají, ovšem do celkového designu jsou zapracovány méně rušivě, než na konceptu. Rozhodující samozřejmě bude pohled naživo, jenže první exempláře se u dealerů začnou objevovat až za pár měsíců, tak si budeme muset počkat.

Vnímání designu výraznou měrou napomohla změna proporcí. BMW sice zatím nedalo k dispozici veškeré detaily, nicméně víme, že rozvor narostl vůči předchůdci o 42 milimetrů na 2 851 mm. To vede nejen k rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu, ale také k lepšímu vyvážení čelních a zadních partií.

Ve srovnání se spřízněným BMW řady 3 je kupé o 57 mm nižší a má o 21 mm nižší i těžiště. Stojí na stejné platformě CLAR a rámci honby za optimálním vyvážením Němci v případě kapoty, předních blatníků, dveří či předního zavěšení sáhli po hliníku. Redukční dieta vůči předchůdci nicméně měla proběhnout v širším rozsahu.

Značka na úvod vyrukuje s variantami 430i a M440i, nicméně posléze má portfolio rozšířit také o varianty 420i, 420d, 430d a 435d. Absence dieselu v první vlně se zdá být překvapivá, neboť BMW může ublížit v případě emisí. Je tak dost možné, že původní plány i kvůli koronaviru došly přepracování. Nicméně s příchodem kabrioletu a Gran Coupe až v příštím roce počítat lze, což ostatně platí také o konkurenci pro Teslu Model 3, tedy pro variantu i4.


Nové BMW 4 odhaleno únikem, ledvinky ve tvaru bobřích zubů jsou fakt - 1 - BMW 4 Coupe 2020 nove unik 01Nové BMW 4 odhaleno únikem, ledvinky ve tvaru bobřích zubů jsou fakt - 2 - BMW 4 Coupe 2020 nove unik 02Nové BMW 4 odhaleno únikem, ledvinky ve tvaru bobřích zubů jsou fakt - 3 - BMW 4 Coupe 2020 nove unik 03
Čelní ledvinky nového BMW 4 Coupe nakonec nepůsobí tak zle, jak se zprvu zdálo, na palce nahoru je ale zatím brzy

Zdroj: Earlsimxx@Twitter

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.