Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo
3.2.2022 | Petr Miler
Spousta lidí už si ani nevzpomene, že něco takového vzniklo, nikdy to nebyl prodejní hit. O zajímavé auto ale šlo nepochybně a vzhledem k jeho exkluzivitě, dynamice, luxusu a obvyklé kondici nestojí vůbec tolik, kolik by jeden čekal.
Aston Martin tento týden odhalil model DBX707 coby nejnovější pokus o rodinné superauto. Je to vzhledem k aktuálním náladám nepřekvapivě SUV a byť jeho dynamika definovaná stovkou za 3,2 sekundy a maximálkou 310 km/h není vůbec marná, spousta lidí o něm nebude uvažovat ani na chvíli. Je to zkrátka SUV, velké a těžké auto, jehož jízdní projev bude trpět už proto.
Pokud ovšem chcete vůz srovnatelné úrovně se čtveřicí dveří, který není SUV, na dnešním trhu toho moc na výběr nemáte. Škrtneme-li si dynamicky sice mimořádná, ale prestiží nesrovnatelná auta jako BMW M5 nebo Mercedes-AMG E63 S, uvažovat můžete snad leda o Porsche Panamera, které zaškrtává všechna správná políčka. U Astonu Martin dnes s takovým požadavkem nepochodíte, ještě před pár léty byste ale pochodili.
Britové totiž poměrně dlouho nabízeli krásný, výjimečný, luxusní a velmi rychlý stroj klasického ražení. Nebyl prodejně nejúspěšnější, protože na trh se dostal v době, kdy zákazníci začali i v luxusním segmentu toužit právě po SUV, to mu ale na výjimečnosti neubírá. Ještě před sedmi léty se mezi nejrychlejšími vozy svého druhu zařadil s 327 km/h na druhé místo a před pěti se jeho novější verze dokonce nakrátko vrátila na absolutní vrchol žebříčku s 338 km/h maximálky. Řeč je pochopitelně o Astonu Martin Rapide, sedanu či spíše liftbacku tak mimořádném, že většina z nás ani nepomýšlí na to, že jej mohla řídit. Natož pak vlastnit.
Tyto myšlenky nejsou neopodstatněné. Základní verze startovala svého času v přepočtu na 5 milionech Kč a existovalo tak jen pár aut s tříprostorovou karoserií, která by byla dražší. Jenže to byla cena nového vozu, kterou příplatky a další speciality snadno poslal ještě o pár milionů výš. Jako ojetina si nicméně Rapide ceny drží tak bídně, jak se prodával - i když se jedná o vozy staré nanejvýš okolo 10 let, se kterými lidé většinou najezdili jen desítky tisíc km, stojí snadno pětinu své původní ceny. A to je překvapivě málo.
Pravda, tyto starší verze nejsou tak rychlé, s 476 koňmi šestilitrového dvanáctiválce pod kapotou jsou ale zároveň všechno jen ne pomalé. Zájem o ně na trhu ojetin musí být extrémně malý, protože ceny nejlevnějších kusů začínají v Evropě už okolo 1,3 milionu Kč a v USA jsou ještě níže.
Kus, na který se díváte níže, není tím nejlevnějším, vybrali jsme už hezčí a zachovalejší exemplář z roku 2010, který nabízí dealer ve Vídni. Je tedy starý necelých 12 let a na tachometru má 77 tisíc km, což nelze označit za velkou porci. Na pohled vypadá podle toho všeho - prakticky dokonale, jako zánovní vůz. Přesto jde pořídit v přepočtu za 1,6 milionu Kč, což je podle nás lákavá nabídka. A kdyby vám to bylo moc, dá se sáhnout i po levnějších kusech či exemplářích s odpočtem DPH, to pak cena klesá i pod 1,25 milionu Kč bez daně.
Samozřejmě tím nechceme říci, že by cifry okolo jeden a čtvrt milionu byly nízké, ale ruku na srdce - čekali byste, že stále vyráběný model Astonu ze špičky jeho nabídky bude dnes k mání za cenu, za kterou nepořídíte ani nejlepší modely Škody? Natož pak eMková BMW či cokoli opravdu rychlého a alespoň trochu prestižního? Když navíc přihodíte 100 nebo 200 tisíc, dostanete se už i k výkonnějším verzím z pozdějších let výroby.
Proto jsme chtěli na tento vůz zavzpomínat, nový DBX707 nám jej připomněl. Pokud byste toužili po rodinném superautě, vezměte Rapide do úvahy - na výjimečnější vůz v tomto segmentu narazíte jen zřídka. A když o tom někomu budete vyprávět, závistivci si alespoň na chvíli budou myslet, že řídíte trochu jiný Rapid a nebudou vám třeba tolik komplikovat život.













Nejlevnější ojeté Astony Martin Rapide v Evropě stojí dnes méně než 1,3 milionu Kč, tento už hezčí kousek z Vídně vyjde na 1,6 milionu Kč. Je to skoro pětina jeho původní ceny, přesto vypadá zánovně a stále velmi atraktivně. S motorem 6,0 V12 si též ostudu neutrhnete... Foto: Frey Luxury Cars, publikováno se souhlasem
Zdroje: Mobile.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
